Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Opties van je vaste lijn

Gratis opties

Ken-je-laatste-beller

Wil je weten welk nummer jou als laatste belde op je vaste lijn? Dat kan met Ken-je-laatste-beller.

Hoe werkt het?

  • Bel 1919. Je hoort het telefoonnummer (behalve bij een geheim nummer), de datum en het tijdstip van je laatste oproep.
  • Terugbellen? Druk 1. Je belt tegen het standaardtarief.
  • Goed om te weten: de taal van de boodschap hangt af van de regio waar je woont. Zo hoor je in Vlaanderen de boodschap in Nederlands. Je kan de taal niet aanpassen.

Hoe activeren?

De optie Ken-je-laatste-beller kan je zo gebruiken! Een aparte activatie hoeft niet.

 
 
 

Gesprek met 3

Voer een gesprek met 3 tegelijk. Zo stemmen jullie zo de agenda's op elkaar af, zonder misverstanden.

Hoe werkt het?

  1. Bel één van je gesprekspartners met je vaste lijn.
  2. Druk op de R-toets als de persoon opneemt. Je gesprekspartner staat nu in wacht. Dat hoor je aan de nieuwe, kortonderbroken kiestoon.
  3. Vorm het nummer van je tweede gesprekspartner.
  4. Druk opnieuw op de R-toets als die persoon opneemt.
  5. Je bent nu in gesprek met beide gesprekspartners.

Goed om te weten: haakt één van je gesprekspartners in, dan praat je gewoon met twee verder. Hang jij op, dan verbreek je beide verbindingen tegelijk.

Hoe activeren?

Je kan de optie makkelijk aan- en uitzetten via dit blauwe kaartje. Onder 'Opties beheren' kan je Gesprek met 3 activeren of uitzettten.

 
 
 
 
 

Toplijn

{{lineValue}}
  • Zit je vaste lijn mee in je ONE(up) of WIGO? Dan zitten de 4 Toplijn-opties inbegrepen in je abonnement.
  • WIGO S, WIGO home(S) of een andere vaste lijn? Dan kan betalend kiezen voor Toplijn. Je kan er ook voor kiezen om de opties apart te bestellen.
 
 

Ken-je-beller

Met deze optie zie je op het schermpje van je toestel de naam en het nummer van de beller. De keuze is aan jou: opnemen of gewoon laten rinkelen.

Hoe werkt het?

Als je de optie hebt, zie je op het scherm van je toestel...
  • het telefoonnummer van de beller
  • uur en datum van de oproep
  • naam van de beller (als je toestel dat kan tonen)

Goed om te weten

  • Sommige toestellen tonen alleen het nummer van de beller en niet de naam. Kan je toestel ook de naam van de beller tonen? Dan zie je die ook, tenzij de operator de naam niet wil doorgeven. Telenet geeft de naam wel door.
  • Is er geen info zichtbaar met Ken-je-beller? Dan heeft de beller ervoor gekozen om zijn nummer te verbergen. Je ziet dan xxxxxxxx of --- --- op je telefoontoestel.
 

Hoe activeren?

Je kan de optie makkelijk aan- en uitzetten via dit blauwe kaartje. Kies onderaan 'Opties beheren'. Daar kan je Ken-je-beller activeren of stopzetten.

 
 
 

Help, er werkt iets niet!

Krijg je geen gegevens op het scherm van je telefoon? Overloop dan de checklist.

  • Controleer of je optie actief staat in Mijn Telenet.
  • Kan je toestel gegevens weergeven? Kijk de handleiding van je toestel na. Heb je een toestelvan Medion, binnenhuiscentrale of fax, dan lukt het helaas meestal niet.
  • Werkt je toestel op batterijen, kijk dan na of ze voldoende opgeladen zijn.
 
 
 

Telenet Berichtendienst

Berichtendienst is je voicemail voor vaste telefonie. Neem je niet op of ben je in gesprek? Dan komt je beller op je Berichtendienst terecht.

Hoe werkt het?

Heb je een nieuw voicemailbericht? Dan zie je dat op je vaste telefoon via een lampje, bericht of signaal.
  • Beluister het bericht op je vaste telefoon via #99 (tegen binnenlands tarief)
  • Berichten vanop afstand beluisteren met een Telenet-nummer? Bel 0468 11 55 00.
  • Bel je vanop afstand niet met een Telenet-nummer? Dan beluister je je berichten via 03 288 49 99.
 
Wil je terugbellen? Dan betaal je die oproep tegen de standaardtarieven.

Goed om te weten

  • Je berichtendienst kan maximum 30 berichten bewaren, van telkens maximaal 3 minuten.
  • Een niet-beluisterd bericht verdwijnt na 30 dagen, een beluisterd bericht na 15 dagen.
 

Hoe activeren?

Je kan de optie makkelijk aan- en uitzetten via dit blauwe kaartje. Kies onderaan 'Opties beheren'. Daar kan je Ken-je-beller activeren of stopzetten.

 

Berichtendienst instellen

Wat kan je doen?
  • Berichtendienst aan- of uitzetten.
  • Bezettoon aan- of uitzetten. Uitgezet? Dan gaat de beller meteen naar je Berichtendienst wanneer je in gesprek bent.
  • De taal van het menu instellen via Mijn Telenet.
  • Instellen na hoeveel belsignalen de beller naar je Berichtendienst gaat.
  • Een begroeting inspreken: druk 9, dan 3. 

Geblokkeerd?

Je Berichtendienst blokkeert voor de veiligheid automatisch als je drie keer de verkeerde code ingeeft.  Contacteer onze klantendienst om je Berichtendienst terug vrij te geven.

 
 
 

Signaal 2e oproep

Een bieptoon laat je weten dat een tweede beller je wil bereiken tijdens je telefoongesprek. Je schakelt zo tussen gesprekken.

Hoe werkt het?

Je bent in gesprek en je hoort het signaal van je tweede oproep, een biep-signaal. Dan kan je zo heen en weer schakelen tussen de gesprekken...
  1. Druk op de R-toets van je telefoontoestel om je eerste gesprekspartner even in wacht te zetten. Nu kan je praten met de 2de beller. De 1e beller hoort dit gesprek niet.
  2. Druk opnieuw op de R-toets om de tweede beller in wacht te plaatsen en weer naar je eerste gesprek te gaan.

Goed om te weten

  • Haakt 1 van de bellers in? Dan zet je het gesprek met de andere beller gewoon verder. Opgelet: als jij inhaakt, dan verbreek je beide verbindingen.
  • Gebruik Signaal tweede oproep niet op dezelfde lijn als die van je fax of modem. Het Signaal tweede oproep kan de datatransmissie van je fax of modem verstoren.
 

Hoe activeren?

Je kan de optie makkelijk aan- en uitzetten via dit blauwe kaartje. Kies onderaan 'Opties beheren'. Daar kan je Signaal 2e oproep activeren of stopzetten.

 
 
 
 
 

Oproepdoorschakeling

Schakel inkomende telefoons op je vaste lijn door naar een ander (mobiel) nummer. Zo blijf je bereikbaar als je niet thuis bent.

Hoe werkt het?

Deze optie zorgt ervoor dat bellers op je vaste lijn worden doorverbonden met een ander nummer, vast of mobiel. Je kan alleen doorschakelen naar Belgische nummers.
 
Toch doorschakelen naar een buitenlands nummer? Bel ons op 015 66 66 66 of stuur ons via  WhatsApp.

Wat betaal je voor de gesprekken?

Jij betaalt voor doorschakeling zonder dat de beller er iets van merkt. Het kost de beller ook niets extra. Jij betaalt naar...

  • vast nummer: de tarieven (gesprekskost) voor oproepen van vaste lijn naar vaste lijn.
  • mobiel nummer: de tarieven voor oproepen van vaste lijn naar mobiel nummer. 

 

 

Hoe activeren?

Je kan de optie makkelijk aan- en uitzetten via dit blauwe kaartje. Kies onderaan 'Opties beheren'. Daar kan je Oproepdoorschakeling activeren of stopzetten.

 
 
 

Aan- of uitzetten

Online

  1. Ga via het blauwe kaartje naar Mijn Telenet.
  2. Klik naast Oproepdoorschakeling op Instellingen.
  3. Kies aan om doorschakeling te activeren.
  4. Geef het telefoonnummer in en Bevestig.
  5. Binnen het half uur is de doorschakeling actief.

Uitzetten? Dat doe je op dezelfde manier.

Via je toestel

Aanzetten

Bel *21 (je hoort de kiestoon) en vorm het telefoonnummer waarnaar je wil doorschakelen.

  • Hoor je een bevestigingstoon (korte kiestonen na mekaar)? Dat betekent dat het gelukt is! Oproepdoorschakeling staat aan.
  • Hoor je een overbelastingstoon? Waarschijnlijk ging er iets mis. Probeer het nog eens.

Uitzetten

Bel #21

  • Hoor je een bevestigingstoon (korte kiestonen na mekaar)? Dat betekent dat het gelukt is! Oproepdoorschakeling staat uit.
  • Hoor je een overbelastingstoon? Waarschijnlijk ging er iets mis. Probeer het nog eens.
 
 

Vanop afstand

  1. Bel de 1e keer met je eigen vaste telefoonlijn naar 015 33 33 33.
  2. Geef de standaardcode 1234 in.
  3. Stel je persoonlijke code in. De oproepdoorschakeling is nu actief.
  4. Vanaf nu kan je via alle toestellen bellen naar 015 33 33 33. Dat is handig om bijvoorbeeld de oproepdoorschakeling vanop afstand weer uit te zetten. 
 
 
 
 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs