Door middel van een glasvezel- of coaxverbinding tussen al je gemeentediensten creëer je één virtueel huis. Die verbinding kan dienst doen als intern datanetwerk – om snel informatie uit te wisselen – en maakt Voice over IP (VoIP) mogelijk. En dat heeft uiteraard gunstige gevolgen voor het prijskaartje van je interne telefoongesprekken.
Door je internet- en telefonieverkeer te centraliseren, zorg je voor continuïteit tussen al je gemeentediensten. We garanderen je een uiterst performante en technisch zeer stabiele oplossing.
We stellen voor om kritische locaties – zoals je gemeente- of stadhuis, de politie, de brandweer – redundant te verbinden met ons glasvezelnetwerk. Op die manier is er een gegarandeerde dienstverlening. Bij niet-kritische locaties – zoals zwembaden of bibliotheken – heb je de keuze.
Met je connectie kan je ook een eenduidig telefoonlandschap in je gemeente of stad creëren en telefoons van burgers altijd op uniforme wijze beantwoorden. Je kan alle stadsdiensten bereikbaar maken via een centraal oproepnummer, waar de mensen doorverbonden worden naar de dienst die het best een antwoord kan geven op hun vragen. Zo’n optimale bereikbaarheid komt het imago van je stad ongetwijfeld ten goede.
Telenet verbindt je gemeentedienst(en) op een supersnelle manier met de Kruispuntbank en het Rijksregister. We doen dat via IP-VPN, een beproefde technologie die je tal van mogelijkheden biedt. Zo kan je IP-VPN ook gebruiken om je gemeentediensten verder te integreren en kan je prioriteit toekennen aan bepaald dataverkeer (Quality of Service).
Aansluiten kan heel vlot. We zijn de enige provider op de Belgische markt die je connectie zowel via glasvezel, coax als koper (DSL) tot stand kunnen brengen. Eenmaal aangesloten, krijg je toegang tot een brede waaier diensten.
Gemeente Beveren
"Zo’n complexe infrastructuur vergt een professionele partner"
Diensthoofd ICT en Informatica
Stad Kortrijk
"Onze diensten zijn tot vijf keer sneller verbonden met het stadsnetwerk en toch besparen we 30% op jaarbasis."
Adjunct Directeur Facility
Stad Mechelen
"De empathie van Telenet vormt een perfecte mix met de gunstige prijs-kwaliteit van het Telenet-aanbod."
Adviseur-afdelingshoofd ICT
Wanneer een noodsituatie dreigt, staan verschillende overheidsdiensten klaar om de juiste maatregelen te nemen en correcte communicatie de wereld in te sturen.
Communicatie in noodsituaties verloopt van de overheid naar burgers onder meer via BE-Alert. Van burgers naar hulpdiensten kan dit via de App112 lopen en de communicatie tussen hulpdiensten gebeurt via het ASTRID netwerk.
Telenet Business is sterk betrokken bij de ontwikkeling van deze nooddiensten.
Wil je medewerkers thuis en onderweg laten werken? Met onze oplossingen voor mobiel werken sla je twee vliegen in één klap. De productiviteit van je medewerkers stijgt en dankzij je extralegale verloning zijn ze gemotiveerder.
De fiscaal voordelige formule waarbij je elke maand een deel van het internet en de telecomfactuur van je werknemers thuis betaalt.
Als je dat wilt, kan je àl je telecombehoeften aan ons toevertrouwen, zodat je nog maar één aanspreekpunt voor je telecom hebt. We werken met duidelijke en flexibele SLA-overeenkomsten en directe communicatielijnen: op elk niveau heb je een aanspreekpunt dat snel en gepast reageert.
Maak van je gemeente of stad een echte trekpleister en biedt burgers, bezoekers en toeristen Wifi aan. Je kan de Wifi-verbinding zelfs als marketingtool gebruiken. Laat toeristen bijvoorbeeld inchecken op je Facebook-pagina. Of informeer burgers over events via je portaalpagina.