Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over interactiviteit

Kies je afstandsbediening

Telenet TV-box

 

Digicorder/Digibox

Waarom is interactiviteit belangrijk?

 

Check je interactiviteit
in 1-2-3

 

Hoe interactief
maken?

Je Telenet TV-box moet interactief zijn anders kan je geen tv-kijken.

Je TV-box gebruikt namelijk voor de meeste functionaliteiten je internetverbinding. De TV-box moet verbonden zijn met het internet om deze optimaal te gebruiken. Interactiviteit heb je bijvoorbeeld nodig om:

 

  • de TV-gids te raadplegen.
  • films en programma’s te kunnen opvragen via de TV-theek.
  • opnames te maken en te bekijken. 
  • je Gezinsinstellingen te beheren.
  • programma's te kunnen terugkijken via Terugkijk TV.
  • de stembediening te gebruiken. 

 

Belangrijk: wil je live TV kijken? Dan heb je een interactieve TV-box nodig. Als je TV-box twee weken niet interactief is, zal je geen live TV meer kunnen kijken.

 
 

Druk op  >  > Info > Diagnose en kijk na of je TV-box nog verbonden is met het internet.

Verbinding

Geen verbinding

Verbind je Telenet-modem met...

  • een netwerkkabel (meestal via een wandcontactdoos)
  • of een andere netwerk-booster, zoals een Access Point

Heb je toch geen interactiviteit?

Heb je je Telenet TV-box met je modem verbonden, maar is hij nog steeds niet interactief? Doorloop dan de volgende stappen. 

STAP 1 - Controleer je netwerkkabels

  • Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je Telenet TV-box en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt. 
  • Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn. 

STAP 2 - Herstart je toestellen

Trek de stekker van je modem, access point, switch, Powerline-adapters en Digibox/Digicorder dan uit het stopcontact. En steek ze opnieuw in, in de juiste volgorde

Stap 1

200

Stap 2

80
70
300

Stap 3

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijven de blauwe lampjes op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit! 

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline-adapter of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart. 

Steek dan jeTelenet TV-box opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

 
 

STAP 3 - Controleer je netwerk-boosters

Let op: je hebt net je boosters opnieuw van stroom voorzien. Het kan enkele minuten duren voor ze weer zijn opgestart. 

 

Gebruik je Powerlines?

Check of de 3 ledjes vooraan op de Powerline groen zijn. Is dat niet het geval? 

 

Opgelet, bij een Wifi-Powerline moeten de bovenste en de 2 onderste ledjes groen oplichten. 

 

Gebruik je een Access Point?

Kijk na of de ledbar wit is. 

STAP 4 - Neem contact met ons op

 
 
 

Eerst even dit

Je kan digitaal kijken zonder je decoder en Telenet-modem met elkaar verbonden zijn, maar dat is niet voldoende voor interactiviteit

Waarom is interactiviteit belangrijk?

 

Check je interactiviteit
in 1-2-3

 

Hoe interactief
maken?

Met een interactieve decoder kan je ...

  • de TV-gids tot 14 dagen in de toekomst raadplegen.
  • films en programma’s opvragen uit de TV-theek.
  • je opnames delen met al je interactieve decoders in je woning.
  • je entertainmentpakketten bekijken op al je interactieve decoders
  • persoonlijke pincodes instellen voor je gezinsleden.
  • genieten van Terugkijk TV.

Hoe checken?

Druk op  en kies TV-gids.

  • Kan je meer dan 2 dagen ver? Je decoder is interactief. Tip: gebruik de dubbele pijltjestoets  om snel naar een volgende dag te gaan.
  • Kan je maar 2 dagen ver? Je decoder is niet interactief.

Verbind je Telenet-modem met...

  • een netwerkkabel (meestal via een wandcontactdoos)
  • of een andere netwerk-booster, zoals een Access Point

Heb je toch geen interactiviteit?

Heb je je decoder met je modem verbonden, maar is hij nog steeds niet interactief? Doorloop dan de volgende stappen. 

STAP 1 - Controleer je netwerkkabels

  • Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je decoder en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt. 
  • Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn. 

STAP 2 - Herstart je toestellen

Trek de stekker van je modem, access point, switch, Powerline-adapters en decoder dan uit het stopcontact. En steek ze opnieuw in, in de juiste volgorde

Stap 1

200

Stap 2

80
70
300

Stap 3

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijven de blauwe lampjes op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit! 

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline-adapter of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart. 

Steek dan je decoder opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

 
 

STAP 3 - Controleer je netwerk-boosters

Let op: je hebt net je boosters opnieuw van stroom voorzien. Het kan enkele minuten duren voor ze weer zijn opgestart. 

 

Gebruik je Powerlines?

Check of de 3 ledjes vooraan op de Powerline groen zijn. Is dat niet het geval? 

 

Opgelet, bij een Wifi-Powerline moeten de bovenste en de 2 onderste ledjes groen oplichten. 

 

Gebruik je een Access Point?

Kijk na of de ledbar wit is. 

STAP 4 - Neem contact met ons op

 
 
 

Goed om te weten

  • Heb je geen netwerkkabel? Je kan er een verkrijgen in een Telenet-winkelpunt in je buurt.
  • Meestal is interactiviteit mogelijk, maar in sommige oudere appartementen zonder individuele kabelaansluiting gaat het niet (rijgnet). 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs