fr

Tout savoir sur l'interactivité

Inter-wat? Wel, je Telenet TV-box of je Digicorder/Digibox gebruiken ook het internet. Voor een Telenet TV-box is internet zelfs noodzakelijk. Er is dus interactie tussen je televisieoplossing en je internetverbinding.

 

En daar is soms een probleem mee. Dan kan het zijn dat je een bericht krijg zoals deze: 

  • "Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je decoder en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat. Contacteer de Telenet-klantendienst als het probleem aanhoudt."
  • "Dit is een interactieve toepassing. Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je Digibox/Digicorder en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat."

Wat je dan moet doen, lees je hier!

Kies je afstandsbediening

Telenettvbox-img
Telenet TV-box
spdnremotes-img
Digibox/Digicorder
Telenettvbox-img
Telenet TV-box
spdnremotes-img
Digibox/Digicorder

Waarom is interactiviteit belangrijk?

Je Telenet TV-box werkt alleen in combinatie met internet van Telenet. Je hebt het nodig om je TV-gids te raadplegen, films en programma's op te vragen via de TV-theek, opnames te maken en te bekijken, je instellingen te beheren, Terugkijk TV en stembediening te gebruiken.

Check je interactiviteit in 1-2-3

Druk op de huisjestoets en daarna op het tandwiel. 
Ga dan naar Systeem > Diagnose en kijk na of je TV-box nog verbonden is met het internet.

Verbinding
Geen verbinding

Verbind je Telenet TV-box met je modem via...

een netwerkkabel

Dit gaat meestal via een wandcontactdoos.

Telenet 360° Pods

Je kan een pod verbinden aan je Telenet TV-box met een UTP-kabel.

wifi

Je Telenet TV-box kan je ook gewoon via wifi verbinden. Een UTP-kabel is wel stabieler.

Access Point, Powerline of andere netwerk-booster

Alle andere netwerk-boosters kan je, net als pods verbinden met een UTP-kabel.

Toch nog een probleem?

Heb je je Telenet TV-box met je modem verbonden, maar is hij nog steeds niet interactief? Doorloop dan de volgende stappen.

  • Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je Telenet TV-box en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt. 
  • Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn. 
  • Sluit indien mogelijk de TV-box rechtstreeks aan op de Telenet-modem.

Trek de stekker van je modem, Access Point, Switch, Powerline-adapters en Telenet TV-box uit. Haal ook je Telenet 360° Pods of je (Wifi-)Powerlines uit het stopcontact. Schakel je toestellen daarna opnieuw in, in de juiste volgorde: 

  1. Modem: start je modem opnieuw op. Dit kan enkele minuten duren.  Blijven de lampjes knipperen? Dan krijgt je modem een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit! 
  2. Stop je Telenet 360° Pods of Powerlines terug in het stopcontact. Heb je een Access Point, Powerline-adapter of Switch? Dan kan je die nu ook opnieuw opstarten. 
  3. Steek tenslotte je Telenet TV-box opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je opnieuw digitaal tv-kijken.

Als je je netwerboosters (pods of powerlines) net opnieuw in het stopcontact stopte, moeten die even heropstarten. Dat kan enkele minuten duren. 

Gebruik je pods? Dan wordt het netwerk normaal automatisch hersteld. Je hoeft niets te doen. 

Gebruik je Powerlines? Check of de ledjes werken zoals het hoort. Is dat niet het geval? Probeer dan eens een ander stopcontact of controleer of je Powerlines wel compatibel zijn met elkaar.

Lukt het nog steeds niet? Laat het ons dan even weten. 

  • Probleem met je wifioplossing (Telenet 360° Pods of Wifi-boosters)? Ga er dan mee langs een Telenet-winkelpunt. Gebruik je Powerlines? Neem dan zeker beide Powerlines mee. 

Waarom is interactiviteit belangrijk?

Je Digibox/Digicorder gebruikt voor de meeste functionaliteiten je internetverbinding. Je hebt internet nodig om de TV-gids tot 14 dagen in de toekomst te raadplegen, films en programma’s op te vragen uit de TV-theek, je opnames te delen met alle interactieve decoders in je woning, je entertainmentpakketten te bekijken op al je interactieve decoder en te genieten van Terugkijk TV.

Check je interactiviteit in 1-2-3

Druk op de huisjestoets en kies TV-gids.

  • Kan je meer dan 2 dagen ver? Je decoder is interactief. Tip: gebruik de dubbele pijltjestoets om snel naar een volgende dag te gaan.
  • Kan je maar 2 dagen ver? Je decoder is niet interactief.

Verbind je Digicorder/Digibox met je modem via...

een netwerkkabel

Dit gaat meestal via een wandcontactdoos

Telenet 360° Pods

Je kan een pod verbinden aan je Digicorder/Digibox met een UTP-kabel. Heb je de nieuwste modem (F@ST3896LG-TN)? Dan raden we je aan om over te schakelen naar de Telenet TV-box

Powerlines

Gewoon een UTP-kabel steken tussen je Digicorder/Digibox en je Powerline!

Access Point of andere netwerk-boosters

Alle andere netwerk-boosters kan je, net als pods en Powerlines, verbinden met een UTP-kabel.

Toch nog een probleem?

Heb je je Digicorder/Digibox met je modem verbonden, maar is hij nog steeds niet interactief? Doorloop dan de volgende stappen.

  • Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je Digicorder/Digibox en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt. 
  • Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn. 
  • Sluit indien mogelijk de Digicorder/Digibox rechtstreeks aan op de Telenet-modem.

Trek de stekker van je modem, Access Point, Switch, Powerline-adapters en Digicorder/Digibox uit. Haal ook je Telenet 360° Pods of je (Wifi-)Powerlines uit het stopcontact. Schakel je toestellen daarna opnieuw in, in de juiste volgorde: 

  1. Modem: start je modem opnieuw op. Dit kan enkele minuten duren.  Blijven de lampjes knipperen? Dan krijgt je modem een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit! 
  2. Stop je Telenet 360° Pods of Powerlines terug in het stopcontact. Heb je een Access Point, Powerline-adapter of Switch? Dan kan je die nu ook opnieuw opstarten. 
  3. Steek tenslotte je Digicorder/Digibox opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je opnieuw digitaal tv-kijken.

Als je je netwerboosters (pods of powerlines) net opnieuw in het stopcontact stopte, moeten die even heropstarten. Dat kan enkele minuten duren. 

Gebruik je pods? Dan wordt het netwerk normaal automatisch hersteld. Je hoeft niets te doen. 

Gebruik je Powerlines? Check of de ledjes werken zoals het hoort. Is dat niet het geval? Probeer dan eens een ander stopcontact of controleer of je Powerlines wel compatibel zijn met elkaar.