nl

Je login

Als Telenet-klant een login aanmaken is altijd een goed idee. Want daarmee meld je je aan op de Telenet-website en -apps zoals de MyTelenet-app, Telenet TV-app, MyTelenet, … Zo haal jij het beste uit je Telenet-ervaring.

Als je een login aanmaakt, moet je voor alle gebruikers een e-mailadres invullen. Die moeten allemaal bestaand én verschillend zijn.

Goed om te weten! Ben je aangemeld op Klantenservice of een tv-app? Dan surf je makkelijk van de ene naar de andere website zonder opnieuw aan te melden.

Gebruikersprofielen

Er zijn verschillende gebruikersprofielen met elk hun eigen rol. 

Contracthouder/Beheerder
Gebruiker
Contracthouder/Beheerder
Gebruiker

Als het Telenet-abonnement op jouw naam staat, dan ben jij de contracthouder. Jij blijft altijd gekoppeld aan het abonnement en kan alles doen wat een beheerder kan. De contracthouder kan je achteraf niet aanpassen.

Ben je beheerder? Dan heb je dezelfde rechten als een conctracthouder.

Wat kan een contracthouder/Beheerder?

  • Omruil simkaart aanvragen voor alle nummers.
  • Blokkeringen/limieten aanpassen van alle nummers.
  • Mobiel nummer activeren.
  • Gebruikers uitnodigen en aanpassen naar beheerder.
  • Nieuwe producten bestellen.
  • Producten aanpassen.
  • Aanrekeningen bekijken.
  • Verbruik zien van alle producten.

Goed om te weten:

  • Een contracthouder of beheerder kan geen voicemailberichten beluisteren van nummers die niet aan zijn login gekoppeld zijn.
  • Je kan geen beheerders aanmaken als er nog geen contracthouder actief is.

Als gebruiker heb je alleen rechten om het verbruik en de gegevens te bekijken van de mobiele nummers die gekoppeld zijn aan jouw login.

Wat kan een gebruiker?

  • Verbruik zien van gekoppelde mobiele nummers.
  • Mobiel nummer activeren als ze gekoppeld zijn aan jouw login.
  • Omruil simkaart aanvragen voor de gekoppelde nummers.

Als gebruiker kan je geen...

  • aanrekeningen of niet-gekoppelde producten bekijken.
  • producten aanpassen.

Login aanmaken

Diensten besteld? Dan krijg je als nieuwe klant  een e-mail om je login aan te maken. Daarna ben je automatisch de contracthouder.

Geen e-mail te vinden?

  • Ga naar de loginpagina en kies Nog geen login?.
  • Vul een actief e-mailadres in als login.
  • Duid in de volgende stappen aan dat het contract op jouw naam staat.
    Doe je dat niet, dan wordt  je login aangemaakt als gebruiker.
  • Vergeet niet een mobiel nummer aan je login te koppelen. Zo hou je je verbruik eenvoudig in de gaten.

Nadat je login als contracthouder is aangemaakt, kan je je gezinsleden uitnodigen om een eigen login te maken. Jij kiest wie je beheerder of gebruiker maakt. 

Tip: In een gezin is het vaak handig dat de ouders beheerders zijn, en de kinderen gebruikers.

Als contracthouder/beheerder registreer je je gezinsleden als gebruikers. Zo geef je ze toegang tot MyTelenet-apps en -websites, maar vermijd je ook dat ze je Telenet-diensten kunnen beheren, aanrekeningen bekijken en meer.

  • Ga naar MyTelenet en meld je aan.
  • Kies Je gebruikers en klik op Nieuwe gebruiker uitnodigen..      
  • Geef een bestaand e-mailadres van je gezinslid in. 
  • Vergeet geen mobiel nummer aan de login te koppelen. Zo volgt de gebruiker makkelijk zijn verbruik op. Zonder gekoppeld nummer kan een gebruiker geen producten of verbruik zien.
  • Stuur de uitnodigingsmail naar de nieuwe gebruiker waarmee die verder aan de slag kan. 

Je kan ook zelf je login aanmaken zonder een uitnodiging van de beheerder. Deze login wordt dan automatisch een gebruiker.

  • Ga naar de loginpagina en kies Nog geen login?.
  •  Vul een actief e-mailadres in als login.
  • Vervolledig de stappen.

Login aanpassen

Wil je een beheerder toevoegen? Dan moet je die eerst uitnodigen als gebruiker. Wanneer de gebruiker zijn login heeft vervolledigd, kan je die daarna makkelijk aanpassen naar de rol van beheerder. Je kan ook een beheerder opnieuw aanpassen naar de rol van gebruiker.

  • Ga naar MyTelenet en meld je aan.
  • Kies Je gebruikers.
  • Kies bij de juiste gebruiker voor Profiel bekijken/bewerken.
  • Daar klik je bij Profielinstellingen op Profielrol wijzigen.

Een mobiel nummer kan je koppelen tijdens de registratie van je login. Je kan het ook nadien (laten) doen. Een beheerder kan ook mobiele nummers koppelen aan iemand zijn login. 

  • Ga naar MyTelenet en meld je aan.
  • Kies Je gebruikers.
  • Kies bij de juiste gebruiker voor Profiel bekijken/bewerken.
  • Bij Je gekoppelde diensten klik je op Simkaarten beheren.

Tip: Je kan meerdere mobiele nummers koppelen aan een login. 

Wil je dat een aangemaakte login geen toegang meer krijgt tot je huishouden? Dan kan je vragen dat die persoon zijn login zelf verwijdert of je koppelt de login zelf los van je account. Je kan je daarna nog wel aanmelden met die gegevens, maar ziet geen producten meer.

  • Ga naar MyTelenet en meld je aan.
  • Klik op Je gebruikers. 
  • Kies de juiste gebruiker en ga naar Profiel bekijken/bewerken.
  • Bij Profielinstellingen klik je op Koppel profiel los van deze account.

Heb je geen toegang meer tot het gebruikte e-mailadres of wil je het aanpassen naar een ander? Dan pas je dat snel aan in MyTelenet.

  • Ga naar MyTelenet en meld je aan.
  • Klik op Je Profiel.
  • Bij Profielinstellingen klik je op E-mail om aan te melden aanpassen.
  • Geef je wachtwoord in ter controle.
  • Je krijgt een bevestigingsmail op het nieuwe e-mailadres.
  • Valideer je nieuwe e-mailadres via de mail.
Zoek je iets anders?