nl

Telenet-abonnement opzeggen?

Overweeg je om je abonnement te stoppen? Contacteer ons gratis op 0800 60 810. We vinden vast een gepaste oplossing zodat je snel weer in de juiste flow zit. We helpen je graag zodat je altijd en overal verbonden bent en gebruik blijft maken van het slimste wifi-systeem, de nieuwste technologie en het strafste netwerk van België.

 

Ook als je technische problemen hebt zoeken we graag samen met jou naar een snelle en correcte oplossing. Want jij verdient als klant de beste service en hulp wanneer je die nodig hebt.

Zo zeg je je abonnement op

Wil je toch je abonnement stopzetten? Dat vinden we spijtig, maar we brengen dit voor jou binnen 2 werkdagen in orde.
Kies één van de volgende 4 opzegmogelijkheden.  

Telefonisch

Bel ons op 0800 60 810: bereikbaar op weekdagen van 8u tot 18u.

Contactformulier

Vul het contactformulier in om je diensten op te zeggen.

Easy Switch

Meer over Easy Switch

Post

Stuur een opzegbrief naar Telenet Business Klantendienst, Liersesteenweg 4,
2800 Mechelen

Praktisch

Als je opzegt, zijn er een aantal praktische zaken waarmee je rekening moet houden. We zetten ze graag op een rij.

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Wat met mijn modem?

Deze heb je

Wat met andere toestellen?

Deze heb je

Je abonnement

Deze heb je

Je factuur

Deze heb je

Wat met mijn modem?

Deze heb je

Wat met andere toestellen?

Deze heb je

Je abonnement

Deze heb je

Je factuur

Deze heb je

Heb je één van onze recente modems (behalve type CH6643E) ? Dan lever je die, nadat je diensten hebt opgezegd. Print je verzendlabel uit en breng je modem naar een retourpunt in de buurt. Je kan ook terecht bij een Telenet-winkelpunt.

  1. Haal je modem uit het stopcontact.
  2. Verwijder de netwerk- en telefoonkabels uit je modem. Laat het andere uiteinde van de kabels in je toestel(len).
  3. Draai de coaxkabel aan je modem los met de bijgeleverde steeksleutel. Het andere uiteinde laat je hangen in de netwerkverdeler.
  4. Lever je toestel in, samen met alle bijhorende bekabeling.

 

Opgelet! Je netwerkverdeler hoef je niet te verwijderen. Ook alle coaxkabels aan de netwerkverdeler laat je hangen. 

Lever je je modem niet of te laat in? Dan rekenen we een eenmalige vergoeding, afhankelijk van het type modem. Zodra je je toestel dan binnenbrengt, krijg je het bedrag terug via je (eind)factuur.

Type

CH7465LG-TN

CV8560E

CH8568LG

Bedrag incl. btw (€)

60

80

90

Tip: je vindt het type op de sticker van je modem

Digibox, Digicorder of TV-box?

Aan het einde van je Telenet TV-abonnement lever je je decoder in goede staat (samen met alle accessoires) in bij een retourpunt in je buurt of een Telenet-winkelpunt.

  1. Haal de stroomkabel uit het stopcontact.
  2. Verwijder de hdmi-kabel, coaxkabel en stroomkabel uit de decoder.
  3. Breng je decoder terug, samen met de afstandsbediening en stroomkabel.

Lever je je decoder niet of te laat in? Dan rekenen we de restwaarde aan. Zodra je je toestel dan binnenbrengt, krijg je het bedrag terug via je (eind)aanrekening.

Wifi-booster of wifi pod?

We vragen je om je toestellen binnen te brengen in een retourpunt in je buurt of een Telenet-winkelpunt. Ze moeten in goede staat en met eventuele accessoires zoals stroomkabel en adapter worden teruggebracht.

Kan je je toestellen niet inleveren voor we je volgende factuur opmaken? Dan rekenen we een vergoeding aan voor het toestel. Die bedraagt maximaal € 99 per Wifi-booster of € 105 per pod. Zodra je de toestellen inlevert (zonder schade), krijg je de vergoeding terug via je factuur.

Toestel gekocht via Telenet?

  • Een toestel gekocht via gespreid betalen (elke maand een vast bedrag)? Als je al je abonnementen opzegt, blijft je contract voor gespreid betalen lopen. Je blijft er dus maandelijks voor betalen, tot je toestel volledig is afbetaald.
  • Krijg je toestelkorting op je toestel? Kocht je bijvoorbeeld een smartphone, MacBook of iPad tegen een voordeliger tarief bij je abonnement? En zeg je dat abonnement op voor het einde van je contract? Dan betaal je nog een restwaarde van je toestelkorting, zoals aangegeven op de restwaardetabel die je ontving bij de aankoop van je toestel.

Heb je een bundel?

Heb je een KLIK of WIGO? En zeg je een onderdeel van je bundel op zoals je internet of je laatste mobiele abonnement? Dan vormen de overblijvende diensten geen bundel meer aan het voordelig tarief!

Heb je een Telenet e-mailadres?

Je kan je Telenet-mailadres nog gebruiken na de stopzetting van je abonnement. Alle details over je e-mailadres.

Krijg je nog een maandelijkse factuur?

  • Dat is perfect mogelijk. Dat is afhankelijk van je facturatieperiode. Kijk die dus nog eens goed na.
  • Betaal zeker deze laatste factuur nog.
  • Als je opzeg verwerkt is (na max. 30 dagen), krijg je van ons een slotfactuur. Betaalde je teveel? Dan brengen we dat in mindering.

Heb je een afbetalingsplan?

Hou er rekening mee dat je bij opzeg het volledige verschuldigde bedrag in 1 keer zal moeten betalen.

Zoek je iets anders?