Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Wat te doen tegen ongewenste oproepen?

Ontvangt u oproepen met kwaad opzet (stalking, dreigtelefoons, …)? Dien dan een klacht in bij de politie.

  • De politie zal via een gerechtelijk bevel van de Procureur des Konings of de Onderzoeksrechter alle gegevens bij de operator opvragen.
  • Vragen over het onderzoek? Stel ze aan de politie. Telenet mag geen informatie vrijgeven.

Wat kunt u zelf doen?

  • Als de beller in de Witte Gids staat, kunt u hem ook opvragen bij 1207.
  • Het vaste nummer van uw laatste beller kunt u achterhalen met Ken-je-laatste-beller (als het een gekend nummer is).
  • Wilt u geen commerciële oproepen krijgen? U kunt u inschrijven op de Bel mij niet meer lijst.
 
 

Oproepen blokkeren?

Anonieme nummers

Krijgt u ongewenste oproepen van een anoniem/privé nummer? Dan kunnen we alle oproepen van anonieme nummers blokkeren. Contacteer onze klantendienst.

Opgelet: u krijgt geen oproepen meer van bedrijven die met een telefooncentrale werken, zoals uw ziekenfonds, uw elektriciteitsleverancier of andere nuttige diensten.

Zelf ongewenste oproepen blokkeren van gekende nummers

Op uw vaste lijn?

U kunt specifieke telefoonnummers blokkeren met een telefoontoestel die de functie nummerblokkering heeft. Welke toestellen? U kunt bij een verdeler van telefoontoestellen terecht. Hiervoor heeft u ook de betalende dienst Ken-je-beller nodig.

Op uw mobiel nummer?

Krijgt u ongewenste oproepen of sms'en van een gekend mobiel nummer? Dan kunt u dit zelf blokkeren.

Geheim nummer?

U kunt ook kiezen voor een ander (geheim) vast nummer. Contacteer onze klantendienst.

 
 

Info over de oproep

Voor de identificatie van binnenlandse ongewenste oproepen kunt u terecht bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Wat doet de Ombudsdienst voor Telecommunicatie?

WAT DOEN ZE?

WAT DOEN ZE NIET?

Ze contacteren de operator voor de identificatie van de beller. Alleen mogelijk bij binnenlandse oproepen!

Opgelet: internationale nummers en nummers van prepaid-kaarten kunnen ze niet achterhalen.

  • telefoonnummers blokkeren
  • de beller contacteren
  • buitenlandse nummers identificeren
  • helpen bij phishing

Hoe identificatie aanvragen?

De identificatie van een nationale beller, kunt u alleen aanvragen door klacht in te dienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs