nl

Hoe herstart ik mijn Telenet-modem?

Eerst even dit

Je modem is het hart van je internetverbinding en vind je op de plek waar de Telenet-kabel je woning binnenkomt. Heb je een probleem met je internet of je digitale tv (bv.: geen enkel toestel is nog verbonden, trage verbinding of slecht bereik)? Dan kan het helpen om je modem even te herstarten. Zo zijn veel storingen in 1-2-3 weer opgelost!

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Manueel herstarten

Deze heb je

Via de Telenet-app herstarten

Deze heb je

Manueel herstarten

Deze heb je

Via de Telenet-app herstarten

Deze heb je

Voor je begint trek je de stekker van je modem 15 seconden uit het stopcontact. Heb je nog andere toestellen, zoals een Access Point, (Wifi) Powerlines, switch of decoder? Trek die dan ook even uit het stopcontact. Steek daarna alle toestellen in de juiste volgorde weer in.

Stap 1

Sluit eerst je modem terug aan. Het kan tot 2 minuten duren voor je modem opstart. Blijven de blauwe lampjes knipperen? Dan voert hij een software-update uit. Trek de stekker dan zeker niet uit!

Stap 2

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.

Stap 3

Steek daarna je decoder opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

Je kan je modem ook makkelijk herstarten vanuit de MyTelenet-app

  • Open de MyTelenet-app op je toestel.
  • In het startscherm klik je op Mijn netwerk > Details.
  • Klik op Beheren.
  • Kies "Herstart je modem".

 

Is je probleem na de reset niet verholpen? Doe dan zeker ook de diagnose in de MyTelenet-app en vind zo een oplossing op maat!

 

Heb je de MyTelenet-app nog niet? Download 'm snel via Google Play of via de App Store.

Tip! Vergroot de video. Dan zie je elk detail en ben je meteen mee met de stappen. Niet zeker hoe? Druk op het icoon rechtsonder. Ziezo, daar heb je de video op volledig scherm.

Niet opgelost?

Heeft een modem reset het probleem niet opgelost? Of valt je internet regelmatig weg voor korte periodes? Dan contacteer je best meteen onze klantendienst op 015 66 66 66 of via een WhatsApp-bericht. Zij zoeken samen met jou dé oplossing voor het probleem.

Zoek je iets anders?