Hoe installeer ik mijn Voice Pro-product?
Om gebruik te kunnen maken van je Voice Pro-product moet je nog even enkele stappen voltooien. Kies je product en volg het stappenplan. Daarna ben je klaar om aan de slag te gaan.
- Dit stappenplan geldt voor de Cisco 8851 (MPP). Heb je een ander toestel zoals de Cisco 6823 (DECT)? Dan zorgt de technicus voor de installatie.
- Je moet de toestellen installeren in de zone van het vaste nummer. Op die manier komt je oproep terecht bij de juiste hulpdiensten wanneer je een noodoproep doet.
- Elke gebruiker kan 1 toestel hebben.
Welk product heb je?
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Deze heb je
Deze heb je
Deze heb je
Deze heb je
1. Activeer je nummers na ontvangst van je activatiemail
Zodra je je activatiemail hebt ontvangen, kan je je nummers activeren of overdragen via deze pagina.
Opgelet! Voor een nummeroverdracht doen we een aanvraag bij je vorige provider. Die aanvraag zal altijd minstens 5 werkdagen duren en kan oplopen tot 10 werkdagen, aangezien je nummer moet worden vrijgegeven.
Hoor je geen beltoon meer op je huidige vaste lijn? Dan is je nummer overgedragen en werkt je vaste toestel niet meer. Doorloop dus snel deze stappen en meld je aan in de Webex-app.
2. Koppel een e-mailadres aan je vast nummer.
Nummer geactiveerd? Ga naar Beheer je Voice Pro-product in MyTelenet om je account te vervolledigen. Koppel vervolgens een e-mailadres aan je Voice Pro 2 Go-nummer.
Opgelet!
- Deze stap kan je alleen doen als je nummer actief is.
- De naam mag geen speciale tekens bevatten.
- Het e-mailadres zal je ook gebruiken voor je Webex-login. Je kan hiervoor zelf een e-mailadres kiezen, dat hoeft niet je @telenet.be-mailadres zijn. Krijg je de melding dat je e-mailadres al in gebruik is?
3. E-mail gekregen van Cisco Webex?
E-mailadres gekoppeld? Dan ontvang je via dat e-mailadres een e-mail van Cisco Webex met verdere instructies. Dat kan enkele minuten duren. Heb je geen mail ontvangen? Kijk ook zeker je spamfolder na en check ook even of je geen spelfouten hebt gemaakt.
4. Installeer de app en meld je aan.
(Vanaf iOS 14.8)
(Vanaf 8.0)
Neem de e-mail van Cisco Webex erbij en klik op Activeren.
5. Installeer en activeer je toestel(len)
Koos je voor een Cisco 8851-toestel (MPP) toestel? Dan moet je het eerst nog toevoegen in je Voice Pro-portaal:
- Ga naar Oproepbeheer en kies Toestellen.
- Is het je eerste toestel? Klik dan op Toestel aanmaken. Anders kies je voor Toestel toevoegen.
- Bij Type toestel selecteer je Cisco MPP. Dat is namelijk je Cisco 8851-toestel. Geef je toestel vervolgens een naam.
- We raden je ook aan om je toestel te koppelen aan een gebruiker.
- Gelukt? Dan krijg je een bevestiging te zien. Nu moet je het toestel nog activeren. Dat doe je door onderaan te klikken op Toestel activeren.
- Vraag je activatiecode aan.
- Geef de activatiecode in op je toestel. Daarna moet je het toestel binnen de 60 minuten aansluiten. Je toestel zal namelijk de recentste software downloaden.
1. Activeer je nummers na ontvangst van je activatiemail
Zodra je je activatiemail hebt ontvangen, kan je je nieuwe nummers activeren via deze pagina.
Opgelet! Voor een nummeroverdracht doen we een aanvraag bij je vorige provider. Die aanvraag zal altijd minstens 5 werkdagen duren en kan oplopen tot 10 werkdagen, aangezien je nummer moet worden vrijgegeven.
Hoor je geen beltoon meer op je huidige vaste lijn? Dan is je nummer overgedragen en werkt je vaste toestel niet meer. Doorloop dus snel deze stappen en meld je aan in de Webex-app.
2. Koppel een e-mailadres aan je vast nummer.
Nummer geactiveerd? Ga naar Beheer je Voice Pro-product in MyTelenet om je account te vervolledigen. Koppel vervolgens een e-mailadres aan je Voice Pro 2 Go-nummer. Hou er rekening mee dat je 1 nummer moet houden als je hoofdnummer.
Opgelet!
- Deze stap kan je alleen doen als je nummer actief is.
- De naam mag geen speciale tekens bevatten.
- Het e-mailadres zal je ook gebruiken voor je Webex-login. Je kan hiervoor zelf een e-mailadres kiezen, dat hoeft niet je @telenet.be-mailadres zijn. Krijg je de melding dat je e-mailadres al in gebruik is? Dan heb je misschien al een Webex-account. Om dat e-mailadres toch te koppelen aan je Voice Pro Multi, zal je je Webex-account eerst even moeten verwijderen.
3. E-mail gekregen van Cisco Webex?
E-mailadres gekoppeld? Dan ontvang je via dat e-mailadres een e-mail van Cisco Webex met verdere instructies. Dat kan enkele minuten duren. Heb je geen mail ontvangen? Kijk ook zeker je spamfolder na en check ook even of je geen spelfouten hebt gemaakt.
4. Installeer de app en meld je aan.
(Vanaf iOS 14.8)
(Vanaf 8.0)
Neem de e-mail van Cisco Webex erbij en klik op Activeren.
5. Installeer en activeer je toestel(len)
Om je Cisco 8851-toestel (MPP) te kunnen installeren, moet je het eerst nog toevoegen in je Voice Pro-portaal:
- Ga naar Oproepbeheer en kies Toestellen.
- Is het je eerste toestel? Klik dan op Toestel aanmaken. Anders kies je voor Toestel toevoegen.
- Bij Type toestel selecteer je Cisco MPP. Dat is namelijk je Cisco 8851-toestel. Geef je toestel vervolgens een naam.
- We raden je ook aan om je toestel te koppelen aan een gebruiker.
- Gelukt? Dan krijg je een bevestiging te zien. Nu moet je het toestel nog activeren. Dat doe je door onderaan te klikken op Toestel activeren.
- Vraag je activatiecode aan.
- Geef de activatiecode in op je toestel. Daarna moet je het toestel binnen de 60 minuten aansluiten. Je toestel zal namelijk de recentste software downloaden.
6. Maak een testconfiguratie.
Gelukt? Dan ben je klaar om met je testconfiguratie te beginnen. Op die manier leer je de verschillende functies kennen en kan je al enkele scenario's uittesten. Hulp nodig? In dit artikel vind je de nodige instructies om je Voice Pro Multi in te stellen. Loopt dat goed? Dan kan je je definitieve configuratie instellen.
Belangrijk! Je finale configuratie en je nummeroverdracht start je best wanneer je je vaste lijn gedurende 2 tot 4u niet nodig hebt.