Hackers krijgen soms toegang tot je mailbox, zonder dat je dat weet. Ze versturen hiermee bijvoorbeeld spam. Merken we dat op, dan ondernemen we stappen. Je zal tijdelijk geen mails meer kunnen versturen, of niet meer kunnen aanmelden.
We blokkeerden tijdelijk je mailbox omdat die voor spam werd gebruikt. Je kan geen e-mails meer versturen. Ontvangen kan nog wel. In Telenet Webmail krijg je een foutmelding wanneer je een e-mail wil versturen. Je ontvangt ook een sms van Telenet met de vraag je wachtwoord aan te passen.
Je kan het snel en makkelijk oplossen door het wachtwoord van je mailbox aan te passen.
Je kan niet meer aanmelden in je mailbox omdat we je wachtwoord aanpasten. We stelden namelijk vast dat iemand je mailbox hackte. Door het wachtwoord te wijzigen, hebben de hackers geen toegang meer. Zelf zal je niet meer kunnen aanmelden. Je ontvangt een sms van Telenet met de melding dat we je wachtwoord aanpasten.
Je kan snel en makkelijk weer aanmelden door een nieuw wachtwoord te kiezen.
Tip: Je kan je wachtwoord alleen aanpassen als je verbonden bent via je eigen Telenet-modem. Zorg dus dat je thuis bent als je volgende stappen doorloopt.
Een sterk en veilig wachtwoord is moeilijk te kraken. We geven je enkele tips:
Gebruik je dezelfde combinatie van login en wachtwoord op andere websites of voor andere diensten? Verander ook daar je wachtwoord!