nl

eSIM voor smartphones

Een eSIM is een digitale geïntegreerde simkaart waarmee je verbinding kan maken tot het netwerk van je mobiele provider. Gebruik je een eSIM? Dan heb je geen fysieke simkaart meer nodig. Je hoeft alleen maar je eSIM-profiel te downloaden door een QR-code te scannen. Dat profiel bevat alle nodige software om toegang te krijgen tot het mobiele netwerk. eSIM is beschikbaar voor alle mobiele Telenet-klanten. Interesse in een eSIM voor je smartwatch? Ontdek alles over Telenet One Number

Hoe mijn (data) eSIM bestellen?
Hoe mijn (data) eSIM activeren?
Help!
Hoe mijn (data) eSIM bestellen?
Hoe mijn (data) eSIM activeren?
Help!

Een bestaande fysieke simkaart omruilen? 

Je kan je fysieke simkaart gratis omruilen in de MyTelenet-app, MyTelenet of in één van onze winkels. Opgelet! Door veiligheidsredenen is dat niet mogelijk via onze telefonische klantendienst. 

Heb je ONE(up)? Ook je datasimkaart kan je omruilen voor een data eSIM. Je kiest zelf op welk nummer je de sms-code ontvangt.

Een nieuwe eSIM bestellen?

Dat kan in één van onze winkels of via onze website door je te registreren via itsme.

Ruil je je bestaande simkaart om in de app? 

  • Dan kan alleen de beheerder deze aanvraag doen. Je moet wel het nummer ter beschikking hebben, aangezien er een sms ter verificatie wordt verstuurd. 
  • De eSIM moet altijd aangevraagd worden via het toestel waarop je het eSIM-profiel wilt installeren

 

Goed om te weten
  • Kies je voor eSIM? Zorg er dan voor dat je contacten bewaard zijn in de cloud of op je toestel voordat je overschakelt. Anders verlies je ze. Je oude simkaart zal actief blijven totdat je je eSIM-profiel hebt gedownload. 
  • Voor je eSIM zal je een nieuwe pin- en pukcode ontvangen via mail en sms. Je kan die altijd terugvinden in MyTelenet.
  • Wissel je meer dan 5 keer per nummer binnen de 30 dagen? Dan is je omruiling betalend. 

Om te kunnen genieten van eSIM, heb je een compatibel toestel nodig. In de MyTelenet-app checken we meteen of je toestel compatibel is. Je kan de compatibiliteit ook altijd controleren via onze website

Hoe mijn eSIM installeren via...

de MyTelenet-app

Je installeert je eSIM eenvoudig door de stappen in de MyTelenet-app te volgen. Zorg er wel voor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Je beheert je simkaarten/eSIM's via je instellingen van je smartphone:

  • iOS: Instellingen > Mobiel netwerk
  • Android: Instellingen > Verbindingen > SIM-beheer

MyTelenet

Je kan je eSIM aanvragen onder Je simkaarten > Vraag een eSIM aan. Je zal een QR-code krijgen om over te stappen naar een eSIM.

de QR-code in de e-mail

Bestelde je je eSIM telefonisch of via onze website? Dan installeer je je eSIM door de QR-code te scannen die je per e-mail ontving. Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Open je deze e-mail op je mobiele toestel? Dan kan je een screenshot nemen van de QR-code. Daarna ga je naar de optie eSIM toevoegen in je mobiele toestel en scan je de QR-code door de screenshot te selecteren.

Goed om te weten
  • Je kan de QR-code slechts één keer gebruiken om je eSIM te installeren. 
  • eSIM Carrier Activation en eSIM Quick Transfer worden momenteel niet ondersteund.

Ik kan de QR-code niet scannen.

Check eerst of je toestel compatibel is. Is dat niet het geval? Neem dan contact met ons op om opnieuw over te schakelen naar een fysieke simkaart. 

Ik heb geen QR-code ontvangen of kan ze niet terugvinden.

We sturen je een e-mail met de QR-code naar het e-mailadres dat je opgaf tijdens je bestelling. Vind je de QR-code niet terug? Neem contact op met onze klantendienst

Ik heb geen sms-code ontvangen.

Je ontvangt de beveiligingscode op het nummer waarvoor je een eSIM hebt aangevraagd. Zorg ervoor dat je toegang hebt tot dit nummer.

Ik heb een nieuw toestel gekocht. Wat met mijn eSIM?

Je eSIM wordt niet automatisch overgezet naar je nieuwe toestel. Daarom moet je je eSIM-profiel opnieuw installeren op je nieuwe toestel. Dat doe je eenvoudig via de MyTelenet-app of MyTelenet. 

Ik koos voor nummerbehoud, maar mijn nummer is nog altijd niet actief. 

Alleen als je alle gegevens online hebt ingevuld en je hebt je eSIM-profiel gedownload, kunnen we je nummeroverdracht opstarten. Ging je hiervoor langs in één van onze winkels? In dat geval moet je nog even je eSIM-profiel downloaden door de QR-code te scannen. Houd er rekening mee dat een nummeroverdracht tot 24u kan duren. 

Kan ik mijn fysieke simkaart combineren met een eSIM? 

Je kan zowel een fysieke simkaart als meerdere eSIM's hebben voor je smartphone. Maar elke simkaart/eSIM is gelinkt aan een specifiek nummer. Je kan dus geen fysieke simkaart en eSIM hebben voor hetzelfde nummer. Je beheert je simkaarten/eSIM's via je instellingen van je smartphone:

  • iOS: Instellingen > Mobiel netwerk
  • Android: Instellingen > Verbindingen > SIM-beheer

Mijn smartphone is verloren, gestolen of kapot!

Zoek je iets anders?