nl

Anti-spam in Telenet Webmail

Gevaarlijke of ongewenste e-mails zoals phishingmails, kettingbrieven of ongevraagde reclame noemen we spam. Om te bepalen of een e-mail spam is of niet, kijkt de spamfilter van je Telenet-mailbox eerst naar een lijst van gekende spammers en naar de mail zelf. Zo kunnen het onderwerp, de boodschap, de structuur, een URL en de combinatie bepaalde tekens of woorden spam verraden. Via algoritmes loopt je spamfilter automatisch en Telenet past alle lijsten constant aan, zodat je spamfilter up-to-date blijft!


Klik je de link toch aan? Dan scant een tweede phishing filter de URL’s in de e-mails via een achterliggend programma. Is de URL niet veilig? Dan krijgt de klant een waarschuwing via een pop-up. 

Anti-spam instellen

Toon spam in onderwerp

De spammails blijven in je inbox, maar je herkent ze meteen door de toevoeging van [SPAM] aan het onderwerp van de mail.

Verplaats spam naar spamfolder

De spammails komen in een aparte folder en blijven daar 30 dagen bewaard.

  • Je kan de e-mails bekijken, verplaatsen of verwijderen.
  • Soms komen er in de map Spam ook e-mails terecht die géén spam zijn. Sleep ze vanuit je map Spam naar je inbox of gewenste map.
  • Je map Spam leegmaken doe je door er met de rechtermuisknop op te klikken en Spam leegmaken te kiezen.

Anti-spam uitzetten

Je krijgt dan spam-mails in je inbox, zonder de melding dat het om spam gaat.

Toch spam in je inbox?

  • Spamfilter ingesteld en komen er toch spamberichten in je inbox? Selecteer de e-mail in je inbox en klik bovenaan op de knop Spam. Als er voldoende personen dezelfde e-mail als spam markeren, dan herkent Telenet Anti-spam die e-mail in de toekomst automatisch als spam.
  • Ben je ingeschreven voor een nieuwsbrief en wil je die niet meer ontvangen? Schrijf je uit via de nieuwsbrief zelf. Meestal vind je onderaan de nieuwsbrief een link Afmelden of Uitschrijven.
Zoek je iets anders?