Webmail

Alles over je domiciliëring

Met een domiciliëring betaal je je Telenet Business-facturen automatisch en op tijd, zonder dat je daar zelf nog aan moet denken. Zo vermijd je laattijdige betalingen. 

Beheer je domiciliëring in een paar klikken

Heb je een MyTelenet-account?

Dan kan je eenvoudig zelf je domiciliëring instellen.

Geen toegang tot MyTelenet?

Contacteer ons om je domiciliëring aan te vragen of aan te passen.

  • Meld je aan via MyTelenet.
  • In MyTelenet ga je naar Betaling > Instellingen.
  • Klik op Betaalmethode wijzigen en kies voor domiciliëring.
  • Je wordt doorgestuurd naar de Doccle-website om je gegevens in te vullen.
  • Je ontvangt een bevestiging zodra je aanvraag is verwerkt.
  • Meld je aan via MyTelenet.
  • Ga naar Betaling > Instellingen > Domiciliëring aanpassen.
  • Je wordt doorgestuurd naar Doccle. Vul daar onderaan je nieuwe IBAN in.
  • Je nieuwe domiciliëring wordt geactiveerd.

Wil je niet meer automatisch betalen? Zet je domiciliëring stop!
 

  • Meld je aan via MyTelenet.
  • Ga naar Betaling en wijzig je betaalmethode naar Overschrijving.


Let op:
Je Telenet-domiciliëring verdwijnt pas na 36 maanden in het overzicht van je bank, maar je kan dit ook zelf verwijderen. 

Meer vragen over je domiciliëring

Ik heb een domiciliëring aangevraagd, maar kreeg ondertussen een factuur. Moet ik deze nog manueel betalen?

Ja, als je aanvraag nog niet verwerkt is op het moment van verzending van je factuur, betaal je deze best nog manueel. Vanaf je bevestiging geldt de automatische betaling voor je volgende facturen.

Kan ik kiezen op welke dag het openstaand saldo van mijn rekening gaat?

Nee, dat kan je niet kiezen. Op je factuur staat vermeld wanneer deze aangeboden zal worden bij je bank. Dat is altijd een paar dagen nadat de factuur werd opgemaakt.

Er stond niet genoeg geld op mijn rekening waardoor mijn domiciliëring is geweigerd. Wat nu?

Als er onvoldoende saldo op je rekening staat wanneer wij het bedrag van je factuur proberen te innen, mislukt de betaling. We proberen het openstaande bedrag dan opnieuw te innen bij je volgende factuur. Op die factuur vind je in het betaaloverzicht twee afzonderlijke bedragen: één voor de vorige factuur en één voor de nieuwe.

 

Lukt ook de tweede poging niet? Dan wordt je domiciliëring automatisch stopgezet en betaal je voortaan via overschrijving.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op