Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over Internet Back-up

We werken meer en meer online. De internetverbinding is van vitaal belang voor de productiviteit van bedrijven. Als je geen internetverbinding meer hebt, heeft dat impact op de inkomsten van je bedrijf. Want geen internet betekent ook vaak geen business. Internet Back-up biedt de oplossing.

Maak je keuze

Wat is het en hoe werkt het?

 

Hoe bestellen?

 

Installatie

 

Hulp nodig?

Internet Back-up is een optie voor je internet. Wanneer de coaxverbinding wegvalt, schakelt de verbinding automatisch over naar het mobiele netwerk dankzij een handige dongle in je modem. Is er een probleem met de coax? Dan neemt Internet Back-up over. Je blijft gewoon verder surfen, maar met een iets tragere snelheid. Is het probleem met de coax opgelost? Dan schakelt de verbinding automatisch opnieuw over op coax.

{{lineValue}}
  • Internet Back-up biedt enkel een oplossing voor je vast internet en dus niet voor bellen met vaste lijn of tv-kijken. Je kan wel makkelijk je inkomende oproepen doorschakelen
  • Internet Back-up neemt alleen over als je coaxverbinding volledig uitvalt. Niet als ze minder goed werkt. 
  • De dongle is verbonden met de antennemast in de buurt: verplaats de dongle dus niet

Heb je Business Fibernet, KLIK Buro of KLIK? Dan kan je meteen bestellen bij onze klantendienst

 

Heb je een ander abonnement? (Business Fibernet S, KLIK Buro S) of een vast IP-adres of Wifi Business? Dan kan je er voorlopig nog niet van genieten. 

 

Bestel je een nieuwe Business Fibernet, KLIK Buro of KLIK? Goed nieuws! Dan zit Internet Back-up standaard inbegrepen in je bestelling.

Dat gebeurt altijd door een technicus. Hij moet ter plaatse immers eerst de mobiele dekking nakijken. Alleen als die voldoende is, kan hij je Internet Back-up installeren.

Heb je helemaal geen internet? Controleer dan eerst even welk ledje er op de dongle brandt.

Rood:

 

Pinkend blauw:

 

Blauw:

 

Geen kleur:

Er loopt achterliggend iets mis. Contacteer ons zodat we het voor je kunnen oplossen. 

 

Je maakt momenteel gebruik van de Internet Back-up. Herstart je modem even. 

 

Internet Back-up is beschikbaar, maar je surft nu nog via de coaxverbinding. Herstart je modem even.   

 

De dongle werkt niet, contacteer ons zodat we het voor je kunnen oplossen.  

Niet opgelost na een herstart van je modem? Neem dan even contact met ons op, we helpen je graag.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs