Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over Telenet Essential Internet

Telenet Essential Internet is een structureel en duurzaam programma om betaalbaar internet aan te bieden voor iedereen. Telenet werkt hiervoor samen met OCMW's en andere sociale organisaties die werken rond armoedebestrijding en zich richten tot personen in een financieel kwetsbare situatie. Klant worden kan dus alleen als je aangesloten bent bij zo'n sociale organisatie of OCMW waarmee Telenet een samenwerking heeft afgesloten.

Heb je interesse in Telenet Essential Internet en krijg jij ondersteuning van een OCMW of andere sociale organisatie? Informeer dan even bij hen of ze hiervoor samenwerken met Telenet. We werken momenteel al samen met verschillende organisaties in enkele steden. Stap voor stap komen er nog meer sociale organisaties bij.

We bieden 2 formules aan: FIVE en TEN.
FIVE is geschikt voor basis internetgebruik, TEN voor iets uitgebreider internetgebruik.

{{lineValue}}
  • Vouchercode ontvangen? Dan kan je FIVE of TEN aanvragen en mag je klant blijven zolang je volgens jouw sociale organisatie hiervoor in aanmerking komt.
  • FIVE of TEN is niet combineerbaar met een ander Telenet internetproduct. Wel met TV, mobiele of vaste telefonie van Telenet óf van een andere provider. Heb je al een internetabonnement van Telenet? Dan kan je gewoon overstappen naar FIVE of TEN.
  • FIVE en TEN zijn niet combineerbaar.
  • Het abonnement op FIVE of TEN kan op elk moment kosteloos worden opgezegd
  • De prijzen zijn niet onderhevig aan indexering en zullen dus niet stijgen in de toekomst.
  • Je kan de algemene en de bijzondere voorwaarden van Telenet Essential Internet online raadplegen. 

Welk internet haal jij in huis?

FIVE

 

TEN

Wat?

FIVE is een mobiele wifi-oplossing met een downloadsnelheid van 5mbps en een uploadsnelheid van 2mpbs.
Voor 5 euro per maand krijg je 50 GB internet om te surfen. Dat kan op twee toestellen tegelijkertijd.

Voor wie?

FIVE is ideaal voor alleenstaanden. 50 GB internet is voldoende om aan je basis surfnoden te voldoen. Daarmee kan je:

  • e-mails versturen en ontvangen
  • je papierwerk online regelen
  • informatie opzoeken
  • via Facebook contact houden met familie en vrienden
  • huiswerk maken via Smartschool
  • af en toe een filmpje op YouTube kijken
Hoe werkt het?

Dankzij een klein mifi-toestel heb je thuis draadloos internet. Het toestel pikt het internetsignaal (4G) van buiten op, en zet het om in een lokaal wifi-netwerk. Jij kan dan met je smartphone, tablet, laptop of computer verbinding maken met dit wifinetwerk en kan beginnen surfen.

 

Het toestel wordt gebruiksklaar geleverd bij jou thuis, samen met een handleiding die je op weg helpt. Je zal zien, het is heel makkelijk.

mifi-toestel achterkant
Problemen met je toestel?

Problemen met je mobiele wifi-toestel? Hieronder vind je waarschijnlijk het antwoord op je vraag. Toch geen oplossing gevonden? Ga dan langs een Telenet-winkelpunt.

Hoe weet ik of de batterij van mijn mifi-toestel opgeladen is?

Aan de bovenkant van je toestel zie je vier lichtjes. Het eerste lichtje geeft aan of je toestel nog voldoende batterij heeft. Een volle batterij gaat ongeveer 6 uur mee.

  • Brandt het lichtje groen? Super! De batterij is opgeladen.
  • Brandt het lichtje rood? De batterij is bijna leeg. Laad je toestel op.
  • Knippert het lichtje groen? Je toestel laadt momenteel op.
    (je kan tijdens het opladen ook al verbinden met het wifi-netwerk)

 

Hoe weet ik of mijn mifi-toestel het 4G-signaal van buiten ontvangt?

Aan de bovenkant van je toestel zie je vier lichtjes. Het vierde lichtje geeft aan of er 4G-signaal is.

  • Brandt of knippert het lichtje blauw? Super! Je toestel vangt het internetsignaal van buiten goed op.
  • Brandt of knippert het lichtje groen? Je toestel vangt een zwak internetsignaal (2G/3G) van buiten op.
  • Brandt het lichtje niet? Dan ontvangt je toestel geen internetsignaal van buiten op. Lees hieronder wat je kan doen.

Het 4G-lichtje op mijn mifi-toestel brandt niet. Wat nu?

Ga naar buiten met je mifi-toestel & je smartphone, tablet of laptop. Probeer eens of je daar wel 4G-ontvangst hebt.

  • Lukt het buiten? Super! Leg je toestel binnen vlakbij een raam en probeer het binnen opnieuw.
  • Werkt het buiten ook niet? Ga langs in een Telenet-winkelpunt in je buurt. Neem het mifi-toestel zeker mee zodat ze kunnen nakijken wat het probleem precies. Is je toestel stuk? Dan sturen we je enkele dagen later een nieuw toestel op. Je kan ons ook bellen, maar dan moet je nadien wel nog je kapotte mifi-toestel binnenbrengen in een Telenet-winkelpunt.

 

HOE WEET IK OF MIJN TOESTEL EEN WIFI-SIGNAAL UITSTUURT?

Aan de bovenkant van je toestel zie je vier lichtjes. Het tweede lichtje geeft aan of je toestel een wifi-signaal uitstuurt. Zo kan jij vervolgens met je smartphone, tablet of laptop verbinding maken met de wifi.

  • Brandt of knippert het lichtje blauw? Super! Je toestel zet het internetsignaal van buiten om in een wifi-signaal.
  • Brandt of knippert het lichtje niet? Dan heb je geen wifi-netwerk en kan je dus niet surfen. Probeer je toestel eens opnieuw op te starten. Lukt het nog niet? Lees hieronder dan even wat je moet doen als je toestel stuk is.
Toestel stuk?

Controleer altijd eerst even of het toestel voldoende is opgeladen en of het toestel het internetsignaal (4G) van buiten goed opvangt. Als het 4G-lichtje groen brandt, zit je goed. Brandt het 4G-lichtje rood? Probeer dan eens of het groen wordt als je buiten staat (vb.: aan je voordeur).

  • Lukt het buiten? Super! Leg je toestel binnen vlakbij een raam en probeer het binnen opnieuw.
  • Werkt het buiten ook niet? Ga langs bij een Telenet-winkelpunt. Zij kunnen nakijken wat het probleem precies en sturen je indien nodig een nieuw toestel op. Je kan hiervoor ook bellen naar onze Klantendienst. Weet wel dat je in dat geval nadien ook altijd je kapotte toestel nog zal moeten binnenbrengen in een Telenet-winkelpunt.
 
 
Toestel verloren?

Ga langs in een Telenet-winkelpunt of bel onze Klantendienst. We sturen je een nieuw mifi-toestel op. Je ontvangt dit enkele dagen later. Opgelet: we rekenen wel 20 euro aan voor het verlies van je oude toestel.

 
 
 
Wat?

TEN is een vast internetproduct* met een downloadsnelheid van 30mbps en een uploadsnelheid van 4mpbs. Je hebt een Telenet-modem nodig.

Voor 10 euro per maand krijg je 150 GB internet om te surfen. Dat kan met meerdere personen en/of op meerdere toestellen tegelijkertijd.

Voor wie?

TEN is ideaal voor gezinnen met (schoolgaande) kinderen.
Met 150 GB internet kan je:

  • e-mails versturen en ontvangen
  • je papierwerk online regelen
  • informatie opzoeken
  • via Facebook contact houden met je familie en vrienden
  • online les volgen en huiswerk maken via Smartschool
  • filmpjes op YouTube kijken en series streamen via Netflix
Hoe werkt het?

Een Telenet-technieker komt gratis bij jou thuis langs om een modem te installeren en het internet aan te sluiten. We zorgen ervoor dat alle kabeltjes correct zijn aangesloten en zorgen ervoor dat alles werkt zoals het hoort zodat jij kan surfen met je laptop, smartphone of tablet.

Problemen met je internet?

Heb je problemen met je internetverbinding of valt je internet plots weg? Contacteer ons dan via 015 66 66 66 en kies optie 2. Zo kunnen we nakijken wat het probleem precies is en dit voor je oplossen.

*Voorwaarden

Aanbod geldig enkel wanneer de klant een Telenet Essential Internet-voucher heeft verkregen van een erkende sociale organisatie waarmee Telenet samenwerkt en waar de klant bij aangesloten is.

Promo van 24 maanden korting op TEN (zijnde het product ComfortNet). ​ Bij aankoop en activering van TEN krijgt de klant €31,56 korting op de abonnementsprijs van ComfortNet gedurende 24 maanden. Bij eventuele prijswijzigingen van ComfortNet zal de promoprijs van €10 behouden blijven. Na 24 maanden moet de klant een nieuwe Telenet Essential Internet-voucher aanvragen bij de sociale organisatie om verder te kunnen genieten van de promoprijs. De klant krijgt tevens gratis Comfort-installatie (t.w.v. € 85), en gratis activering (t.w.v. €50). Door de promotie aan te vragen, verklaart de klant dat hij aan voormelde voorwaarden voldoet; Telenet behoudt zich het recht voor gedurende de ganse looptijd van de promotie de nodige bewijsstukken op te vragen en het bedrag van de eventueel onterecht toegekende korting terug te vorderen.

 

Veelgestelde vragen

Wat zijn de voorwaarden en hoe kan ik Telenet Essential internet-klant worden?

FIVE en TEN zijn betaalbare internetproducten voor personen of gezinnen in een financieel kwetsbare positie. Daarom werkt Telenet hiervoor samen met sociale organisaties. Zij kunnen die personen/gezinnen immers het best identificeren.

 

Klant worden kan dus alleen als je aangesloten bent bij een OCMW of andere sociale organisatie waarmee Telenet samenwerkt en als je volgens die organisatie in aanmerking komt. We werken momenteel al samen met verschillende organisaties in enkele steden. Stap voor stap komen er nog meer sociale organisaties bij.

 

Heb je interesse in Telenet Essential Internet en krijg jij ondersteuning van een sociale organisatie? Informeer dan even bij hen of ze hiervoor samenwerken met Telenet. Je contactpersoon bij de sociale organisatie kan je dan een persoonlijke code geven waarmee jij het product online kan bestellen via telenet.be/essentialinternet. Zodra je bestelling voltooid is, ontvang je via e-mail een bevestiging en nog wat meer informatie.

 

Werkt de organisatie waarbij je bent aangesloten nog niet samen met Telenet, dan kunnen zij dit aanvragen.

Wat als ik mijn aanrekening te laat (of niet) betaal?

Ontvangen we je betaling niet op tijd? Dan sturen we je eerst een gratis herinnering. Een tweede herinnering is betalend. Ontvangen we je betaling dan nog niet?

  • Heb je FIVE? Dan stopt je abonnement en kan je niet meer surfen.
  • Heb je TEN? Dan surf je verder aan een erg verlaagde snelheid.

Wat als mijn GB's op zijn?

Je surft tot je data op is. Daarna kan je wel nog verder surfen, maar tegen een verminderde snelheid. Hiervoor hoef je niet bij te betalen. Wees dus gerust, je aanrekening zal nooit hoger zijn dan verwacht.

 

Goed om te weten: Je kan je verbruik makkelijk zelf opvolgen via de Telenet-app of via www.mijntelenet.be (gratis).

 

Partner worden?

Werk jij voor een OCMW of sociale organisatie die werkt rond armoedebestrijding en zich richt tot personen in een financieel kwetsbare situatie en heb je interesse in het Telenet Essential Internet-programma? Registreer je dan via de website.

 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs