Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Online Essentials: Do It For Me

Met Online Essentials ‘Do It For Me’ bouwen én onderhouden wij je website of webshop. We zorgen er ook voor dat die goed vindbaar is door je website toe te voegen aan 20 online gidsen en kaarten (waaronder Google My Business, Apple Maps, Waze, Uber, Tripadvisor,…).

 

Zodra we, op basis van jouw input, je website gebouwd hebben, heb je zelf ook toegang tot onze intuïtieve web builder en kan je je website zelf aanpassen of zelfs uitbreiden. Of wij doen dit voor je. De tijd die wij hier maandelijks voor voorzien, hangt af van de formule die je kiest: Light, Classic of Premium.

Hoe werkt het?

Het proces

 

Veelgestelde vragen

Wij bouwen je website of webshop. Maar hoe gaat dat dan precies in zijn werk? Hieronder leggen we uit hoe we stap voor stap je website of webshop bouwen. Afhankelijk van hoe snel je ons input en feedback kan bezorgen, staat je website binnen een maand al live!

1. Kennismaking

Je hebt interesse in Online Essentials? Een verkoper legt je telefonisch uit hoe Online Essentials werkt, wat de verschillende mogelijkheden zijn en wat je mag verwachten. Als je Online Essentials wil bestellen, informeren wij je over de voorwaarden en plannen een eerste afspraak met je website projectmanager.

2. Informatie delen

Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling, samen met een uploadlink. Via die link kan je ons alvast wat informatie bezorgen. Denk aan je logo of foto’s van je zaak of medewerkers. Dat is natuurlijk niet verplicht. Heb je geen foto’s? Dan gebruiken wij professionele stockfoto’s om je website op te fleuren. Het gebruik van enkele stockfoto’s is inbegrepen in Online Essentials. Wij gebruiken Shutterstock en zoeken passende foto’s voor je uit, maar je mag ook hier zelf ook in zoeken en foto’s doorgeven.

3. Briefing

Eén van onze website projectmanagers belt je op een afgesproken tijdstip op voor een briefing. Heb je zelf al een idee hoe je je website eruit zou willen laten zien? Of misschien kwam je onlangs een mooie website tegen? Dan kan je tijdens dit gesprek je ideeën en voorkeuren doorgeven. Wij gaan hiermee aan de slag! Heb je zelf nog geen idee of voorbeelden? Geen probleem! Je website projectmanager toont je heel wat voorbeelden. Samen gaan jullie op zoek naar hét perfecte design voor jouw website.

 

We luisteren ook naar jouw verhaal, want wij schrijven en optimaliseren ook je teksten. Gaan we aan de slag met de teksten van je oude website of stuur je ons een document? Of luisteren we gewoon en maken wij een voorstel? Jij kiest!

 

Dit gesprek duurt ongeveer 45 minuten.

4. Productie

Na de briefing gaan onze experten voor jou aan de slag en bouwen in enkele weken een voorstel uit. Dat betekent ontwerp én tekst. Eerst worden je teksten geschreven door een professionele copywriter, en worden ze nagekeken en geoptimaliseerd door een corrector. Daarna starten de design-experts vanuit jouw voorkeuren, verhaal en logo. Zo slagen we erin elke site uniek te maken. Het design stemt natuurlijk ook af op de tekst zodat alles mooi in balans is.

 

Als we klaar zijn, gaat de website door automatische en manuele kwaliteitscontroles. Je projectmanager kijkt of hij tevreden is met het voorstel t.o.v. de briefing en stuurt het voorstel door naar jou.

5. Preview

Na een 3-tal weken ontvang je een previewlink per e-mail en neem je je website in detail rustig door. Je zal zien, onze werkwijze brengt vaak ook aangename verrassingen: je bedoelde het soms anders, maar wat je ziet vind je nog beter.

6. Revisie en goedkeuring

Enkele dagen nadat je het voorstel hebt ontvangen, belt je projectmanager je op om je website samen te bespreken. Toch niet helemaal wat je verwachtte? Geen probleem! Wij gaan met je feedback aan de slag, en komen terug met een aangepast voorstel. In Online Essentials Light en Online Essentials Classic is één grondige revisieronde inbegrepen. In Online Essentials Premium voorzien we 2 revisierondes. Kleine aanpassingen kunnen uiteraard altijd.

 

Helemaal tevreden? Dan overlopen we samen alle afwerkingen, zoals het instellen van de contactformulieren, privacy, domeinnaam, enz.

7. Go live

Eenmaal we jouw akkoord hebben zorgen wij ervoor dat je site live gezet wordt. Instellingen op je domeinnaam nemen wij ook op. Wil je zelf de laatste hand leggen voordat we de website live zetten? Geen probleem, dan publiceren we je website op een tijdelijke link en geef je ons aan wanneer we het op de definitieve link mogen live zetten.

8. Webshop uitbreiding

Als je voor een webshop koos, zullen we nu starten om de webshop in te stellen en de eerste producten klaar te zetten en zorgen we ervoor dat je zelf met je webshop aan de slag kan.

9. Check

Enkele dagen nadat je site live is, bellen we je op en kijken we of alles in orde is. Hebben je vrienden een aantal foutjes gezien? Dat kan altijd, samen lossen we die op. Of heb je een vraag over het aanpassen van je website? Wij doen dit voor je en we helpen je graag op weg als je dit zelf wil proberen.

10. Onderhoud

Technisch gezien hoeft je dus nooit meer iets te doen, wij zorgen voor alle noodzakelijke updates in de achtergrond. En ook inhoudelijk kan je altijd op ons rekenen voor kleine aanpassingen. Afhankelijk van het pakket dat je koos heb je recht op 30 minuten (Light), 1 uur (Classic) of ongelimiteerd (Premium) onderhoudsaanpassingen per maand.

 

Wil je je website zelf aanpassen of uitbreiden (extra pagina’s)? Dan kan je ook zelf aan de slag met onze intuïtieve web builder en zonder meerkost.

Ik heb momenteel al een website. Kan die overgenomen worden in het Online Essentials-platform?

Wij nemen een bestaande website nooit integraal over omdat we altijd een nieuwe website bouwen. Zo zijn we zeker dat elke website voldoet aan onze vereisten: werkt op elk scherm, veilig (https), design geoptimaliseerd voor de zoekrobots zodat je ranking zo goed mogelijk is,…

 

Je oude website kan natuurlijk wel als inspiratie dienen! Als je bepaalde dingen goed vindt, kunnen we die nabouwen. Tijdens de briefing kan je je ideeën en voorbeelden met ons delen.

Kan ik het ontwerp zelf kiezen?

Natuurlijk! Wij vertrekken altijd van de voorkeur en de ideeën van de klant. Heb je zelf nog geen idee? Geen probleem! Wij bouwden al verschillende websites voor verschillende soorten producten, diensten en sectoren. Tijdens het briefingmoment zal je website projectmanager dit met jou bespreken.

Kan ik zelf iets aanpassen, of verloopt elke aanpassing via jullie?

Afhankelijk van het pakket dat je kiest, heb je recht op 30 minuten, 1 uur of een ongelimiteerd aantal onderhoudsaanpassingen per maand. Vraag je een grote aanpassing die meer tijd vergt? Dat kan, tegen een op voorhand afgesproken meerprijs.


Je hebt zelf ook toegang tot de web builder om je website verder aan te passen en uit te breiden. Onze websites zijn immers zo gebouwd dat je geen developer moet zijn om ze aan te passen. Je zal snel merken dat het zeer intuïtief is. Kleine aanpassingen doe je in no time zelf.  

Wat met mijn domeinnaam?

Een domeinnaam is inbegrepen in je Online Essentials-pakket. Standaard is dit .be of .com, maar andere extensies zijn ook mogelijk als die binnen dezelfde prijscategorie vallen.

 

  • Je hebt nog geen domeinnaam? Dan registreren wij er één op jouw naam en stellen alles voor je in (inbegrepen in je Online Essentials-abonnement).
  • Je hebt al een domeinnaam? Prima, dan gebruiken we die voor je Online Essentials-website.
    • Je domeinnaam zit al bij Telenet Business, bijvoorbeeld in je KLIK-pakket? Fantastisch, wij regelen de rest.  
    • Je domeinnaam zit al bij Telenet Business en je betaalt hier al voor? Dan heb je 2 opties:
      • Als je je domeinnaam zelf wil beheren, dan blijft je domeinnaampakket bestaan en blijft dit betalend. Wij kunnen wel de extra instellingen toevoegen.
      • Als je het beheer wil overlaten aan ons, zetten we je domeinnaam over in het Online Essentials-pakket. Je betaalt niets extra en je kan ons nog altijd alle aanpassingen gewoon doorgeven.
    • Je domeinnaam staat bij een andere provider geregistreerd? Dan heb je 2 opties:
      • Je bezorgt ons een transfercode en wij transfereren de domeinnaam naar Telenet Business en stellen alles voor je in.
      • Je transfereert je domeinnaam niet (je beheert je domeinnaam dus zelf). Volg dan onderstaande instructies om je huidige domeinnaam te gebruiken voor je Online Essentials-website. Houd er rekening mee dat het enkele uren kan duren vooraleer je nieuwe website op je domein wordt weergegeven nadat de domeinaanpassing werd gestart.

        • A-Records:
          • Configureer de 2 A-records indien ondersteund, configureer anders de eerste
          • Hostnaam: {uwdomein.be}
          • Doel: 52.59.120.70
          • Hostnaam: {uwdomein.be}
          • Doel: 18.197.248.23
        • CNAME-Record:
          • Hostnaam: www.{uwdomein.be}
          • Doelgroep: telenet.eu-multiscreensite.com 

Goed om te weten: Bij Telenet Business registreren we de domeinnaam altijd op jouw naam zodat jij eigenaar bent en je domeinnaam altijd kan meenemen.

Ik heb nog geen logo. Kan Telenet hiermee helpen?

Ja. Online Essentials heeft heel wat opties (tegen een meerprijs). Zo kunnen onze experten voor jou een logo ontwerpen, of kunnen we je site vertalen in wel 10 talen. Alle opties hebben een vaste, vooropgestelde prijs.

Binnen hoeveel tijd kan mijn website live staan?

Je website kan, afhankelijk van hoe snel je input en feedback geeft, al binnen één maand live staan. Vanaf het briefingmoment hebben onze experten 3 weken tijd nodig om je website te bouwen. Zodra we je goedkeuring ontvangen, hebben we nog 1 week nodig om alles te finaliseren vooraleer je website live kan.

Wat is inbegrepen in het maandelijks onderhoud?

Afhankelijk van de formule die je koos, heb je recht op 30 minuten, 1 uur of ongelimiteerd aanpassingstijd per maand. Volgende zaken zijn daarin inbegrepen:

  • Kleine aanpassingen in de tekst van je website
  • Vervangen van foto's in je website
  • Ondersteuning bij het gebruik van de web builder
  • Terugrollen van je website naar een eerder gepubliceerde versie
  • Kleine correcties aan designelementen op je website: bv. extra knop of icoon toevoegen
  • Het aanpassen van je bedrijfsinfo die wij hebben opgezet voor jou bij de creatie: Google My Business, Google Search, Google Maps, Facebook, Foursquare, Infobel, Apple Maps, Tom Tom, Navmii, HERE, Ford, Fiat, Audi, BMW, Toyota, Mercedes, VW, GM, Waze, UBER

 

Grotere aanpassingen of extra pagina’s kunnen natuurlijk ook altijd tegen een op voorhand afgesproken meerprijs. Denk aan: het maken van extra pagina’s, migratie van data, vertalingen, logo-ontwerp, algemeen grafisch ontwerp,…

Vinden potentiële klanten mijn website via Google?

Ja, via SEO-optimalisatie zorgen wij ervoor dat je website hoger in de zoekresultaten verschijnt wanneer (potentiële) klanten op zoek zijn naar producten of diensten die je aanbiedt. SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekrobotoptimalisatie en omvat alle acties die je kan nemen om beter vindbaar te zijn en hoger in de zoekresultaten van zoekrobots (zoals Google) te komen. Google (en andere zoekrobots) wil zijn gebruikers zo goed mogelijk verderhelpen door net die websites naar boven te brengen waar de gebruiker op zoek naar is. Hierbij houdt Google rekening met alles wat hij van de gebruiker weet (zoekgedrag, locatie, taal, eerder bezochte websites, enz.) en met je website (inhoud, structuur, veiligheid, snelheid en (mobiele) gebruikerservaring).

 

Google vindt je website interessanter dan die van jeconcurrentie als:

  • je vaker unieke content toevoegt,
  • je website vaker bezocht wordt,
  • er vanuit andere websites vaker naar je website gelinkt wordt.

 

Bij Online Essentials gebruiken we een hedendaagse technologie die ervoor zorgt dat je website goed leesbaar is voor Google (en voor andere zoekrobots) en dus hoger in de zoekresultaten verschijnt. Ook in onze copywriting houden wij bijvoorbeeld rekening met trefwoorden die je klanten potentieel kunnen gebruiken om iets op te zoeken op Google. Daarnaast bezorgen wij je bedrijfsinfo ook aan heel wat online kaartenservices zoals Apple Maps, Waze en de kaarten van heel wat autonavigatiesystemen. 

Staat mijn bedrijf in GPS-systemen zoals Waze?

Ja, want wij bezorgen je bedrijfsinfo aan heel wat services: Google My Business (GMB), kaartenservices en bekende locatie gerichte community websites. Denk aan: Google Search, Google Maps, Facebook, Foursquare, Infobel, Apple Maps, Tom Tom, Navmii, HERE, Ford, Fiat, Audi, BMW, Toyota, Mercedes, VW, GM, Waze, UBER. Zo is je bedrijfsinformatie beter vindbaar.

 

We onderhouden deze bedrijfsinfo ook voor jou. Wijziging in contactgegevens of openingsuren? Laat het ons weten, wij passen het aan op je website en op al deze services. Noteer dat er afhankelijk van de services iets meer wachttijd kan zijn tot de informatie zichtbaar is, bijvoorbeeld voor navigatiesystemen van de automerken.

 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs