Webmail

Chauff’ et Vous: 24/7 bereikbaar dankzij cloudtelefonie

12 juli 2022 - 5 min

Of het nu gaat over particulieren, bedrijven of gemeenschappen... De klanten van Chauff' et Vous hebben één ding gemeen: ze willen iemand die voor hen klaarstaat. Een kapotte verwarming of sanitair probleem komt namelijk altijd op het verkeerde moment. Daarom wil oprichter Julien Fyon, naar eigen zeggen, altijd bereikbaar zijn zodat ze iedereen zo snel mogelijk kunnen helpen. En dat lukt! Dankzij internet- oftewel cloudtelefonie. 

 

Van slimme ketels, die verbonden ziin met het wifinetwerk, tot medewerkers die toegang nodig hebben tot technische gegevens. En dat van de kelder tot en met de zolder van hun klanten. Chauff’ et Vous merkt dat de technologische vernieuwing ook van hen digitale aanpassingen verwacht. Telenet voldoet aan deze behoeften met een flexibele en aangepaste oplossing voor telefonie en internet: cloudtelefonie.

Het eerste dat ik verwacht van een partner is dat hij luistert en in staat is zich aan te passen aan onze behoeften. Telenet kon dit dankzij een flexibele en aangepaste oplossing in de vorm van cloudtelefonie.

Julien Fyon

24/7 vlotjes bereikbaar

De complete telefonie - alle vaste liinen en de gsm's van alle werknemers - verloopt via de cloud, wordt beheerd via een internetportaal en zit op één enkele console. “We hebben een krachtige centrale voor alle vaste en mobiele lijnen zonder dat we dure apparatuur hoeven aan te schaffen. Elk telefoonnummer is gekoppeld aan én enkele gebruiker, of deze nu via een vaste lijn of gsm bereikbaar is. We schakelen oproepen gemakkelijk door of leiden ze om. Elke medewerker kan zijn oproepen zelf beheren naargelang zijn eigen behoeften. Op de console zien we wie bezet, afwezig of niet beschikbaar is gedurende een bepaalde periode. Wij hebben controle over de telefoon en niet andersom’, aldus Julien.

  

Dit systeem is ook heel nuttig voor bedrijven die, net als Chauff’ et Vous, 24 op 7 bijstand garanderen. Via het gebruikersportaal kunnen oproepen omgeleid worden naar de persoon van wacht. De klanten hebben slechts één nummer: dat van het bedrijf. En zo hebben ze de garantie dat ze onmiddellijk geholpen worden. “We zijn allemaal mensen. De persoon van wacht beantwoordt de oproep en de rest kan genieten van zijn avond of weekend.”, legt Julien uit.

Toegankelijkheid en internetdekking

Winter of zomer, noodgevallen zijn er altijd. De techniekers van Chauff’ et Vous zijn voortdurend op de baan. Wanneer ze bij een klant zijn, hebben ze ook daar een internetverbinding nodig, omdat veel huishoudapparaten verbonden zijn. Ze moeten de nodige documentatie controleren en technische gegevens raadplegen op afstand. Het bedrijf maakt ook vaak gebruik van Dropbox en WhatsApp voor persoonlijke contacten. “Maar onze medewerkers zijn vaak aan het werk in slecht of niet verbonden ruimtes”, legt Julien uit. “Ook in appartementsgebouwen is het niet altijd evident verbinding te maken met het internet. Maar dankzij cloudtelefonie hebben we overal vlot verbinding.”

Blijven evolueren

Internettelefonie evolueert bovendien mee met de behoeften van het bedrijf en de technologie. “Eén van de voordelen van deze oplossing is hoe flexibel ze mee evolueert. Ze leeft op het ritme van de technologie. En als Telenet-klant profiteren we ook van constante verbeteringen die doorgevoerd worden.”

 

De oplossing streeft er ook naar zich aan te passen aan de specifieke behoeften van de onderneming. “Welke vraag we ook hebben, er is een toegewijd persoon die ons dossier kent. Telenet denkt samen met ons na om ons op maat gemaakte oplossingen te bieden. Toen we ons in onze gebouwen vestigden, hadden we internet noch vaste telefonie. Dankzij cloudtelefonie optimaliseerden we ons bedrijf door simkaarten en 4/5G voor zowel internet als telefonie.”

Benieuwd hoe cloudtelefonie jouw bedrijf naar een volgend niveau tilt?