nl

Telenet Essential Internet: veelgestelde vragen voor partners

Het product FIVE kan tijdelijk niet besteld worden. We verwachten dat we jullie tegen eind september een update kunnen geven. Meer info? Contacteer ons via essentialinternet@telenetgroup.be.

Ben jij partner van Telenet en bied je Telenet Essential Internet aan aan personen die bijstand krijgen via jouw sociale organisatie? Of heb je interesse om partner te worden? Hier vind je antwoorden op al je vragen!

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Voor wie

Deze heb je

Partner worden

Deze heb je

Vouchers

Deze heb je

Abonnement

Deze heb je

FIVE of TEN

Deze heb je

Voor wie

Deze heb je

Partner worden

Deze heb je

Vouchers

Deze heb je

Abonnement

Deze heb je

FIVE of TEN

Deze heb je

Telenet Essential Internet is er voor personen en/of gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Als sociale organisatie bepaal jij wie daarvoor in aanmerking komt. Door onze voorwaarden te accepteren verklaar je dat je hier geen misbruik van zal maken en dat je alleen vouchers zal uitdelen aan personen in een financieel kwetsbare situatie. Jij bezorgt hen een voucher met een persoonlijke code waarmee zij het product kunnen bestellen via www.telenet.be/essentialinternet.

Belangrijk

De persoon die het product bestelt moet wel 18 jaar of ouder zijn.

Ja, Telenet Essential Internet kan gecombineerd worden met producten zoals tv, mobiele of vaste telefonie van andere providers zoals Scarlet, Orange en meer.

Ja, zowel FIVE als TEN zijn combineerbaar met tv, mobiele of vaste telefonie van Telenet. Je kan het niet met een ander Telenet internetproduct combineren. Wie momenteel al een internetabonnement van Telenet heeft, kan met een Telenet Essential Internet-voucher makkelijk overschakelen naar FIVE of TEN. Opgelet: FIVE en TEN combineren kan niet!

Heeft de klant WIGO, Whop(pa) of ONE van Telenet? Dan geniet hij of zij van een bundelkorting. Bij een overstap naar FIVE of TEN valt die bundel en dus ook de bundelkorting weg. Bekijk daarom samen met de klant wat in zijn specifieke situatie het voordeligst is.

Telenet Essential Internet (FIVE of TEN) kan niet gecombineerd worden met het sociaal internetaanbod én is niet combineerbaar met het sociaal tarief op een internetproduct of een bundel van Telenet.

  • Nieuwe klanten moeten dus kiezen tussen FIVE of TEN van Telenet Essential Internet of het sociaal internetaanbod.
  • Wie momenteel een internetproduct of een bundel van Telenet heeft met sociaal tariefkorting en overschakelt naar FIVE of TEN verliest zijn sociaal tarief.
Goed om te weten

De klant kan FIVE of TEN wel combineren met het sociaal tarief op een TV-product (Telenet TV of kabeltelevisie) of telefonie (vaste of mobiele telefonie) als hij dat al heeft. Sociaal tarief kan niet meer aangevraagd worden. Lees er meer over.

Ja, maar het zou wel kunnen dat de bestelling van de klant in eerste instantie automatisch geannuleerd wordt. Een medewerker pikt dat dan op en brengt het manueel in orde. Uiteraard moet de klant zijn openstaand saldo betalen en moet hij zijn aanrekeningen voor FIVE of TEN wel correct betalen. Zo niet, worden zijn diensten opnieuw afgesloten.

Ja, binnen het Telenet Essential Internet-programma kan je ook hardware (laptops) aanvragen. Telenet werkt daarvoor samen met Ondernemers voor een Warm België: gebruikte, tweedehandslaptops worden hersteld en opnieuw gebruiksklaar gemaakt en nadien uitgedeeld aan mensen uit een financieel kwetsbare situatie. Je kan zo’n gebruiksklare tweedehandslaptop aanvragen bij Ondernemers voor een Warm België via het online formulier. Ondernemers voor Warm België bekijkt elke aanvraag in functie van beschikbaarheid van laptops en aantal aanvragen.

Nee, Telenet Essential Internet is bestemd voor mensen in een financieel kwetsbare situatie. Bovendien kan je het product niet combineren met een ander internet product, ook niet in een andere woning.

Wie FIVE of TEN van Telenet Essential Internet wil bestellen moet over de volgende gegevens beschikken

  • vaste verblijfplaats
  • gsm-nummer
  • e-mailadres
  • identiteitskaart

Vluchtelingen kunnen FIVE of TEN bestellen als ze één van onderstaande documenten hebben

  • Belgische identiteitskaart (of een voorlopige Belgische identiteitskaart)
  • Elektronische vreemdelingenkaart type A, B, C, D, EU, EU+, F of F+
  • EU-paspoort
  • Diplomatische of consulaire ID-kaart
  • Geneva conventions ID-kaart
Goed om te weten
  • Volgende documenten gelden niet: internationaal paspoort - vreemdelingen/bijzonder verblijfsdocument - oranje vreemdelingenkaart of attest van immatriculatie
  • Mensen zonder papieren kunnen geen klant worden.
  • De persoon die het product bestelt moet wel 18 jaar of ouder zijn.

Telenet werkt samen met OCMW’s en sociale organisaties (ook niet-erkende organisaties) die werken rond armoedebestrijding en zich richten tot personen in een financieel kwetsbare situatie. Daarnaast kunnen scholen ook partner worden. Partner worden is trouwens helemaal gratis en je ontvangt al het nodige promotiemateriaal van Telenet.

Werk jij voor een OCMW, sociale organisatie of school en heb je interesse in het Telenet Essential Internet-programmaRegistreer je dan via onze partnerwebsite. Doe het volgende en het is in orde:

  • je gegevens achterlaten (voornaam/naam, naam organisatie, adres, telefoonnummer, e-mailadres*)
  • de voorwaarden accepteren

Goedgekeurd? Dan ontvang je een bevestigingsmail en bezorgen wij je de vouchers en promomateriaal (zoals infobrochures). Je kan achteraf altijd promomateriaal of vouchers bijbestellen (gratis).

*alleen professionele e-mailadressen van de organisatie (geen Gmail bijvoorbeeld)

Als partner verklaar je dat je alleen Telenet Essential Internet-vouchers zal uitdelen aan personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie, en dat je er geen misbruik van zal maken. Je vindt de volledige voorwaarden op onze partnerwebsitePartner worden kan dus enkel als je de voorwaarden accepteert. Zo zorgen we ervoor dat we de juiste personen/gezinnen bereiken.

Als school heb je 2 opties. Ofwel sluit je een samenwerkingsakkoord met Telenet en word je dus partner van Telenet Essential Internet. Ofwel kies je ervoor om studenten/ouders van leerlingen in een financieel kwetsbare situatie door te verwijzen naar OCMW's, CAW's of sociale organisaties die daarvoor al samenwerken met Telenet. Deze lijst geeft een overzicht van organisaties waar Telenet vandaag mee samenwerkt.

Ja, één organisatie kan meerdere logins aanvragen.

Jij bent als partner niet aansprakelijk als jouw klant zijn of haar aanrekening niet betaalt. Alleen als er systematisch vouchers uitgedeeld worden aan personen die niet financieel kwetsbaar zijn of er wordt stelselmatig misbruik vastgesteld, wordt het partnership stopgezet.

Als je partner bent, kan je bij ons Telenet Essential Internet-vouchers bestellen. Als organisatie kan jij die vouchers dan uitdelen aan personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Jij beslist dus wie in aanmerking komt. Elke voucher bevat een persoonlijke code en met die vouchercode kan je cliënt vervolgens FIVE of TEN bestellen via onze website.

Telenet Essential Internet is geen standaard Telenet-product, maar is specifiek gericht op personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Telenet werkt hiervoor samen met OCMW’s, CAW’s, sociale organisaties die werken rond armoedebestrijding en scholen omdat zij best kunnen inschatten wie hiervoor in aanmerking komt.

Die bestel je makkelijk via onze partnerwebsite. Je kan zoveel vouchers bestellen als je nodig hebt.

Je kan Telenet Essential Internet-vouchers bestellen via onze partnerwebsite, maar ze worden fysiek per post geleverd. Je kan natuurlijk altijd beslissen om de codes zelf online door te sturen naar je cliënten. We bekijken momenteel de mogelijkheid om de vouchers digitaal te verdelen.

Dat kan komen omdat de klant...

  • de vouchercode meermaals ingaf terwijl hij of zij die code maar 1 keer kan gebruiken.
  • de foute code ingaf doordat hij of zij cijfers en letters door elkaar haalde: 0 en O bijvoorbeeld of 1 en I.
Goed om te weten

Wanneer de klant FIVE of TEN wil bestellen moet hij of zij alle gegevens bij de hand hebben: naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, e-mailadres, identiteitskaartnummer of vergelijkbaar paspoortnummer. Wanneer je de code ingeeft moet het bestelproces afgerond worden en kan de code nadien niet opnieuw gebruikt worden.

Bestellen of betalen

Op de voucher staat een persoonlijke code. Die code kan de klant ingeven op www.telenet.be/essentialinternet. Daarna vult hij of zij het webformulier in met onder andere: naam / huidig adres* / telefoonnummer / e-mailadres / identiteitskaart- of paspoortnummer.

*alleen professionele e-mailadressen van de organisatie (geen Gmail bijvoorbeeld)

Telenet sluit een contract af met de eindklant. Het abonnement wordt dus altijd geregistreerd op zijn/haar naam. In zeer uitzonderlijke gevallen kan het contract afgesloten worden op naam van de organisatie. Neem daarvoor contact op met Telenet.

Tip! Je kan je cliënt natuurlijk wel helpen met het invullen van het webformulier. Het webformulier is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels.

De voucher geeft de klant 24 maanden recht op FIVE (€5) of TEN (€10). Na die 24 maanden moet de klant een nieuwe vouchercode aanvragen bij zijn sociale organisatie om van de producten te kunnen blijven genieten aan dezelfde voorwaarden. Telenet zal de klant hier op tijd en meermaals duidelijk over informeren en indien nodig contacteren. Als de klant geen nieuwe vouchercode ingeeft zal zijn Telenet Essential Internet-abonnement stopgezet worden.

De klant kan overstappen van FIVE naar TEN (of andersom) maar moet dan eerst zijn oude product opzeggen en een nieuwe voucher aanvragen bij een sociale organisatie om daarna een het andere product online te bestellen.

  • FIVE? De klant ontvangt eerst een gratis herinnering, daarna een betalende herinnering en tenslotte wordt zijn abonnement afgesloten.
  • TEN? De klant ontvangt eerst een gratis herinnering, daarna een betalende herinnering en tenslotte kan hij of zij enkel op een verlaagde snelheid verder surfen.

Opzeggen

De klant kan zijn of haar FIVE- of TEN-abonnement op elk moment opzeggen. Hier zijn géén kosten aan verbonden.

Een klant kan zijn of haar FIVE opzeggen door te mailen naar five@telenetgroup.be.
TEN opzeggen kan door ons te bellen of in een Telenet-winkel langs te gaan. Een medewerker helpt de klant verder om het abonnement stop te zetten.

Belangrijk
  • Een FIVE- klant moet zijn mifi-toestel inleveren in een Telenet-winkelpunt.
  • Een TEN-klant moet zijn modem in een Telenet-winkelpunt inleveren als hij Telenet als klant verlaat.

De klant moet het mifi-toestel (bij FIVE) of de modem (bij TEN) binnen 1 maand inleveren in een Telenet-winkel. Op onze website vind je de dichtstbijzijnde winkel.

Belangrijk

Brengt de klant het toestel niet op tijd binnen, dan wordt er €20 aangerekend voor het mifi-toestel of €60 tot €90 voor de modem (afhankelijk van het type modem).

De klant kan zijn of haar FIVE of TEN op elk moment gratis opzeggen. Als de cliënt dat wil kan hij of zij dan overschakelen naar een ander Telenet-product (niet verplicht). De klant moet zijn abonnement wel zélf stopzetten.

Meer informatie over de specificaties en de prijs van FIVE of TEN? Bekijk dan even de productpagina en onze Klantenservice.

Wanneer het aantal GB’s op zijn, kan de klant verder surfen aan een verlaagde internetsnelheid van 512kbps. Daar zijn géén extra kosten aan verbonden. De klant betaalt dus nooit meer dan 5 (FIVE) of 10 (TEN) euro per maand. Lees meer over surfen aan een verlaagde snelheid

FIVE 50GB

Daarmee surf je als alleenstaande comfortabel en kan je:

  • huiswerk maken via Smartschool
  • af en toe een filmpje op YouTube kijken
  • e-mails versturen en ontvangen
  • je papierwerk online regelen
  • informatie opzoeken
  • via Facebook contact houden met familie en vrienden
TEN 150GB

Dat is voor intensiever gebruik. Je surft en streamt met meerdere personen en je kan bijvoorbeeld:

  • filmpjes op YouTube kijken en series streamen via Netflix
  • videobellen en online les volgen
  • huiswerk maken via Smartschool
  • e-mails versturen en ontvangen
  • je papierwerk online regelen
  • informatie opzoeken
  • via Facebook contact houden met je familie en vrienden

Ja, dat kan.

Uit academisch onderzoek en feedback van experten uit het middenveld blijkt dat een beperkt bedrag voor een internetproduct voor financieel kwetsbare personen te verantwoorden is. Dat omwille van de volgende redenen:

  • Het helpt en stimuleert hen om opnieuw deel te nemen aan het dagdagelijkse leven in de samenleving.
  • Het bevordert hun gevoel van eigenwaarde.
  • Mensen tonen in het algemeen meer respect voor iets dat ze betalen dan voor iets dat ze gratis krijgen.

FIVE is een mobiel dataproduct. Het werkt overal in België (niet in het buitenland).

TEN werkt alleen in Telenet-gebied. Dat is overal in Vlaanderen en in de volgende gemeenten in Brussel:

  • 1000 Brussel
  • 1020 Laken
  • 1030 Schaarbeek
  • 1040 Etterbeek
  • 1070 Anderlecht
  • 1080 Sint-Jans-Molenbeek
  • 1081 Koekelberg
  • 1082 Sint-Agatha-Berchem
  • 1083 Ganshoren
  • 1090 Jette
  • 1130 Haren
  • 1170 Watermaal-Bosvoorde
  • 1190 Vorst
  • 1200 Sint-Lamrechts-Woluwe
  • 1210 Sint-Joost-ten-Node
  • Telenet-kabel in huis, maar nog niet geactiveerd? Een Telenet-technieker komt gratis langs om de modem te installeren en het internet aan te sluiten. Hij of zij zorgt ervoor dat alle kabels correct geactiveerd en aangesloten worden.
  • Nog een kabel trekken van het verdeelpunt op straat naar de woning? Dan moet de klant dat eerst voorzien. Hij of zij kan het zelf doen, of beroep doen op een van onze techniekers. Daar zijn wel kosten aan verbonden.

Nog een andere vraag?

Als partner

Vul dan even het juiste formulier in hieronder en wij nemen contact met je op.

Van de klant

Heeft een klant specifieke vragen over het FIVE-abonnement? Dan kan hij mailen naar five@telenetgroup.be. Een vraag over het TEN-abonnement? Hij of zij kan ons bellen of in een Telenet-winkel langsgaan. Een collega helpt dan verder.

Zoek je iets anders?