Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Probleem met wifi in je zaak?

{{lineValue}}

Test je wifi-bereik via de Telenet-app. Zo krijg je meteen een oplossing op maat bij problemen. Open of installeer de Telenet-app, ga naar Wifi-netwerk en kies Optimaliseer je wifi. Zo simpel is het! Heb je een Wifi-booster nodig? Bestel 'm dan meteen. 

Installeer de Telenet-app

Algemeen probleem?

Soms zijn er werken of storingen in je buurt. Dat kan tijdelijk een internetonderbreking geven. Voor je de wifi in je kantoor controleert met onze handige wifi-checks, kijk je eerst na of je wifi-probleem een andere oorzaak heeft.

 

Naar de check

Doe de wifi-checks

Geen algemeen probleem? We gidsen je graag door onze 5 wifi-checks om je wifi-verbinding te verbeteren. 

Wifi-check 1: je modem

Je modem, da’s het hart van je internetverbinding. Een probleem met je modem beïnvloedt sterk je surfervaring. Een probleem met je wifi kan dus eigenlijk een algemeen probleem met je modem zijn. Controleer dus daarom zeker je modem!

A.

Zit je coaxkabel goed vast?

Je internet komt je kantoor binnen via de coaxkabel. Die kabel zit achteraan in je modem vastgeschroefd. Zit je coax niet vast (genoeg)? Dan kan dat voor grote problemen zorgen. Kan je de moer van de kabel met je hand verdraaien? Dan moet je kabel vaster! Gebruik een steeksleutel en draai je coaxkabel zo vast mogelijk.

 
 

B.

Reset je modem!

Zit de coaxkabel vast, maar is het probleem niet opgelost? Reset dan je modem. Vaak lost dat storingen op. Je modem reset je door de stekker 15 seconden uit het stopcontact te trekken. Je kan je modem ook resetten via Mijn Telenet. Kies voor 'modeminstellingen' en klik daarna op 'modem herstarten'.

 
 

C.

Ook problemen via kabel?

Coax vastgedraaid, modem gereset en ook problemen als je via utp-kabel surft? Neem dan contact met ons op. We kijken verder na waar het probleem zit!

Via kabel loopt het wel vlot? Snel naar wifi-check 2!

 
 
 
 

Wifi-check 2: je toestel

Controleer met een ander toestel je wifi-bereik op dezelfde plaats. Heb je daar wel goed bereik? Misschien ligt het aan je toestel. 

 
 

Wifi-check 3: het juiste netwerk

Op kantoor verbind je het best met je bedrijfsnetwerk, het netwerk van je eigen modem. Verbind je (per ongeluk) met Telenet Wi-Free of bijvoorbeeld het netwerk van je buren? Dan heeft dat invloed op je surfervaring. Zorg er dus voor dat je verbonden bent met je eigen netwerk. 

 

Tip: gebruik je ook een Wifi-booster? Schakel dan één wifi-netwerk in. Zo verbinden je toestellen automatisch met het beste signaal. 

 
 

Wifi-check 4: stoorzenders

Andere signalen verstoren soms het wifi-signaal van je modem. Je modem doet perfect zijn werk, maar toch is je surfervaring niet wat het moet zijn. Da’s lastig. Gelukkig zet je stoorzenders gemakkelijk buitenspel. 

 

Heb je 1 van volgende toestellen in huis? Schakel ze kort uit of trek de stekker even uit. Test dan of je wifi beter gaat, bijvoorbeeld door een filmpje op internet te bekijken. Is dat het geval? Kijk dan snel hoe je het probleem oplost.

Alarmsysteem of bewakingscamera's

  • Zet de onderdelen van je bewakingssysteem niet naast je modem of booster. Een beetje afstand kan al een verschil maken.
  • Heeft je bewakingssysteem meerdere kanalen? Probeer een ander wifi-kanaal.
  • Ga je nieuwe apparatuur kopen? Kies een bewakingssysteem met een IP-verbinding. Zo werkt je bewakingssysteem samen met je modem.

Draadloze telefoon

  • Zet je telefoon of basisstation niet direct naast je laptop of modem, maar houd minstens 1 meter afstand.

Draadloze geluidsinstallatie of game controller

  • Heb je een geluidsinstallatie, boxen of een spelconsoller op kantoor die draadloos verbinden via Bluetooth? Plaats ze dan niet te dicht bij je modem of laptop. Een beetje afstand (1m) maakt vaak al een verschil.

Weerstation

  • Je weerstation bestaat meestal uit verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je geen van deze onderdelen vlak naast je modem of laptop plaatst. Een metertje afstand maakt al een verschil.
  • Werkt een van de onderdelen van je weerstation op batterijen? Probeer dan eens met nieuwe batterijen. Een te lage spanning kan ervoor zorgen dat je station een continu signaal uitzendt. Dat kan voor storing zorgen.
  • Wil je een nieuw weerstation kopen? Kies er dan eentje met een IP-verbinding of 433 MHz-frequentie. Dat verstoort je modem niet.

 

Draadloze lichtschakelaar of deurbel

  • Plaats de ontvanger van je draadloze deurbel of schakelaar niet vlak naast je modem. Een metertje afstand kan al een heel verschil maken.
  • Heeft je deurbel of schakelaar meerdere wifi-kanalen? Probeer een ander kanaal. Dat kan de storing verhelpen.
 
 
 

Wifi-check 5: overal genoeg wifi-bereik?

Test je wifi-bereik in je kantoor met de Telenet-app. Is je wifi-bereik op een bepaalde plaats niet optimaal en wil je op die plek wifi? Dan raadt de Telenet-app aan om een Wifi-booster te bestellen. De app toont je de verschillende soorten Wifi-boosters. Zo kies je diegene die het best past bij de situatie in je kantoor. Bovendien kan je je Wifi-booster meteen bestellen in de app zelf. Wil je ook een wifi-oplossing op maat voor je bezoekers? Bekijk hier onze mogelijkheden.

Goed om te weten

  • De huur van je 1ste Wifi-booster is gratis als je een internetabonnement van Telenet hebt. 
  • Nadat je besteld hebt, krijg je een bevestiging van je bestelling.
  • Je betaalt een éénmalige leveringskost van €4,13.
 
 

Alle checks overlopen en niet opgelost?

Contacteer ons zodat we samen kunnen bekijken wat de beste oplossing is voor jou.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs