Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 

Safesurf activeren en installeren

Veilig surfen op al je toestellen thuis

Met Safesurf ga je met al je toestellen thuis veilig op het internet.  Dankzij de software die we automatisch op je modem installeren, is je thuisnetwerk op elk moment beschermd tegen phishing.

 

Heb je ONE, All-Internet of Easy Internet? Dan is Safesurf inbegrepen in je internetabonnement. Je betaalt dus geen extra kost.

{{lineValue}}

Safesurf blokkeert geen phishingmails, spammail of sms'en met verdachte links.

Open je een verdachte link in een e-mail of sms? Dan blokkeert Safesurf wel de toegang tot de webpagina. Zo blijf je nog altijd beschermd.

Safesurf activeren

Om Safesurf te gebruiken, moet jij alleen nog toestemming geven om de installatie te starten. Dat doe je heel gemakkelijk via Mijn Telenet.

1. 

Open Je diensten op Mijn Telenet via dit blauwe kaartje.

2. 

Heb je ONE? Dan vind je Safesurf terug onder je gratis opties.

All-Internet of Easy Internet? Klik dan eerst bij je internetabonnement op Opties aanpassen.

3. 

Bij Safesurf klik je op Activeren.

4. 

Aanvaard de privacy- en algemene voorwaarden en je bent klaar! Je krijgt nog een pop-up én een e-mail ter bevestiging.

 
 
Hoe blokkeert Safesurf een webpagina?

Safesurf werkt met korte reputatiescans op de webpagina's die je bezoekt. Kom je op een website terecht die gekend is als een phishing website? Dan blokkeert Safesurf de toegang en krijg een foutmelding.

Wil je de geblokkeerde pagina toch bezoeken? Dat kan door op Ga verder te klikken. Je moet de webpagina dan opnieuw laden of in sommige gevallen je browser opnieuw opstarten. Bekijk de pagina eventueel in incognito-modus.  Geen oplossing? Start dan je toestel opnieuw op.

Persoonsgegevens en privacy

Bij Telenet hechten we veel belang aan het beveiligen van onze systemen en onze gegevens. Ondanks de maatregelen die we nemen om onze beveiliging te optimaliseren, blijft het toch nog mogelijk dat er iets door de mazen van het net glipt. Mocht u een beveiligingsprobleem ontdekken, hebben wij een systeem waarmee u dit op een verantwoorde manier aan ons kan melden. Dankzij uw hulp kunnen wij onze systemen blijven verbeteren en onze klanten nog beter beschermen.

Safesurf is onderworpen aan de Telenet Algemene Voorwaarden, de gebruiksvoorwaarden voor Telenet Safespot en het Telenet Safespot Privacy-beleid.

Om van Safesurf te kunnen genieten, dien je te beschikken over een compatibele modem (meer info zie FAQ). Indien die dit niet het geval is, zal je je oude modem kunnen inruilen voor een compatibele modem in een Telenet verkooppunt.

 

 

Telenet zal bij het verstrekken van Safesurf commercieel redelijke inspanningen leveren om je (slimme) toestellen verbonden met jouw internetnetwerk te beschermen tegen externe digitale bedreigingen. Telenet garandeert evenwel niet dat door het gebruik van Telenet Safesurf alle bedreigingen van deze eindtoestellen zullen kunnen worden afgewend.

 

 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs