Alles over Easy Switch
Veranderen van operator? Da’s simpeler dan ooit. Dankzij Easy Switch regelt je nieuwe operator je overstap van begin tot eind, zonder dat je zelf iets hoeft te doen. Gebruik Easy Switch zowel om Telenet-klant te worden als om over te stappen van Telenet naar een andere operator.
Hoe werkt het?
- Bezorg je Easy Switch-gegevens aan je nieuwe operator. Stap je over naar Telenet? Dan doe je dat best tijdens je bestelling of makkelijk online tot 3 dagen voor je installatie. Koos je voor installatie door een technicus? Dan kan je je Easy Switch-gegevens ook doorgeven tijdens je installatie.
- Je vindt het ID op je factuur, aankoopbevestiging of online klantenzone van je huidige operator.
- Easy Switchen kan voor klanten met Business Fibernet, Business Fibernet S en alle KLIK-abonnementen.
- Zijn je nieuwe Telenet-diensten al geïnstalleerd en geactiveerd? Dan zeg je zelf je diensten op bij je vorige operator. Easy switchen kan dan niet meer.
Je vaste en mobiele nummers
Nummers meenemen
Wil je bij je overstap je nummers meenemen naar je nieuwe operator? Dan regelt je nieuwe operator de opzeg, zonder dat je je Easy Switch-gegevens doorgeeft.
Nummers behouden
Stap je over met televisie of internet, maar wil je je nummers behouden bij je huidige operator? Kijk dan zeker na of je operator telefonie aanbiedt zonder internet of tv. Anders worden je telefoniediensten automatisch opgezegd en verlies je je telefoonnummers (bv. bij VOO, EDPnet en Scarlet).
Nummers opzeggen
Stap je over met televisie of internet en wil je je nummers opzeggen? Dan regelt je nieuwe operator dit ook via Easy Switch.
Compensaties
We doen er natuurlijk alles aan dat overstappen altijd vlot verloopt. Maar soms loopt het toch eens mis. In dat geval maken we het goed! Deze compensaties gelden als er iets misloopt tijdens je overstap naar Telenet.
Activatie te laat
Tijdens de Easy Switch, krijg je een datum waarop de diensten van je nieuwe operator geactiveerd worden. Werken je producten niet op die datum, heb je recht op een compensatie van € 6 per dag. Ben je overgestapt naar Telenet en liep het mis met je activatie?
Automatische compensaties
- Moet je meer dan één dag wachten op de diensten van je nieuwe operator nadat de vorige operator zijn diensten afsloot? Dan heb je recht op een compensatie van € 10 per dag.
- Heb je een installatie-afspraak met een Telenet-technicus en daagt die niet op? Dan heb je recht op een compensatie van € 30 per gemiste afspraak.
Deze twee compensaties kennen we automatisch toe. Je hoeft zelf niets te doen.
- Afhankelijk van je contract bij je vorige operator kan het dat je een opzegvergoeding of restwaarde moet betalen. Of misschien moet je nog een toestel binnenbrengen.
- Jij kiest wanneer je oude abonnementen worden stopgezet, ten vroegste de dag van de activering van je nieuwe abonnementen of nog later. Zo blijf je altijd genieten van je diensten. Afhankelijk van je vorige operator kan de stopzetting van je diensten en facturatie 1 werkdag verschillen.
- Easy Switch wordt geregeld door een Koninklijk Besluit. Meer informatie vind je op de pagina van het BIPT.