Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Alles over Easy Switch

Easy Switch: je nieuwe operator regelt het voor jou

Overstappen? Da’s nu simpeler dan ooit. Dankzij Easy Switch regelt je nieuwe operator je overstap van begin tot eind. Zonder dat je zelf iets hoeft te doen. Vanaf 3 juli 2017 kan je easy switchen. 

Hoe werkt het?

  • Als je klant voor internet of digitale tv wordt bij een operator krijg je een Easy Switch ID.
  • Wil je later overstappen naar een andere operator? Dan bezorg je je ID aan je nieuwe operator en hij regelt alles. 

Waar vind je je Easy Switch ID?

  • Je vindt het op je factuur (aanrekening), aankoopbevestiging of online klantenzone van je huidige operator.
  • Bij Telenet vind je je Easy Switch ID op Mijn Telenet, je aanrekening en aankoopbevestiging.
 
 

Voor welke diensten?

Je kan easy switchen voor al je diensten, als je minstens internet of digitale tv hebt.

 

Opgelet

Heb je ook vaste of mobiele telefonie in je pakket en zeg je internet of digitale tv op en...

  • wil je je telefoonnummer behouden? Telenet regelt het voor jou. Via Easy Switch zet je je vaste en mobiele telefonie ook in één keer over.
  • wil je je telefonieabonnement behouden bij je vorige operator?  Kijk dan zeker na of je huidige operator telefonie aanbiedt zonder internet of digitale tv. Anders worden je vaste of mobiele diensten automatisch geannuleerd en verlies je je telefoonnummers (bv. bij VOO, EDPnet of Scarlet). 
 
 

Je overstap in 1-2-3

Stap 1

 

Stap 2

 

Stap 3

Plaats je bestelling bij Telenet, en geef tijdens die bestelling je Easy Switch ID en klantennummer bij je vorige operator door.

 

Al besteld bij Telenet en je Easy Switch ID niet doorgegeven?

Geen probleem, bij Telenet kan je tot je installatie of activering je Easy Switch ID doorgeven. Tip: hou tijdens de installatie je Easy Switch ID en klantennummer van je vorige operator bij de hand. Dat vind je op je factuur (aanrekening), aankoopbevestiging en je persoonlijke online klantenzone.

 

Geen Easy Switch ID kunnen doorgeven?

Je kan uiteraard ook altijd zelf je opzeg regelen bij je vorige operator.

Wanneer we je nieuwe abonnementen installeren of activeren, contacteren wij je vorige operator om je diensten over te zetten.

 

Hou er wel rekening mee…

Afhankelijk van je contract bij je vorige operator kan het dat je een opzegvergoeding of restwaarde moet betalen. Of misschien moet je nog een toestel binnenbrengen.

  1. Je kan je contract beëindigen wanneer je wil. We zetten je diensten en facturatie stop binnen 2 werkdagen.
  2.  
  3. Jij kiest wanneer je oude abonnementen worden stopgezet, ten vroegste de dag van de activering van je nieuwe abonnementen of nog later. Zo blijf je altijd genieten van je diensten. Afhankelijk van je vorige operator kan de stopzetting van je diensten en facturatie 1 werkdag verschillen.

Goed om te weten

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs