Hoe belangrijk telefonie is, ondervindt Vlotter dagelijks. In het verleden was het bedrijf niet altijd goed bereikbaar. Oude telefooncentrales en verschillende systemen die niet samenwerkten, staken stokken in de wielen.
Fietsen monteren, bedrijfstuinen onderhouden, kantoren poetsen, digicorders recycleren, mensen thuis verzorgen, streekproducten verkopen,… Het is verbazingwekkend hoeveel activiteiten de bijna 500 medewerkers van Vlotter op zich nemen.
“Van buitenaf gezien zijn we één organisatie”, legt Jan Vermeulen, bedrijfscoördinator bij Vlotter Facilities, uit. “In realiteit bestaan we uit verschillende bedrijven, waarvan sommigen al meer dan zestig jaar bestaan. Dat leidt meteen tot onze grote uitdaging: een goede interne en externe bereikbaarheid, want al die afdelingen hebben historisch hun eigen verouderde telecomoplossingen.”
Jan en zijn team gingen daarom op zoek naar een partner die hen een totaaloplossing biedt en hen totaal ontzorgt op ICT-vlak. Zo kan de sociale onderneming uit de regio Boom zich concentreren op zijn activiteiten en de groei van de onderneming.
Oplossingen vergelijken
Vlotter zocht voor zijn telefonie een moderne totaaloplossing. Het vooruitstrevende bedrijf wilde af van de aparte telefooncentrales, oude systemen en gedateerde technologie die niet altijd naar behoren werkten. De cloud leek hen een goede oplossing. Die biedt de nodige flexibiliteit en de mogelijkheid om modulair te configureren.
In 2019 begon de zoektocht naar een telecompartner. “We spraken met verschillende partijen en deden een grondige analyse. Hieruit kwam Telenet Business als de betere partij, zowel qua prijs als qua kwaliteit”, vertelt Jan.
“Ook de gesprekken met de Telenet-experten overtuigden ons. Zij kenden hun materie en dachten proactief met ons mee. Zo konden we diep in de materie gaan. Door de projectmatige aanpak, werd geen enkele uitdaging vergeten. Vervolgens werden oplossingen op maat voorgesteld."
Gezocht: ontzorging
“We kozen voor Microsoft Teams als toekomstgerichte oplossing waarmee we meteen een paar niveaus hoger springen.”
Het werken met een inclusieve ICT-partner is voor Vlotter een aanzienlijke verbetering. “We leerden Telenet Business intussen kennen als een leverancier die vlot bereikbaar is en snel problemen oplost”, zegt Maud De Winter, ICT-medewerker bij Vlotter. “Bij elke ICT-vraag maken wij een ticket aan. Vervolgens lost de helpdesk het probleem snel op. Ze nemen ons scherm over of komen indien nodig ter plaatse.”
“Deze ontzorging zochten we”, beklemtoont Jan. “Onze medewerkers zijn geen IT-ers. Ook is nog niet iedereen vertrouwd met de Teams-omgeving. Daarom zorgt Telenet Business voor een professionele begeleiding en voor opleidingen.”