Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Smartphone/iPad defect?

Een paar tips en tricks om je snel uit de nood te helpen en meer informatie over garantie en herstelling van de mobiele toestellen die je aankocht bij Telenet. 

Defect? Dit kan je zelf proberen

Een paar mogelijke oplossingen:

 

  • Zet je toestel 15 seconden volledig uit en dan weer aan. Daarmee kan je probleem al opgelost zijn.
  • Zet je toestel opnieuw naar de fabrieksinstellingen. Opgelet: neem eerst een back-up van je gegevens, want die kan je hierdoor kwijt zijn.
  • Zet de meest recente software op je toestel. Opgelet: laad je toestel eerst volledig op en neem een back-up van je gegevens.
  • Al een kijkje genomen op de website van de fabrikant of in de handleiding? Vaak vind je daar ook nog tal van tips. 

Nog steeds defect?

Ga met je defecte Telenet-toestel langs in een Telenet winkelpunt

 

Neem zeker de volgende zaken mee:

  • Aankoopbewijs
  • Toestel, accessoires en documenten

 

Wat gebeurt er met je toestel?

  • Het winkelpunt stuurt je toestel naar een erkend service center.
  • Het service center geeft feedback over het defect, de garantie en de herstelling. Alleen het service center kan bevestigen of het defect binnen de garantie valt.

Binnen garantie?

 

BINNEN GARANTIE

Herstelling is gratis als je toestel binnen garantie valt.

Wat valt binnen garantie?

 

Bij Telenet krijg je minstens de wettelijk bepaalde garantie op je aangekochte goed:

  • Binnen de 6 maanden na levering worden defecte goederen hersteld of ingewisseld door het service center. Er wordt immers verondersteld dat het gebrek al bestond sinds de levering.
  • Vanaf 6 maanden tot 2 jaar na levering wordt het goed pas hersteld of ingewisseld door het service center als je kan bewijzen dat het gebrek al bestond op het moment van de levering.

 

In sommige gevallen geven we zelfs meer dan dat. Op toestellen (smartphones, gsm’s, tablets), ingebouwde accessoires (vb. een ingebouwde batterij) en los verkochte accessoires die niet met het toestel meegeleverd werden, geniet je een commerciële garantie van 2 jaar. Binnen die periode wordt het toestel gratis hersteld of ingewisseld, zonder dat je moet bewijzen dat het gebrek aan je goed al bestond op het moment van de levering.

 

Opgelet, de garantie geldt in geen geval bij:

  • Schade naar aanleiding van een (onge)val: barst, breuk, plooi...
  • Opzettelijk aangebrachte schade
  • Oxidatie: schade door vocht, damp, blootstelling in vochtige ruimtes, blootstelling aan dauw, te hoge temperatuurswisselingen
  • Software-update
  • Defecte/corrupte apps en corrupte files
  • Toestellen waarbij laatste software-update niet is gebeurd
  • Kapotte accu of accessoires ouder dan 6 maanden
  • Cosmetische schade: putjes, krasjes, loskomende verf, …
  • Verkeerde instellingen

Als het opgegeven probleem niet kan vastgesteld worden

BUITEN GARANTIE OF GARANTIEPERIODE VOORBIJ

Je krijgt een offerte voor herstelling (= schatting van de kosten) van het service center, als een reparatie nog mogelijk is, en/of de kost van de herstelling niet meer bedraagt dan de nieuwprijs van het toestel.

  • Akkoord met de offerte? We vragen de offerte te tekenen en een voorschot te betalen. Daarna wordt je toestel hersteld en teruggestuurd naar het winkelpunt waar je het had binnengebracht.
  • Niet akkoord?
    •  Wil je je defecte toestel terug mee naar huis nemen? Dan betaal je de prijs van de diagnose die op de offerte staat en het service center stuurt het niet-gerepareerde toestel terug naar het winkelpunt waar je het had binnengebracht.
    • Neem je je defecte toestel niet terug? Dan is de diagnose gratis. 

 

Goed om te weten

  • Een herstelling duurt 1 tot 3 weken.
  • Het winkelpunt geeft alleen een vervangtoestel als er een beschikbaar is. Mogelijk wordt er een waarborg gevraagd voor het vervangtoestel.
  • Het winkelpunt is jouw aanspreekpunt voor de herstelling. Onze medewerkers aan de telefoon zijn niet op de hoogte van de stand van zake van herstellingen.
  • Tijdens de herstelling word je per sms en/of mail op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Het is dus belangrijk dat je een mobiel nummer opgeeft waarop je gemakkelijk te bereiken bent en/of je emailadres.
  • Is je toestel verzekerd? Meld dit dan in het winkelpunt als je je toestel binnen brengt. Neem ook meteen contact op met je verzekeringsmaatschappij. Zij geven jou de juiste instructies voor de behandeling van je verzekerde toestel.
  • Koos je om je toestel gespreid te betalen, is het defect niet te herstellen en valt het niet binnen garantie?
    • Dan dien je de maandelijkse bijdrage voor je toestel wel verder te betalen aan Telenet Finance, tot het toestel afbetaald is.
    • Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het resterende bedrag van je gespreide betaling in 1 keer af te betalen. Contacteer hiervoor Telenet Finance.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Mobile Configurator

Mobile Configurator

Stel je toestel zelf in
via Mobile Configurator

Mobile Configurator
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs
 
Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons