nl

Telenet Klantenprijs: toestel defect?

Eerst even dit

Is je toestel meteen na levering of aankoop defect of beschadigd? Bekijk in het algemeen artikel over de Telenet Klantenprijs wat je dan kan doen als je je toestel online kocht (binnen de 14 dagen) of in een winkel (binnen de 7 dagen).

Maak je keuze

Voor je het toestel laat herstellen, kijk je best altijd eerst bij Snelle hulp na wat je zelf kan doen om het probleem op te lossen! 

Snelle hulp
Wel of niet in garantie?
Je toestel laten herstellen
Toestelverzekering
Snelle hulp
Wel of niet in garantie?
Je toestel laten herstellen
Toestelverzekering

Werkt je smartphone of tablet niet zoals het hoort? Probeer dan eerst deze snelle oplossingen…

  • Zet het toestel 15 seconden volledig uit. Je toestel werkt vaak opnieuw zoals het hoort als je het terug aan zet.
  • Zet de meest recente software op je toestel. Laat je toestel eerst volledig op en neem voor alle veiligheid een back-up van je gegevens.
  • Zet je toestel opnieuw naar de fabrieksinstellingen. Let wel, doe eerst een back-up van je gegevens. Anders ben je ze kwijt.
     

Tip: kijk zeker ook in de handleiding van je toestel of op de website van de fabrikant. Je vindt er vaak tal van tips!

Geen zorgen, je geniet standaard van 2 jaar garantie op je toestel! Alle details over de garantie vind je in de doos van je toestel. Kocht je een tweedehands toestel? Dan heb je vaak maar 1 jaar garantie! 

De garantie vervalt bij schade door...
  • ongeval (barst, breuk, plooi) of opzettelijke schade.
  • oxidatie (schade door vocht, damp, blootstelling in vochtige ruimtes, blootstelling aan dauw, te hoge temperatuurswisselingen).
  • software-updates.
  • defecte/corrupte apps en corrupte files.
Je garantie is ook niet geldig bij...
  • toestellen waarbij laatste software-update niet is gebeurd.
  • kapotte accu of accessoires. Daarvoor geniet je van een wettelijke garantie van 2 jaar.
  • cosmetische schade: putjes, krasjes, loskomende verf, …
  • verkeerde instellingen.
  • toestellen waarbij we het opgegeven probleem niet hebben vastgesteld.
Buiten garantie?

Dan kan je je toestel natuurlijk nog altijd tegen betaling laten herstellen. Je krijgt een offerte voor de herstelling als de kostprijs niet hoger is dan nieuwprijs van je toestel. De offerte is een schatting van de kosten.

  • Ga je akkoord? We herstellen je toestel nadat je de offerte ondertekent. Na herstelling ontvang je het toestel volgens jouw voorkeur: thuis of in de Telenet-winkel.
  • Niet akkoord? Je betaalt voor de diagnose alleen als je het toestel terugwil. De herstellingdienst stuurt je dan het toestel terug naar het adres van jouw keuze. 

Je herstelling is afhankelijk van je toestel. 

  • Toestel nog in garantie? Vergeet dan zeker niet je garantiebewijs mee te nemen of een kopie ervan mee te sturen.
  • Is je toestel verzekerd? Neem dan eerst contact met je verzekeraar.
  • Heb je bij extra kosten een factuur nodig voor je zaak? Ga dan meteen naar een Telenet-winkel.
  • Betaal je je toestel via gespreide betaling en kan het niet hersteld worden? Dan blijf je maandelijks je toestel afbetalen. 

Hoe laten herstellen?

Online registratie

Registreer je toestel via Telenet herstellingen. 

  • Smartphones
  • Tablets
  • Enkele laptops
  • Verschillende accessoires
  • TCL televisie
  • De Xiaomi e-scooter/Xiaomi Vacuum Robot (Robotstofzuiger)

Bekijk de mogelijkheden via repair.telenet.be.

Je kiest om het toestel op te sturen of te laten ophalen door een koerier. Onze partner zorgt daarna voor een snelle en vakkundige herstelling (1 - 3 weken).

Wil je op de hoogte blijven? Geef dan zeker je mobiel nummer of e-mailadres mee. Je kan de status van de herstelling ook volgen via de online pagina.

Telenet-winkel

Sommige toestellen kan je alleen maar via een van onze winkels laten herstellen.

  • Smart Home-toestellen (slimme deurbel, Slimme slot, Ring Chime)
  • Apple TV
  • Als je een factuur nodig hebt van de herstelling voor je zaak.

Vergeet zeker niet om je garantiebewijs mee te nemen! 

Via de fabrikant

Bij een aantal toestellen contacteer je zelf de fabrikant of een partner ervan: 

Geen herstelling mogelijk

Sommige toestellen kunnen we helaas niet herstellen. 

  • Energizer E241S
  • Nokia 110
  • Accessoires & Google Chromecast 
  • Home Office-producten zoals Samsung LS27R650FDUXEN, Philips 271S7QJMB/27, laptop stand, Microsoft en Logitech muizen en klavieren, TaoTronics desktop lamp, Fitbit activity tracker 
  • Vistron digitale radio-ontvanger 
  • PURE elan BT3 DAB+ radio

Vul het online retourformulier in. Na ontvangst betalen we het toestel normaal gezien binnen de 3 tot 5 dagen terug.

Kom langs in een Telenet-winkel om je Smart-C-verzekering te activeren. Je kan je toestel laten verzekeren tot 14 dagen na aankoop. Bij registratie betaal je een eenmalige activatiekost (€6,50). 

Je maandelijkse bijdrage is afhankelijk van de aankoopwaarde van je toestel.

Aankoopwaarde

< € 150,00 

€ 150,01 - € 300,00 

€ 300,01 - € 500,00 

€ 500,01 - € 900,00 

€ 900,01 - € 1100,00 

€ 1100,01 - € 1500,00

Maandelijkse bijdrage smartphone

€ 4,00

€ 7,00

€ 9,00

€ 10,00

€ 11,00

€ 12,00

Maandelijkse bijdrage tablet

€ 5,00

€ 8,00

€ 10,00

€ 11,00

€ 1200

€ 13,00

Je toestel moet in originele staat zijn om een verzekering af te sluiten.

  • Uitwendige schade door een val of hevige schok.
  • Mechanische en elektronische panne.
  • Toevallige oxidatie.
  • Diefstal uit je auto of huis met inbraak.
  • Diefstal met fystiek geweld
Zoek je iets anders?