Je mailbox beheren in MyTelenet
Wil je een mailbox aanmaken of verwijderen, ga dan naar Je Telenet-mailbox.
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
- Als beheerder kan je maximaal 10 mailboxen aanmaken.
- Als gebruiker kan je maximaal 1 mailbox aanmaken als de maximale limiet van 10 niet bereikt is.
- Een beheerder kan een mailbox koppelen aan eender welke gebruiker van MyTelenet. Je moet dan geen wachtwoord instellen, omdat de gebruiker kan aanmelden op die mailbox met het wachtwoord van zijn of haar login.
Hoe mailbox aanmaken?
- Ga naar Je mailbox in MyTelenet.
- Klik op Nieuwe mailbox aanmaken.
- Volg de stappen om de mailbox aan te maken.
Mailbox gebruiken?
Telenet-mailbox aangemaakt? Dan kan je je e-mail bekijken via Webmail of een eigen e-mailprogramma.
Als de mailbox is toegewezen aan een gebruiker, dan is het wachtwoord van de mailbox hetzelfde als die van de login.
- Surf naar webmail.telenet.be
- Geef het e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.
- Je kan nu e-mails versturen en ontvangen via Telenet Webmail.
Staat je e-mailprogramma er niet bij? Zoek op de supportpagina’s van de ontwikkelaars van je e-mailprogramma hoe je je e-mail kan instellen. Gebruik dan de algemene e-mailinstellingen van Telenet.
Via beheer mijn mailbox kan je makkelijk je instellingen aanpassen zoals anti-spam. Daarnaast kan je mailaliassen toevoegen en verwijderen. Meer weten over het verschil tussen mailbox en mailalias?
Je kan kiezen om de mailbox toe te wijzen aan een gebruiker of je kan geen gebruiker toewijzen.
- Wanneer een mailbox wordt toegewezen aan een gebruiker, kan de gebruiker aanmelden op de mailbox met hetzelfde wachtwoord als zijn login.
- Wanneer een mailbox niet wordt toegewezen, dan moet de beheerder zelf een wachtwoord instellen en delen met de gebruiker(s) van de mailbox.
Wil je je mailbox overdragen naar een andere klant, bijvoorbeeld wanneer je verhuist? Dat kan! Volg de instructies hieronder even.
Is de mailbox gekoppeld aan een gebruiker?
Dan moet de andere klant een uitnodiging sturen naar deze mailbox. Dat doet hij via MyTelenet onder Gebruikersprofielen beheren.
Is de mailbox nog niet gekoppeld aan een gebruiker?
Dan moet je de mailbox eerst koppelen zodat je daarna de mailbox kunt overdragen met behulp van een uitnodiging via MyTelenet.
Gebruik je een e-mailadres van je mailbox als login? Dan kan je die mailbox niet verwijderen. Wijzig eerst het e-mailadres van je login naar een ander e-mailadres.
Beheerder?
- Als beheerder kan je alleen mailboxen verwijderen die niet toegewezen zijn aan een gebruiker of de mailbox die aan jou als beheerder zelf is toegewezen.
- Je kan dus als beheerder geen mailbox verwijderen die is toegewezen aan een andere gebruiker.
Gebruiker?
Als gebruiker kan je je eigen mailbox beheren en dus ook verwijderen.
- Als je een mailbox verwijdert, verwijder je ook alle e-mails. Bewaar e-mails en bijlages die je nodig hebt dus vóór je de mailbox verwijdert.
- Verwijder je een Telenet-mailbox, dan verwijder je ook alle e-mailadressen (aliassen) die eraan verbonden zijn.
Hoe mailbox verwijderen?
1. Ga naar Beheer je mailbox in MyTelenet.
2 Klik op het vuilbakje naast de mailbox.
3. Je ziet een bevestiging.
4. Je mailbox wordt na 48u definitief verwijderd.
Mailaliassen vrijgeven?
Verwijderde e-mailadressen worden voor 6 maanden geblokkeerd. Zo kunnen andere klanten het niet meteen gebruiken.
- Wil je je gedeactiveerde e-mailadressen (e-mailadressen die je hebt verwijderd van een mailbox) toevoegen op een andere mailbox? Geef dan eerst deze gedeactiveerde e-mailadressen vrij. Na vrijgave kun je deze e-mailadressen toevoegen aan een andere mailbox.
- Alleen een beheerder kan gedeactiveerde e-mailadressen vrijgeven.