Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Smartphone of iPad defect?

Eerst even dit

Als je toestel (dat je kocht bij Telenet) niet meer werkt zoals het hoort, kan je eerst een paar zaken proberen om het op te lossen.

  • Zet je toestel 15 seconden volledig uit en dan weer aan. Soms lost dat het probleem al op.
  • Zet je toestel opnieuw naar de fabrieksinstellingen. Opgelet: back-up je gegevens eerst. Die kan je namelijk kwijt zijn.
  • Zet de meest recente software op je toestel. Opgelet: laad je toestel eerst volledig op, en neem een back-up van je gegevens.
  • Al een kijkje genomen op de website van de fabrikant of in de handleiding? Vaak vind je daar ook nog tal van tips. 

Helpt het bovenstaande niet?

Toestel in garantie?

Op de iPad of nieuwe smartphone die je kocht bij Telenet geniet je een wettelijke garantie van 2 jaar. Binnen die periode wordt het toestel gratis hersteld of ingewisseld, afhankelijk van de aard of de ernst van het defect. Opgelet: is je tweedehandse iPhone stuk? Dan heb je maar 1 jaar garantie.

 

 

Belangrijk! De garantie geldt niet bij schade door...

  • Ongeval (barst, breuk, plooi) of opzettelijke schade
  • Oxidatie (schade door vocht, damp, blootstelling in vochtige ruimtes, blootstelling aan dauw, te hoge temperatuurswisselingen)
  • Software-update
  • Defecte/corrupte apps en corrupte files
 

Ook in volgende situaties is de garantie niet geldig.

  • Toestellen waarbij laatste software-update niet is gebeurd
  • Bij kapotte accu of accessoires. Hiervoor geniet je van een wettelijke garantie van 2 jaar.
  • Cosmetische schade: putjes, krasjes, loskomende verf, …
  • Verkeerde instellingen
  • Als we het opgegeven probleem niet kunnen vaststellen

Toestel niet in garantie?

 

Wat gebeurt er precies?

  • We sturen je toestel op naar een erkend service center.
  • Is de reparatie nog mogelijk? En is de kostprijs ervan niet hoger dan de nieuwprijs van je toestel? Dan krijg je een offerte voor herstelling. Die offerte is een schatting van de kosten.
  • Ga je akkoord? Nadat je de offerte hebt ondertekend, herstellen we je toestel en sturen het terug naar het winkelpunt of naar een adres van jouw keuze (bij online registratie).
  • Ga je niet akkoord?
    • Als je je defecte toestel terugwil, betaal je voor de diagnose. Het service center stuurt je toestel naar een adres van jouw keuze.
    • Wil je je defecte toestel niet terug? Dan is de diagnose gratis.

Betaal je je toestel via gespreide betaling?

Als het toestel niet hersteld kan worden, blijf je maandelijks je toestel afbetalen.

  • In 1 keer het resterende bedrag betalen. 
 
 
 

Goed om te weten

  • Een herstelling duurt 1 tot 3 weken.
  • Wil je de stand van zaken weten van de herstelling? 
    • Heb je je toestel geregistreerd via Telenet herstellingen? Dan kan je via dezelfde webpagina de status van je herstelling opvragen.
    • Heb je je toestel afgeleverd bij een Telenet-winkelpunt? Ga dan even langs.

 

  • Tijdens de herstelling word je per sms en/of mail op de hoogte gehouden. Geef dus een mobiel nummer of e-mailadres op waarop je gemakkelijk te bereiken bent.
  • Is je toestel verzekerd? Zeg dat in het winkelpunt als je je toestel binnenbrengt. Contacteer ook meteen de verzekeringsmaatschappij. Zij geven je de juiste instructies voor de behandeling van je verzekerde toestel.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Mobile Configurator

Mobile Configurator

Stel je toestel zelf in
via Mobile Configurator

Mobile Configurator
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs
 
Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons