Voer een diagnose uit via de Telenet-app. Zo krijg je direct een oplossing op maat. Open of installeer de Telenet-app, ga naar Mijn netwerk en kies Diagnose. Zo simpel is het! Heb je een Telenet 360° Pod nodig? Bestel 'm dan meteen!
Soms zijn er werken of storingen in je buurt. Dat kan tijdelijk een internetonderbreking geven. Voor je de wifi in je kantoor controleert met onze handige wifi-checks, kijk je eerst na of je wifi-probleem een andere oorzaak heeft.
Geen algemeen probleem? We gidsen je graag door onze 5 wifi-checks om je wifi-verbinding te verbeteren.
Je modem, da’s het hart van je internetverbinding. Een probleem met je modem beïnvloedt sterk je surfervaring. Een probleem met je wifi kan dus eigenlijk een algemeen probleem met je modem zijn. Controleer daarom zeker je modem!
A. Zit je coaxkabel goed vast?
Je internet komt je kantoor binnen via de coaxkabel. Die kabel zit achteraan in je modem vastgeschroefd. Zit je coax niet vast (genoeg)? Dan kan dat voor grote problemen zorgen. Kan je de moer van de kabel met je hand verdraaien? Dan moet je kabel vaster! Gebruik een steeksleutel en draai je coaxkabel zo vast mogelijk.
B. Reset je modem!
Zit de coaxkabel vast, maar is het probleem niet opgelost? Reset dan je modem. Vaak lost dat storingen op. Je modem reset je door de stekker 15 seconden uit het stopcontact te trekken.
C. Ook problemen via kabel?
Coax vastgedraaid, modem gereset en ook problemen als je via utp-kabel surft? Neem dan contact met ons op. We kijken verder na waar het probleem zit!
Loopt het via kabel wel vlot? Snel naar wifi-check 2!
Controleer met een ander toestel je wifi-bereik op dezelfde plaats. Heb je daar wel goed bereik? Misschien ligt het aan je toestel.
Op kantoor verbind je het best met je bedrijfsnetwerk, het netwerk van je eigen modem. Verbind je (per ongeluk) met Telenet Wi-Free of bijvoorbeeld het netwerk van je buren? Dan heeft dat invloed op je surfervaring. Zorg er dus voor dat je verbonden bent met je eigen netwerk.
Tip: gebruik je ook een Wifi-booster? Schakel dan één wifi-netwerk in. Zo verbinden je toestellen automatisch met het beste signaal.
Andere signalen verstoren soms het wifi-signaal van je modem. Je modem doet perfect zijn werk, maar toch is jouw surfervaring niet wat het moet zijn. Da’s lastig. Gelukkig zet je stoorzenders gemakkelijk buitenspel.
Heb je 1 van volgende toestellen in huis? Schakel ze kort uit of trek de stekker even uit. Test dan of je wifi beter gaat, bijvoorbeeld door een filmpje op internet te bekijken. Is dat het geval? Kijk dan snel hoe je het probleem oplost.
Alarmsysteem of bewakingscamera's
Draadloze telefoon
Zet je telefoon of basisstation niet direct naast je laptop of modem, maar houd minstens 1 meter afstand.
Babyfoon
Draadloze geluidsinstallatie of game controller
Heb je een geluidsinstallatie, boxen of een spelconsole in huis die draadloos verbinden via Bluetooth? Plaats ze dan niet te dicht bij je modem of laptop. Een beetje afstand (1m) maakt vaak al een verschil.
Microgolfoven
Je microgolfoven zet je niet te dicht bij je modem of laptop, of in de lijn tussen je modem en laptop.
Weerstation
Draadloze lichtschakelaar of deurbel
Werkt je internet niet zoals het moet? Check dan samen met ons in de Telenet-app je netwerk en ontdek zo de oplossing voor je probleem. Ga naar Mijn thuisnetwerk en druk op de knop Diagnose. Of klik op de knop Beheer en kies dan Probleemoplosser.
We beginnen met een grondige analyse van het Telenet-netwerk, de verbinding tot aan je modem en je modem zelf. Alles ok volgens de diagnose, maar toch nog problemen met je wifi? Dan raadt de Telenet-app aan om Telenet 360° Pods te bestellen. De app legt je alles uit, van aankoop tot installatie. Zo ben je helemaal mee met ons gloednieuwe wifi-systeem. Bovendien bestel je je Telenet 360° Pods meteen in de app zelf.
Contacteer ons zodat we samen kunnen bekijken wat de beste oplossing is voor jou.