Je aanrekening vermeldt een vervaldatum “Te betalen voor...” Heeft Telenet je betaling niet ontvangen op die datum? Dan ontvang je een eerste gratis herinnering per e-mail en/of sms. Na de eerste herinnering komen er extra kosten bij en worden diensten geblokkeerd.
Je krijgt onmiddellijk een sms om online of via overschrijving te betalen. Doe je dat niet en heb je intussen een volgende aanrekening ontvangen? Dan bieden we het bedrag van je vorige en nieuwe aanrekening aan via domiciliëring.
Is je saldo tot 2 keer ontoereikend? Dan wordt je domiciliëring stopgezet en kan je alleen nog online of via overschrijving betalen.
Breng je je betaling na de eerste gratis herinnering niet meteen in orde? Dan worden er herinneringskosten aangerekend en worden je diensten stapsgewijs geblokkeerd.
Herinneringen
De forfaitaire vergoeding, inclusief de wettelijke intresten en de herinneringskosten aangerekend door Telenet (maximum 20 euro), is bepaald door de wet van 4 mei 2023 (boek XIX "Schulden van de consument" in het Wetboek Economisch Recht):
a) 20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;
b) 30 euro vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;
c) 65 euro vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500,01 euro met een maximum van 2.000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is.
Mogelijke extra kosten
Na (eerste) betalende herinnering
Na laatste verwittiging