Telenet Essential Internet is er voor personen en/of gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Als sociale organisatie bepaal jij wie hiervoor in aanmerking komt. Door onze voorwaarden te accepteren verklaar je dat je hier geen misbruik van zal maken en dat je alleen vouchers zal uitdelen aan personen in een financieel kwetsbare situatie. Jij bezorgt hen een voucher met een persoonlijke code waarmee zij het product kunnen bestellen via www.telenet.be/essentialinternet.
Opgelet: De persoon die het product bestelt moet wel 18 jaar of ouder zijn!
Ja, Telenet Essential Internet kan gecombineerd worden met producten (vb.: tv, mobiele of vaste telefonie) van andere providers zoals Scarlet, Orange,…
Telenet Essential Internet (FIVE of TEN) is niet combineerbaar met het sociaal tarief op een internetproduct of een bundel van Telenet. Wie momenteel een internetproduct of een bundel van Telenet heeft en overschakelt naar FIVE of TEN verliest dus zijn sociaal tarief.
Met andere woorden: de klant moet kiezen tussen FIVE of TEN van Telenet Essential Internet of een ander Telenet internetproduct met sociaal tarief.
Goed om te weten: De klant kan FIVE of TEN wel combineren met het sociaal tarief op een TV-product (Telenet TV of kabeltelevisie) of telefonie (vaste of mobiele telefonie).
Ja. Het zou wel kunnen dat de bestelling van de klant in eerste instantie automatisch geannuleerd wordt. Een medewerker pikt dit dan op en brengt dit manueel in orde. Uiteraard moet de klant zijn openstaand saldo betalen en moet hij zijn aanrekeningen voor FIVE of TEN wel correct betalen. Zo niet, worden zijn diensten opnieuw afgesloten.
Ja, binnen het Telenet Essential Internet-programma kan je ook hardware (laptops) aanvragen. Telenet werkt hiervoor samen met Ondernemers voor een Warm België: gebruikte, tweedehandslaptops worden hersteld en opnieuw gebruiksklaar gemaakt en nadien uitgedeeld aan mensen uit een financieel kwetsbare situatie.
Je kan zo’n gebruiksklare tweedehandslaptop aanvragen bij Ondernemers voor een Warm België via het online formulier. Ondernemers voor Warm België bekijkt elke aanvraag in functie van beschikbaarheid van laptops en aantal aanvragen.
Nee, Telenet Essential Internet is bestemd voor mensen in een financieel kwetsbare situatie. Bovendien kan je dit product niet combineren met een ander internet product, ook niet in een andere woning.
*alleen professionele e-mailadressen van de organisatie (geen Gmail bijvoorbeeld).
Als partner verklaar je dat je alleen Telenet Essential Internet-vouchers zal uitdelen aan personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie, en dat je er geen misbruik van zal maken. Je vindt de volledige voorwaarden op onze partner website. Partner worden kan dus enkel als je de voorwaarden accepteert. Zo zorgen we ervoor dat we de juiste personen/gezinnen bereiken.
Als school heb je 2 opties. Ofwel sluit je een samenwerkingsakkoord met Telenet en word je dus partner van Telenet Essential Internet. Ofwel kies je ervoor om studenten/ouders van leerlingen in een financieel kwetsbare situatie door te verwijzen naar OCMW's, CAW's of sociale organisaties die hiervoor al samenwerken met Telenet. Deze lijst geeft een overzicht van organisaties waar Telenet vandaag mee samenwerkt.
Ja, één organisatie kan meerdere logins aanvragen.
Hier vind je een volledig overzicht van onze partners.
Nee, jij kan als partner niet aansprakelijk gesteld worden als iemand die via jou klant werd zijn of haar aanrekening niet betaalt. Alleen als er systematisch vouchers uitgedeeld worden aan personen die niet financieel kwetsbaar zijn of er wordt stelselmatig misbruik vastgesteld, wordt het partnership stopgezet.
Als je partner bent, kan je bij ons Telenet Essential Internet-vouchers bestellen. Als organisatie kan jij die vouchers dan uitdelen aan personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Jij beslist dus wie in aanmerking komt. Elke voucher bevat een persoonlijke code en met die vouchercode kan je cliënt vervolgens FIVE of TEN bestellen via onze website.
Telenet Essential Internet is geen standaard Telenet-product, maar is specifiek gericht op personen/gezinnen in een financieel kwetsbare situatie. Telenet werkt hiervoor samen met OCMW’s, CAW’s, sociale organisaties die werken rond armoedebestrijding en scholen omdat zij best kunnen inschatten wie hiervoor in aanmerking komt.
Die bestel je makkelijk via het onze partner website. Je kan zoveel vouchers bestellen als je nodig hebt.
Je kan Telenet Essential Internet-vouchers bestellen via onze partner website maar ze worden fysiek per post geleverd. Je kan natuurlijk altijd beslissen om de codes zelf online door te sturen naar je cliënten. We bekijken momenteel de mogelijkheid om de vouchers digitaal te verdelen.
Vluchtelingen kunnen FIVE of TEN bestellen als ze één van onderstaande documenten hebben:
Volgende documenten gelden dus NIET: internationaal paspoort of vreemdelingen/bijzonder verblijfsdocument.
Mensen zonder papieren kunnen geen klant worden.
Opgelet! De persoon die het product bestelt moet wel 18 jaar of ouder zijn.
Op de voucher staat een persoonlijke code. Die code kan hij ingeven op www.telenet.be/essentialinternet. Daarna vult hij het webformulier in met onder andere: naam / huidig adres* / telefoonnummer / e-mailadres / identiteitskaart- of paspoortnummer.
*Dit moet het adres zijn waar de klant woont.
De voucher geeft de klant 24 maanden recht op FIVE (€5) of TEN (€10). Na die 24 maanden moet de klant een nieuwe vouchercode aanvragen bij zijn sociale organisatie om van deze producten te kunnen blijven genieten aan dezelfde voorwaarden. Telenet zal de klant hier op tijd en meermaals duidelijk over informeren en indien nodig contacteren. Als de klant geen nieuwe vouchercode ingeeft zal zijn Telenet Essential Internet-abonnement stopgezet worden.
De klant kan overstappen van FIVE naar TEN (of andersom) maar moet dan eerst zijn oude product opzeggen en een nieuwe voucher aanvragen bij een sociale organisatie om daarna een het andere product online te bestellen.
De klant kan zijn FIVE- of TEN-abonnement eender wanneer opzeggen. Hier zijn géén kosten aan verbonden.
Een klant kan zijn FIVE of TEN opzeggen door ons te bellen of in een Telenet-winkelpunt langs te gaan. De advisor zal de klant verder helpen om het abonnement stop te zetten.
Opgelet: een FIVE- klant moet zijn mifi-toestel inleveren in een Telenet-winkelpunt. Een TEN-klant moet zijn modem in een Telenet-winkelpunt inleveren als hij Telenet als klant verlaat.
De klant moet het mifi-toestel (bij FIVE) of de modem (bij TEN) binnen 1 maand inleveren in een Telenet-winkelpunt. Op onze website vind je het dichtstbijzijnde winkelpunt.
Opgelet: Brengt de klant het toestel niet op tijd binnen, dan wordt er €20 aangerekend voor het mifi-toestel of €60 tot €90 voor de modem (afhankelijk van het type modem).
De klant kan zijn FIVE of TEN op elk moment gratis opzeggen. Als hij dat wil kan hij dan overschakelen naar een ander Telenet-product (niet verplicht). De klant moet zijn abonnement wel zélf stopzetten door ons te bellen of langs te gaan in een Telenet-winkelpunt.
Voor meer informatie over de specificaties en de prijs van FIVE of TEN verwijzen we je naar de product pagina en onze Klantenservice.
Wanneer het aantal GB’s op zijn, kan de klant verder surfen aan een verlaagde internetsnelheid van 512kbps. Meer info hierover op onze Klantenservice.
Goed om te weten: Hier zijn géén extra kosten aan verbonden. De klant betaalt dus nooit meer dan 5 (FIVE) of 10 (TEN) euro per maand.
FIVE 50GB
comfortabel surfen voor alleenstaanden
TEN 150GB
intensiever gebruik voor gezinnen en studenten, surfen en streamen met meerdere personen
Ja, dat kan.
Uit academisch onderzoek en feedback van experten uit het middenveld blijkt dat een beperkt bedrag voor een internetproduct voor financieel kwetsbare personen te verantwoorden is. Dit omwille van de volgende redenen:
FIVE is een mobiel dataproduct. Dit werkt overal in België (niet in het buitenland).
TEN werkt alleen in Telenet-gebied. Dat is overal in Vlaanderen en in de volgende gemeenten in Brussel:
Graag hulp of meer uitleg?