Technologie staat niet stil. Al sinds 2014 bellen en surfen we vooral via 4G. En nu ook via 5G. Wereldwijd verdwijnt daarom het verouderde 3G-netwerk. Ook de Belgische operatoren zetten de technologie binnenkort stop. Sinds september 2024 schakelt Telenet geleidelijk het 3G-signaal uit. Zo maken we meer ruimte vrij voor het snellere 4G en 5G. En kan jij sneller, veiliger en stabieler bellen en surfen.
Voor een optimale verbinding heb je een toestel nodig dat kan bellen en surfen via 4G of 5G. Ga tijdig na of dat voor jouw toestel zo is.
Ben je Telenet Business-klant? Test even of je Telenet mobiele of IoT-toestellen enkel op 3G werken of ook op 4G. Dat doe je makkelijk via onderstaande knop.
Is je toestel geschikt voor het 4G- of 5G-netwerk? Controleer dan bij de instellingen van je toestel of surfen en bellen via 4G geactiveerd zijn. Bellen via wifi schakel je best ook aan.
4G is ondertussen bijna overal in België beschikbaar. Ook ons 5G-netwerk blijft groeien.
Met 4G en 5G haal je een veel hogere downloadsnelheid.
Voer verstaanbare gesprekken met een helder geluid en minder kans op onderbrekingen.
Het 4G- en 5G-netwerk hebben een positieve impact op je batterij.
We verbruiken met z’n allen meer data dan ooit. Al sinds 2014 bellen, sms’en en versturen we data voornamelijk via het 4G-netwerk. En nu ook via 5G. Daarom verdwijnt stilaan wereldwijd het 3G-signaal. Zo maken we meer ruimte vrij voor het snellere 4G en 5G én voor toekomstige nieuwe technologieën. Bij Telenet zetten we vanaf september 2024 het verouderde 3G-signaal stop.
Technologie staat niet stil. Vaste telefonie werd bellen on the go, sms’en werd whatsappen en we verbruiken met z’n allen meer data dan ooit. Bij Telenet zorgen we dat je klaar bent voor morgen. Daarom zetten we vanaf september 2024 het verouderde 3G-signaal stop.
De kans is groot dat je met je smartphone, tablet of IoT devices vandaag gebruik maakt van het 4G-signaal, en je dus niets hoeft te doen. Wil je zeker zijn? Doe hier de check!
Test even of je Telenet mobiele of IoT-toestellen enkel op 3G werken of ook op 4G.
Wees gerust: op dit moment hoef je nog niets te doen. Je blijft nog een tijdje vlot bellen en surfen via het 3G-signaal. Je krijgt tijdig een e-mail of brief van ons met alle nodige informatie. We begeleiden je zo goed mogelijk naar een oplossing.