Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Wat als internetverbinding niet werkt?

Je kan niet meer (draadloos) surfen? Geen nood. We helpen je graag verder met dit stappenplan. 

Geef aan op welke manier je surft

Via een vaste verbinding

 

Draadloos (wifi)

Volg deze stappen tot het probleem is opgelost.

1. Controleer de aansluiting van je UTP-kabel.  

2. Herstart je pc of laptop

3. Sluit laptop/pc rechtstreeks aan op de modem met je UTP-kabel.

4. Herstart je toestellen

 

  • Schakel je toestellen uit.
    Haal de stekker van je toestellen 10 seconden uit het stopcontact 
    • Modem
    • Access Point
    • Switch
    • (Wifi) Powerline-adapter
    • Digibox/Digicorder
  1. Herstart je toestellen in de juiste volgorde. 
    1. Steek de stekker van je modem opnieuw in het stopcontact. Wacht tot hij volledig is opgestart (maximum 2 minuten). Blijven de blauwe lampjes op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt je modem een software-update. Trek de stekker zeker niet uit!
    2. Heb je een access point of een switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.
    3. Steek tenslotte de stekker van je Digibox of Digicorder opnieuw in het stopcontact. Nadat het tv-menu volledig is opgeladen kan je opnieuw digitaal kijken.

Goed om te weten

Heb je een wireless modem en blijven de (blauwe) lampjes knipperen? 

  • Je modem krijgt een software-update. Trek de stekker zeker niet uit. Dat duurt maximum 10 minuten.
     

 

Heb je alle stappen uit het Wifi-stappenplan gevolgd en het probleem is niet opgelost?
Herstart dan je wireless modem of hoofdstation.
 

1. Herstart je toestellen

 Schakel je toestellen uit. Haal de stekker van je toestellen 10 seconden uit het stopcontact

  • Modem
  • Access Point
  • Switch
  • (Wifi) Powerline-adapter
  • Digibox/Digicorder
     

2. Herstart je toestellen in de juiste volgorde

  • Steek de stekker van je modem opnieuw in het stopcontact. Wacht tot hij volledig is opgestart (maximum 2 minuten). Blijven de blauwe lampjes op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt je modem een software-update. Trek de stekker zeker niet uit!
  • Heb je een access point of een switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.
  • Steek tenslotte de stekker van je Digibox of Digicorder opnieuw in het stopcontact. Nadat het tv-menu volledig is opgeladen kan je opnieuw digitaal kijken.

Probleem niet opgelost?

Contacteer onze klantendienst op 015 66 66 66

 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

De Netweters

De Netweters

Stel je vraag online aan andere klanten.

Telenet Community Forum
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs