Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Door de wereldwijde impact van het coronavirus zijn er enorme vertragingen bij onze leveranciers. Die zorgen voor langdurige problemen met onze voorraad Wifi-boosters. Voorlopig kan je dus geen boosters bestellen. Onze oprechte excuses voor de hinder. Kan je je wifi-bereik ook op een andere manier verbeteren? Check het hier!

 
 

Probleem met wifi in uw zaak?

{{lineValue}}

Test uw wifi-bereik via de Telenet-app. Zo krijgt u meteen een oplossing op maat bij problemen. Open of installeer de Telenet-app, ga naar Wifi-netwerk en kies Optimaliseer je wifi. Zo simpel is het! Hebt u een Wifi-booster nodig? Bestel 'm dan meteen. 

Installeer de Telenet-app

Algemeen probleem?

Soms zijn er werken of storingen in uw buurt. Dat kan tijdelijk een internetonderbreking geven. Voor u de wifi in uw kantoor controleert met onze handige wifi-checks, kijkt u eerst na of uw wifi-probleem een andere oorzaak heeft.

 

Naar de check

Doe de wifi-checks

Geen algemeen probleem? We gidsen u graag door onze 5 wifi-checks om uw wifi-verbinding te verbeteren. 

Wifi-check 1: uw modem

Uw modem, da’s het hart van uw internetverbinding. Een probleem met uw modem beïnvloedt sterk uw surfervaring. Een probleem met uw wifi kan dus eigenlijk een algemeen probleem met uw modem zijn. Controleer dus daarom zeker uw modem!

A.

Zit uw coaxkabel goed vast?

Uw internet komt uw kantoor binnen via de coaxkabel. Die kabel zit achteraan in uw modem vastgeschroefd. Zit uw coax niet vast (genoeg)? Dan kan dat voor grote problemen zorgen. Kan u de moer van de kabel met uw hand verdraaien? Dan moet uw kabel vaster! Gebruik een steeksleutel en draai uw coaxkabel zo vast mogelijk.

 
 

B.

Reset uw modem!

Zit de coaxkabel vast, maar is het probleem niet opgelost? Reset dan uw modem. Vaak lost dat storingen op. Uw modem reset u door de stekker 15 seconden uit het stopcontact te trekken. U kan uw modem ook resetten via Mijn Telenet. Kies voor 'modeminstellingen' en klik daarna op 'modem herstarten'.

 
 

C.

Ook problemen via kabel?

Coax vastgedraaid, modem gereset en ook problemen als u via utp-kabel surft? Neem dan contact met ons op. We kijken verder na waar het probleem zit!

Via kabel loopt het wel vlot? Snel naar wifi-check 2!

 
 
 
 

Wifi-check 2: uw toestel

Controleer met een ander toestel uw wifi-bereik op dezelfde plaats. Hebt u daar wel goed bereik? Misschien ligt het aan uw toestel. 

 
 

Wifi-check 3: het juiste netwerk

Op kantoor verbindt u het best met uw bedrijfsnetwerk, het netwerk van uw eigen modem. Verbindt u (per ongeluk) met Telenet Wi-Free of bijvoorbeeld het netwerk van uw buren? Dan heeft dat invloed op uw surfervaring. Zorg er dus voor dat u verbonden bent met uw eigen netwerk. 

 

Tip: gebruikt u ook een Wifi-booster? Schakel dan één wifi-netwerk in. Zo verbinden uw toestellen automatisch met het beste signaal. 

 
 

Wifi-check 4: stoorzenders

Andere signalen verstoren soms het wifi-signaal van uw modem. Uw modem doet perfect zijn werk, maar toch is uw surfervaring niet wat het moet zijn. Da’s lastig. Gelukkig zet u stoorzenders gemakkelijk buitenspel. 

 

Hebt u 1 van volgende toestellen in huis? Schakel ze kort uit of trek de stekker even uit. Test dan of uw wifi beter gaat, bijvoorbeeld door een filmpje op internet te bekijken. Is dat het geval? Kijk dan snel hoe u het probleem oplost.

Alarmsysteem of bewakingscamera's

  • Zet de onderdelen van uw bewakingssysteem niet naast uw modem of booster. Een beetje afstand kan al een verschil maken.
  • Heeft uw bewakingssysteem meerdere kanalen? Probeer een ander wifi-kanaal.
  • Gaat u nieuwe apparatuur kopen? Kies een bewakingssysteem met een IP-verbinding. Zo werkt uw bewakingssysteem samen met uw modem.

Draadloze telefoon

  • Zet uw telefoon of basisstation niet direct naast uw laptop of modem, maar houd minstens 1 meter afstand.

Draadloze geluidsinstallatie of game controller

  • Hebt u een geluidsinstallatie, boxen of een spelconsoller op kantoor die draadloos verbinden via Bluetooth? Plaats ze dan niet te dicht bij uw modem of laptop. Een beetje afstand (1m) maakt vaak al een verschil.

Weerstation

  • Uw weerstation bestaat meestal uit verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat u geen van deze onderdelen vlak naast uw modem of laptop plaatst. Een metertje afstand maakt al een verschil.
  • Werkt een van de onderdelen van uw weerstation op batterijen? Probeer dan eens met nieuwe batterijen. Een te lage spanning kan ervoor zorgen dat uw station een continu signaal uitzendt. Dat kan voor storing zorgen.
  • Wil u een nieuw weerstation kopen? Kies er dan eentje met een IP-verbinding of 433 MHz-frequentie. Dat verstoort uw modem niet.

 

Draadloze lichtschakelaar of deurbel

  • Plaats de ontvanger van uw draadloze deurbel of schakelaar niet vlak naast uw modem. Een metertje afstand kan al een heel verschil maken.
  • Heeft uw deurbel of schakelaar meerdere wifi-kanalen? Probeer een ander kanaal. Dat kan de storing verhelpen.
 
 
 

Wifi-check 5: overal genoeg wifi-bereik?

Test uw wifi-bereik in uw kantoor met de Telenet-app. Is uw wifi-bereik op een bepaalde plaats niet optimaal en wil u op die plek wifi? Dan raadt de Telenet-app aan om een Wifi-booster te bestellen. De app toont u de verschillende soorten Wifi-boosters. Zo kiest u diegene die het best past bij de situatie in uw kantoor. Bovendien kan u uw Wifi-booster meteen bestellen in de app zelf. Wil u ook een wifi-oplossing op maat voor uw bezoekers? Bekijk hier onze mogelijkheden.

Goed om te weten

  • De huur van uw 1ste Wifi-booster is gratis als u een internetabonnement van Telenet hebt. 
  • Nadat u besteld hebt, krijgt u een bevestiging van uw bestelling.
  • U betaalt een éénmalige leveringskost van €4,13.
 
 

Alle checks overlopen en niet opgelost?

Contacteer ons zodat we samen kunnen bekijken wat de beste oplossing is voor u.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs