nl

Hoe domeinnaam aanpassen of opzeggen?

Een domeinnaam aanpassen of opzeggen doe je online. 

Domeinnaam aanpassen

Heeft je MyTelenet witte kaartjes? Dan kan je je domeinnaam zelf aanpassen via het kaartje. Zo kom je rechtstreeks in het MyCloud-controlepaneel terecht. 

Nog geen witte kaartjes in MyTelenet? Vul dan de online aanvraag in en kies voor de juiste categorie. Vermeld:

  • je klantennummer
  • naam van je internetadres (domeinnaam)
  • zo volledig mogelijk de aanpassing die je wil doen in het vrije tekstveld bij "stel je vraag" 

Domeinnaam opzeggen

Heb je een My Cloud-account van Telenet? Dan kan je je domeinnaam zelf rechtstreeks in de My Cloud opzeggen.

Heb je geen My Cloud-account? Dan kan je je domeinnaam (internetadres) kosteloos opzeggen via dit formulier.

  • Kies Ik wil mijn domeinnaam opzeggen.
  • Vermeld altijd je klantennummer en je URL (je website).
  • Binnen de 5 werkdagen is je opzeg verwerkt.

Hoe verwerken we je opzeg?

Je internetadres (met persoonlijke e-mailadressen en website) verdwijnt. DNS schrapt het en het komt 40 dagen in quarantaine bij ons. 

  • Tijdens die 40 dagen werkt je URL niet en kunnen er geen updates gebeuren. Niemand anders kan de URL registreren. 
  • Na 40 dagen (en niet eerder) geeft DNS je internetadres vrij. Vanaf dan kan iemand anders het internetadres registreren. Je kan eventueel zelf het internetadres opnieuw aanvragen.

Goed om te weten

Zodra je opzeg verwerkt is...

  • rekenen we je domeinnaam niet meer aan. Een periode op voorhand betaald? Die krijg je terug via een correctie op je aanrekening.
  • ben je je gegevens (website en/of e-mails) kwijt. Maak dus tijdig een back-up als je je gegevens nog nodig hebt.