Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Telenet Essential Internet: veelgestelde vragen voor partners

{{lineValue}}
  • Ben jij partner van Telenet en bied je Telenet Essential Internet aan aan personen die bijstand krijgen via jouw sociale organisatie? Of heb je interesse om partner te worden? Dan beantwoorden wij op deze pagina al je vragen.
  • Heb jij interesse om Telenet Essential Internet-klant te worden? Lees dan meer over het product op de productpagina of op onze Klantenservice.

Wie kan Telenet Essential Internet-klant worden?

Wie kan Telenet Essential Internet-klant worden, en hoe?

Telenet Essential Internet is er voor personen en/of gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Als sociale organisatie bepaal jij wie hiervoor in aanmerking komt. Door onze voorwaarden te accepteren verklaar je dat je hier geen misbruik van zal maken en dat je alleen vouchers zal uitdelen aan personen in een financieel kwetsbare situatie. Jij bezorgt hen een voucher met een persoonlijke code waarmee zij het product kunnen bestellen via www.telenet.be/essentialinternet

 

Opgelet: De persoon die het product bestelt moet wel 18 jaar of ouder zijn!

Kan de klant Telenet Essential Internet combineren met producten van andere telecomproviders?

Ja, Telenet Essential Internet kan gecombineerd worden met producten (vb.: tv, mobiele of vaste telefonie) van andere providers zoals Scarlet, Orange,…

Kan de klant Telenet Essential Internet combineren met andere Telenet-producten?

  • Ja, zowel FIVE als TEN zijn combineerbaar met tv, mobiele of vaste telefonie van Telenet. Maar niet met een ander Telenet internetproduct. Wie momenteel al een internetabonnement van Telenet heeft, kan met een Telenet Essential Internet-voucher makkelijk overschakelen naar FIVE of TEN.
    Opgelet: FIVE en TEN combineren kan niet!
  • Heeft de klant WIGO, Whop(pa) of ONE van Telenet? Dan geniet hij van een bundelkorting. Bij een overstap naar FIVE of TEN valt die bundel en dus ook de bundelkorting weg. Bekijk daarom samen met de klant wat in zijn specifieke situatie het voordeligst is.

Wat met sociaal tarief? Kan een klant die momenteel van een sociaal tarief geniet ook FIVE of TEN klant worden?

Telenet Essential Internet (FIVE of TEN) is niet combineerbaar met het sociaal tarief op een internetproduct of een bundel van Telenet. Wie momenteel een internetproduct of een bundel van Telenet heeft en overschakelt naar FIVE of TEN verliest dus zijn sociaal tarief.

Met andere woorden: de klant moet kiezen tussen FIVE of TEN van Telenet Essential Internet of een ander Telenet internetproduct met sociaal tarief.

 

Goed om te weten: De klant kan FIVE of TEN wel combineren met het sociaal tarief op een TV-product (Telenet TV of kabeltelevisie) of telefonie (vaste of mobiele telefonie).

Mijn cliënt heeft een openstaand saldo bij Telenet en zijn Telenet-diensten werden hiervoor onlangs afgesloten. Kan hij toch nog FIVE of TEN bestellen?

Ja. Het zou wel kunnen dat de bestelling van de klant in eerste instantie automatisch geannuleerd wordt. Een medewerker pikt dit dan op en brengt dit manueel in orde. Uiteraard moet de klant zijn openstaand saldo betalen en moet hij zijn aanrekeningen voor FIVE of TEN wel correct betalen. Zo niet, worden zijn diensten opnieuw afgesloten.

Kan ik ook een tweedehandslaptop aanvragen voor mijn cliënt?

Ja, binnen het Telenet Essential Internet-programma kan je ook hardware (laptops) aanvragen. Telenet werkt hiervoor samen met Ondernemers voor een Warm België: gebruikte, tweedehandslaptops worden hersteld en opnieuw gebruiksklaar gemaakt en nadien uitgedeeld aan mensen uit een financieel kwetsbare situatie.

 

Je kan zo’n gebruiksklare tweedehandslaptop aanvragen bij Ondernemers voor een Warm België via het online formulierOndernemers voor Warm België bekijkt elke aanvraag in functie van beschikbaarheid van laptops en aantal aanvragen.

Kan Telenet Essential Internet gekocht worden voor een tweede woning of buitenverblijf?

Nee, Telenet Essential Internet is bestemd voor mensen in een financieel kwetsbare situatie. Bovendien kan je dit product niet combineren met een ander internet product, ook niet in een andere woning.

 

Partner worden

Wie kan partner worden van Telenet Essential Internet, en hoe?

  • Telenet werkt samen met OCMW’s en sociale organisaties (ook niet-erkende organisaties) die werken rond armoedebestrijding en zich richten tot personen in een financieel kwetsbare situatie. Daarnaast kunnen scholen ook partner worden. Partner worden is trouwens helemaal gratis en je ontvangt al het nodige promotiemateriaal van Telenet.
  • Werk jij voor een OCMW, sociale organisatie of school en heb je interesse in het Telenet Essential Internet-programma? Registreer je dan via onze partner website. Gewoon je gegevens achterlaten (voornaam/naam, naam organisatie, adres, telefoonnummer, emailadres*) en de voorwaarden accepteren. Goedgekeurd? Dan ontvang je een bevestigingsmail en bezorgen wij je de vouchers en promomateriaal (zoals infobrochures). Je kan achteraf altijd promomateriaal of vouchers bijbestellen (gratis).

 

*alleen professionele e-mailadressen van de organisatie (geen Gmail bijvoorbeeld).

Wat zijn de voorwaarden om partner te worden?

Als partner verklaar je dat je alleen Telenet Essential Internet-vouchers zal uitdelen aan personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie, en dat je er geen misbruik van zal maken. Je vindt de volledige voorwaarden op onze partner website. Partner worden kan dus enkel als je de voorwaarden accepteert. Zo zorgen we ervoor dat we de juiste personen/gezinnen bereiken.

Kan mijn school partner worden van Telenet Essential Internet?

Als school heb je 2 opties. Ofwel sluit je een samenwerkingsakkoord met Telenet en word je dus partner van Telenet Essential Internet. Ofwel kies je ervoor om studenten/ouders van leerlingen in een financieel kwetsbare situatie door te verwijzen naar OCMW's, CAW's of sociale organisaties die hiervoor al samenwerken met Telenet. Deze lijst geeft een overzicht van organisaties waar Telenet vandaag mee samenwerkt.

Kan je meerdere accounts per organisatie aanmaken?

Ja, één organisatie kan meerdere logins aanvragen.

Met welke organisaties werkt Telenet al samen?

Hier vind je een volledig overzicht van onze partners.

Kan ik als partner aansprakelijk gesteld worden als mijn cliënt zijn factuur niet betaalt?

Nee, jij kan als partner niet aansprakelijk gesteld worden als iemand die via jou klant werd zijn of haar aanrekening niet betaalt. Alleen als er systematisch vouchers uitgedeeld worden aan personen die niet financieel kwetsbaar zijn of er wordt stelselmatig misbruik vastgesteld, wordt het partnership stopgezet.

 

Vouchers

Hoe werkt het vouchersysteem?

Als je partner bent, kan je bij ons Telenet Essential Internet-vouchers bestellen. Als organisatie kan jij die vouchers dan uitdelen aan personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Jij beslist dus wie in aanmerking komt. Elke voucher bevat een persoonlijke code en met die vouchercode kan je cliënt vervolgens FIVE of TEN bestellen via onze website.

Waarom werken jullie met vouchers?

Telenet Essential Internet is geen standaard Telenet-product, maar is specifiek gericht op personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Telenet werkt hiervoor samen met OCMW’s, CAW’s, sociale organisaties die werken rond armoedebestrijding en scholen omdat zij best kunnen inschatten wie hiervoor in aanmerking komt.

Mijn organisatie heeft extra vouchers nodig.

Die bestel je makkelijk via het onze partner website. Je kan zoveel vouchers bestellen als je nodig hebt.

Kan ik een voucher ook digitaal doorsturen naar een cliënt?

Je kan Telenet Essential Internet-vouchers bestellen via onze partner website maar ze worden fysiek per post geleverd. Je kan natuurlijk altijd beslissen om de codes zelf online door te sturen naar je cliënten. We bekijken momenteel de mogelijkheid om de vouchers digitaal te verdelen.

Mijn cliënt krijgt een foutmelding met zijn vouchercode.

  • Vouchercodes kunnen maar 1 keer gebruikt worden.
  • Wanneer de klant FIVE of TEN wil bestellen moet hij alle gegevens bij de hand hebben: naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, e-mailadres, identiteitskaartnummer of vergelijkbaar paspoortnummer. Wanneer je de code ingeeft moet het bestelproces afgerond worden en kan de code nadien niet opnieuw gebruikt worden.
  • We merken dat de code soms ook fout wordt ingegeven doordat cijfers en letters door elkaar gehaald worden: 0 en O bijvoorbeeld of 1 en I.

Kunnen mensen zonder papieren FIVE of TEN bestellen?

Wie FIVE of TEN van Telenet Essential Internet wil bestellen moet over de volgende gegevens beschikken
  • vaste verblijfplaats
  • gsm-nummer
  • e-mailadres
  • identiteitskaart

 

Vluchtelingen kunnen FIVE of TEN bestellen als ze één van onderstaande documenten hebben

  • Belgische identiteitskaart (of een voorlopige Belgische identiteitskaart)
  • Elektronische vreemdelingenkaart type A, B, C, D, EU, EU+, F, F+
  • EU-paspoort
  • Diplomatische of consulaire ID-kaart
  • Geneva conventions ID-kaart

Volgende documenten gelden dus NIET: internationaal paspoort of vreemdelingen/bijzonder verblijfsdocument.

 

Mensen zonder papieren kunnen geen klant worden.
Opgelet! De persoon die het product bestelt moet wel 18 jaar of ouder zijn.

 

FIVE of TEN bestellen/betalen

Hoe kan mijn cliënt FIVE of TEN bestellen?

Op de voucher staat een persoonlijke code. Die code kan hij ingeven op www.telenet.be/essentialinternet. Daarna vult hij het webformulier in met onder andere: naam / huidig adres* / telefoonnummer / e-mailadres / identiteitskaart- of paspoortnummer.

 

*Dit moet het adres zijn waar de klant woont. 

Kan ik in naam van mijn organisatie een Telenet Essential Internet-abonnement afsluiten of betalen voor mijn cliënt?

  • Telenet sluit een contract af met de eindklant. Het abonnement wordt dus altijd geregistreerd op zijn/haar naam. In zeer uitzonderlijke gevallen kan het contract afgesloten worden op naam van de organisatie. Neem hiervoor contact op met Telenet.
  • Je kan je cliënt natuurlijk wel helpen met het invullen van het webformulier. Het webformulier is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels.

Is het een doorlopend abonnement of moet de klant zijn product jaarlijks vernieuwen?

De voucher geeft de klant 24 maanden recht op FIVE (€5) of TEN (€10). Na die 24 maanden moet de klant een nieuwe vouchercode aanvragen bij zijn sociale organisatie om van deze producten te kunnen blijven genieten aan dezelfde voorwaarden. Telenet zal de klant hier op tijd en meermaals duidelijk over informeren en indien nodig contacteren. Als de klant geen nieuwe vouchercode ingeeft zal zijn Telenet Essential Internet-abonnement stopgezet worden.

Kan de klant na enkele maanden wisselen van FIVE naar TEN (of omgekeerd)?

De klant kan overstappen van FIVE naar TEN (of andersom) maar moet dan eerst zijn oude product opzeggen en een nieuwe voucher aanvragen bij een sociale organisatie om daarna een het andere product online te bestellen.

Wat gebeurt als een klant zijn aanrekening niet (op tijd) betaalt?

  • FIVE: De klant ontvangt eerst een gratis herinnering, daarna een betalende herinnering en tenslotte wordt zijn abonnement afgesloten.
  • TEN: De klant ontvangt eerst een gratis herinnering, daarna een betalende herinnering en tenslotte kan hij enkel op een verlaagde snelheid verder surfen.
 

FIVE of TEN opzeggen

Wat als de klant na enkele maanden zijn abonnement wil opzeggen?

De klant kan zijn FIVE- of TEN-abonnement eender wanneer opzeggen. Hier zijn géén kosten aan verbonden.

Hoe kan de klant zijn abonnement opzeggen?

Een klant kan zijn FIVE of TEN opzeggen door ons te bellen of in een Telenet-winkelpunt langs te gaan. De advisor zal de klant verder helpen om het abonnement stop te zetten.


Opgelet: een FIVE- klant moet zijn mifi-toestel inleveren in een Telenet-winkelpunt. Een TEN-klant moet zijn modem in een Telenet-winkelpunt inleveren als hij Telenet als klant verlaat.

Wat met de toestellen als de klant opzegt? (mifi toestel, modem)

De klant moet het mifi-toestel (bij FIVE) of de modem (bij TEN) binnen 1 maand inleveren in een Telenet-winkelpunt. Op onze website vind je het dichtstbijzijnde winkelpunt.


Opgelet: Brengt de klant het toestel niet op tijd binnen, dan wordt er €20 aangerekend voor het mifi-toestel of €60 tot €90 voor de modem (afhankelijk van het type modem).

Wat als de situatie van een klant verandert en hij wil overschakelen naar een ander abonnement?

De klant kan zijn FIVE of TEN op elk moment gratis opzeggen. Als hij dat wil kan hij dan overschakelen naar een ander Telenet-product (niet verplicht). De klant moet zijn abonnement wel zélf stopzetten door ons te bellen of langs te gaan in een Telenet-winkelpunt.

 

Het product: FIVE of TEN

Voor meer informatie over de specificaties en de prijs van FIVE of TEN verwijzen we je naar de product pagina en onze Klantenservice.

Kan een klant zijn limiet van 50GB (FIVE) of 150GB (TEN) overschrijden?

Wanneer het aantal GB’s op zijn, kan de klant verder surfen aan een verlaagde internetsnelheid van 512kbps. Meer info hierover op onze Klantenservice.


Goed om te weten: Hier zijn géén extra kosten aan verbonden. De klant betaalt dus nooit meer dan 5 (FIVE) of 10 (TEN) euro per maand.

Wat kan je met 50GB (FIVE) en 150GB (TEN) doen?

FIVE 50GB 
comfortabel surfen voor alleenstaanden

  • huiswerk maken via Smartschool
  • af en toe een filmpje op YouTube kijken
  • e-mails versturen en ontvangen
  • je papierwerk online regelen
  • informatie opzoeken
  • via Facebook contact houden met familie en vrienden

TEN 150GB 
intensiever gebruik voor gezinnen en studenten, surfen en streamen met meerdere personen

  • filmpjes op YouTube kijken en series streamen via Netflix
  • videobellen en online les volgen
  • huiswerk maken via Smartschool
  • e-mails versturen en ontvangen
  • je papierwerk online regelen
  • informatie opzoeken
  • via Facebook contact houden met je familie en vrienden

Kan een klant die voor TEN kiest televisiekijken via een Chromecast?

Ja, dat kan.

Waarom zijn een FIVE of een TEN niet gratis?

Uit academisch onderzoek en feedback van experten uit het middenveld blijkt dat een beperkt bedrag voor een internetproduct voor financieel kwetsbare personen te verantwoorden is. Dit omwille van de volgende redenen:

  • Het helpt en stimuleert hen om opnieuw deel te nemen aan het dagdagelijkse leven in de samenleving.
  • Het bevordert hun gevoel van eigenwaarde.
  • Mensen tonen in het algemeen meer respect voor iets dat ze betalen dan voor iets dat ze gratis krijgen.

Werken FIVE en TEN overal in België? Ook in Brussel en Wallonië?

FIVE is een mobiel dataproduct. Dit werkt overal in België (niet in het buitenland).

 

TEN werkt alleen in Telenet-gebied. Dat is overal in Vlaanderen en in de volgende gemeenten in Brussel:

  • 1000 Brussel
  • 1020 Laken
  • 1030 Schaarbeek
  • 1040 Etterbeek
  • 1070 Anderlecht
  • 1080 Sint-Jans-Molenbeek 
  • 1081 Koekelberg
  • 1082 Sint-Agatha-Berchem
  • 1083 Ganshoren
  • 1090 Jette
  • 1130 Haren
  • 1170 Watermaal-Bosvoorde
  • 1190 Vorst
  • 1200 Sint-Lamrechts-Woluwe
  • 1210 Sint-Joost-ten-Node.

Mijn cliënt woont in Telenet-gebied maar er is nog geen Telenet-kabel in zijn woning of er ligt wel een kabel maar die is nog niet geactiveerd. Kan hij toch voor TEN kiezen?

  • Als er al een Telenet-kabel in huis ligt, maar die nog niet geactiveerd is, dan komt een Telenet-technieker gratis langs om de modem te installeren en het internet aan te sluiten. Hij zorgt ervoor dat alle kabeltjes correct geactiveerd en aangesloten worden.
  • Moet er nog een kabel getrokken worden van verdeelpunt op straat naar de woning? Dan moet de klant dit eerst voorzien. Hij kan dit zelf doen, of beroep doen op een van onze techniekers. Daar zijn wel kosten aan verbonden.
 

Vragen?

  • Heb je als partner nog een vraag die je hierboven niet terugvindt? Dat kan een algemene vraag zijn over het Telenet Essential internet-programma of een vraag over een specifieke klant. Vul het juiste formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op. 
  • Heeft een klant specifieke vragen over zijn FIVE of TEN abonnement? De klant kan binnenbellen of in een Telenet-winkelpunt langsgaan. De advisor zal de klant verder helpen.
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs