Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Je persoonlijke login

Zodra je Telenet-klant wordt, moet je een login aanmaken die je toegang geeft tot alle Telenet-websites en –apps. Er zijn verschillende types, maar na 25 juni 2017 kan je alleen nog een persoonlijke login aanmaken. 

 

Ben je WIGO-klant? Dan heb je je persoonlijke login ook nodig om je mobiel verbruik op te volgen.

Persoonlijke login = je e-mailadres

We raden aan om het e-mailadres te kiezen dat je het meest gebruikt. Je kan voor je persoonlijke login een @telenet-adres kiezen, maar ook andere types, bijvoorbeeld

  • jenaam@gmail.com
  • jenaam@hotmail.com
  •  …

Opgelet
: een @pandora-adres kan je  niet gebruiken.

Beheerder of gebruiker

Je persoonlijke login geeft je ook een bepaalde rol: beheerder of gebruiker.

  • Als beheerder 
    • heb je toegang tot alle Telenet-websites en -apps.
    • kan je je diensten aanpassen (bv. opties toevoegen).
    • kan je voor je gezinsleden een gebruiker-login aanmaken en hun gegevens beheren.
  • Als gebruiker heb je toegang tot alle Telenet-websites en -apps.

Wanneer je een persoonlijke login aanmaakt, krijg je standaard de rol van beheerder

Hoe maak je een persoonlijke login aan?

Welk abonnement heb je?

Heb je WIGO?

Wanneer je een WIGO-abonnement neemt, sturen we via e-mail een aankoopbevestiging naar de persoon die het abonnement heeft aangevraagd. Deze persoon krijgt automatisch al een beheerder-login.

  • Zodra de beheerder zijn login vervolledigd heeft, kan hij voor elk gezinslid een persoonlijke login aanmaken en koppelen aan de juiste mobiele nummers. 
  • Elke gebruiker krijgt vervolgens een e-mail om de login te vervolledigen.

Heb je een ander abonnement?

  • Meld je eerst af. Ga vervolgens naar Mijn Telenet en klik op Nog geen persoonlijke login. Volg daarna de stappen.
  • Wil je een gebruiker-login maken? Ga naar Profiel beheren en kies bovenaan Gebruiker toevoegen (via het + icoon).
  • Ga naar Mijn Telenet en klik op Nog geen persoonlijke login. Volg daarna de stappen.
  • Wil je een gebruiker-login maken? Ga naar Profiel beheren en kies bovenaan Gebruiker toevoegen (via het + icoon).

Login al aangemaakt?

Zie je al een login staan met jouw naam? Dan heeft je beheerder die al voor je aangemaakt. Klik dan op Dit ben ik en vervolledig je login.

Welk e-mailadres kiezen?

Als persoonlijke login moet je een bestaand e-mailadres kiezen. Dat kan je Telenet e-mailadres zijn, maar evengoed je adres van Hotmail, Gmail, … Alleen een ‘@pandora’-adres is niet mogelijk.

  • Je kan 1 e-mailadres maar voor 1 login gebruiken.
  • Als je meerdere Telenet e-mailadressen (aliassen) hebt per mailbox, kan je maar 1 van deze mailadressen als persoonlijke login gebruiken. Je kan het e-mailadres wel overzetten naar een andere mailbox.

Contactnummer

Bij het aanmaken van je login, vragen we je een contactnummer in te geven. Op dat nummer ontvang je dan …
  •  je verbruiksmeldingen.
  • de code om je wachtwoord aan te passen (wanneer je hebt aangegeven dat je je wachtwoord vergeten bent).


Opgelet: Vul altijd je mobiel nummer in.

Hoe pas je het e-mailadres van je persoonlijke login aan?

Wil je een ander e-mailadres gebruiken als persoonlijke login? Of heb je een e-mailadres bij de verkeerde gebruiker ingevuld? Geen probleem, dat heb je in enkele stappen opgelost!

Eerst even dit: Je kan het e-mailadres van een login niet overschrijven. Je moet dus je persoonlijke login verwijderen, en een nieuwe login aanmaken.

1. Ga naar de profielpagina en kies de gebruiker waarvan je de login wil aanpassen.

2. Druk onderaan de pagina op Verwijder login.

3. Ga terug naar de profielpagina en maak de gebruiker opnieuw aan via Gebruiker toevoegen.

 

Heb je je eigen login verwijderd? Dan kom je automatisch op het aanmeldscherm. Klik daar op Nog geen login? om een nieuwe login aan te maken.

Opgelet

 

Goed om te weten

  • Met je nieuwe login kan je ook aanmelden op alle Telenet-diensten.
  • Je ‘oude’ login (bv. Telenet-login of internetlogin ) is niet meer bruikbaar zodra je overstapt naar WIGO.
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs