Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Servicebeleid voor gekochte decoders

Eerst even dit

Innovatie staat niet stil en nieuwe technologieën volgen elkaar steeds sneller op. Denk maar aan je computer, smartphone, softwareprogramma’s,… en dus ook uw tv of decoder. Als wij door technologische evolutie een aanpassing zouden doen, waardoor een bepaalde categorie decoders niet meer zou werken, kan je terugvallen op dit servicebeleid.

 

Omdat de technologie zo razendsnel evolueert, blijven we onze klanten aanraden hun decoder te huren. Zo kan je makkelijk het nieuwste model in huis halen en meegenieten van technologische verbeteringen of ontwikkelingen.

 
 

Definitie

Wij engageren ons om de basisdiensten van  Telenet TV te garanderen tot 5 jaar na aankoop (bij Telenet) van je Digibox, Digicorder, TV met een kaartje, in deze tekst ‘decoder’ genoemd.

De basisdiensten van Telenet TV zijn:

  • Tv-kijken in digitale kwaliteit
  • De TV-gids raadplegen
  • Films bestellen (als je Digibox/Digicorder verbonden is met uw Telenet-modem)
  • Opnemen, pauzeren, terug- & verderspoelen (alleen bij Digicorder)
 
 

Goed om te weten

Ons servicebeleid is niet gelijk aan de wettelijke garantie

De wettelijke garantie op je decoder biedt je 2 jaar bescherming wanneer je decoder stuk gaat binnen de garantievoorwaarden. Bij een technisch defect (bv. je decoder start niet meer op, opnemen is niet meer mogelijk door een probleem met de harde schijf) heb je dus gedurende 2 jaar recht op een gratis herstelling of vervanging.


Met ons servicebeleid garanderen wij de basisdiensten van Telenet TV, wanneer wij een aanpassing zouden doen waardoor een bepaalde categorie decoders niet meer zou werken.

 
 

In de praktijk

Zolang je decoder niet ouder is dan 5 jaar, kan je gratis een decoder van hetzelfde type gebruiken voor de resterende periode van de 5 jaar na aankoop bij Telenet. Zo blijf je 5 jaar verzekerd van de basisdiensten van Telenet TV. Wanneer deze gratis periode voorbij is, val je terug op het dan geldende huurtarief of kan je je decoder terugbrengen.

Omruilen voor een decoder van hetzelfde type

  • Je oude Digibox ruilen we om voor een nieuwe Digibox
  • Je oude Digicorder ruilen we om voor een nieuwe Digicorder
 
 

Voorbeelden

Onderstaande voorbeelden gelden zowel voor Digibox als Digicorder.

 

  • Thierry heeft 3 jaar geleden een Digicorder gekocht die nog werkt. Wanneer wij beslissen om zijn type Digicorder stop te zetten, kan hij gedurende 2 jaar een nieuwe Digicorder gebruiken.  
  • Maarten heeft 6 jaar geleden een Digicorder gekocht die nog werkt. Omdat zijn Digicorder ouder is dan 5 jaar, kan hij geen beroep doen op het servicebeleid wanneer wij beslissen om zijn categorie van Digicorder stop te zetten. Hij kan uiteraard wel genieten van het dan geldende interessante overstapaanbod.
  • De Digicorder van Isabelle is stuk gegaan 1 jaar na aankoop bij Telenet en binnen de voorwaarden van de wettelijke garantie. Isabelle heeft recht op een gratis herstelling of vervanging van haar decoder als ze kan aantonen dat het gebrek aanwezig was bij de aankoop.
  • De Digicorder van Laurent is stuk gegaan 4 jaar na aankoop bij Telenet. Omdat de wettelijke garantie voorbij is, heeft hij geen recht meer op een gratis herstelling of vervanging van zijn decoder. Als wij beslissen om zijn type Digicorder stop te zetten, kan hij ook geen beroep meer doen op het servicebeleid omdat het alleen geldig is als het toestel nog goed werkt. Laurent kan wel een nieuwe Digicorder kopen of huren.

Meer over wettelijke garantie en garantievoorwaarden

 
 

Termijn & voorwaarden

  • Je basisdiensten van Telenet TV zijn gegarandeerd tot 5 jaar na aankoop van je decoder. Dit betekent echter niet dat je huidige decoder gedurende 5 jaar compatibel zal zijn met elke technologische evolutie (bv. updates tv-menu, foto’s en filmpjes delen met je tv, 3D). En ook niet, dat je basisdiensten van Telenet TV ongewijzigd zullen blijven (bv. zenderaanpassingen).
  • Je kan een beroep doen op het servicebeleid wanneer wij een aanpassing zouden doen waardoor een bepaalde categorie decoders niet meer zou werken en dat tot 3 maanden na de effectieve stopzetting van de basisdiensten.
  • Je moet je decoder in normaal werkende staat en met alle toebehoren (afstandsbediening, lader en stroomkabel) naar een Telenet-winkelpunt brengen.

 

Het servicebeleid…

  • is ook geldig voor Refurbished Digiboxen/Digicorders gekocht bij Telenet en tweedehands decoders (bv. gekocht op eBay). De aankoopdatum van de eerste eigenaar geldt.
  • is niet van toepassing op professionele Multi-tv-producten.
  • verandert niets aan de algemene en bijzondere voorwaarden.
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs