Webmail

Check, check, Check & Smile, en alles verloopt vlot

18 september 2025 - 5 min

Je brengt je auto jaarlijks naar de garage en laat je gebit controleren bij de tandarts. Maar je telecom? Die krijgt vaak veel minder aandacht. Terwijl de gemiddelde Belg toch gemiddeld 3 uur per dag online zit op een smartphone alleen… Nochtans is een digitale check-up zo gebeurd, en bespaart ze je heel wat frustratie, tijd én geld. Met Check & Smile van Telenet zorg je ervoor dat je modem, abonnement en netwerk altijd in topvorm zijn.

Waarom een digitale check-up belangrijk is

Niet iedereen denkt eraan om te controleren of hun modem of abonnement nog bij hen past. Toch veranderen telecombehoeften voortdurend. Misschien stream je nu meer, werk je vaker of net minder vaak van thuis uit of heb je meer toestellen aangesloten op je netwerk.

 

Het loont om regelmatig te controleren of je telecom nog up-to-date is. Zit je constant tegen de limiet van je internetsnelheid? Of gebruik je niet alle inbegrepen voordelen van je abonnement? Dan is het tijd voor een check. Zo blijf je vlot werken, zonder frustraties of onnodige kosten.

Check & Smile, dat is...

… een eenvoudige digitale controle waarmee je in één oogopslag ziet of je telecom nog up-to-date is.

 

Je krijgt meteen een overzicht van:

  • de status van je abonnement: past jouw abonnement nog bij je verbruik?
  • gratis opties die je misschien mist, zoals een gratis datasimkaart of een modemupgrade.
  • alle toestellen die verbonden zijn met je netwerk, en hoe veilig je netwerk is.
  • of je wel voldoende gebruik maakt van de klantenvoordelen die je bij Telenet krijgt. Smartphone met korting, iemand?

 
Met deze informatie haal je alles uit je abonnement en betaal je nooit te veel.

In enkele klikken geregeld

Een digitale check-up hoeft geen gedoe te zijn. Via MyTelenet doe je de Check & Smile in een paar klikken. Is je modem aan vervanging toe? Dan kan je meteen een afspraak plannen. Wil je je abonnement aanpassen? Ook dat regel je eenvoudig online. Zo blijft alles draaien, zonder onderbreking.

Dankzij Check & Smile...

  • kregen meer dan 35.000 klanten een nieuwe modem.
  • ontdekten meer dan 400.000 klanten hun inbegrepen datasim.
  • activeerden meer dan 24.000 klanten de gratis anti-phishingsoftware Safesurf.
  • profiteerden meer dan 570.000 klanten van persoonlijk advies via mail en de MyTelenet-app.

Al meer dan 250.000 klanten haalden alles uit hun Telenet-diensten, met Check & Smile. Waar wacht je nog op?
 

Doe de Check & Smile vandaag nog

Benieuwd of jouw telecom nog up-to-date is? Doe de Check & Smile in MyTelenet of neem contact op met een Telenet-expert voor persoonlijk advies.

Inspiration