Met ‘TV met een kaartje’ en een kabelabonnement van Telenet geniet je van haarscherp beeld en glashelder geluid, zonder Digibox of Digicorder. Je kijkt digitale tv via een CI+ module: een Telenet-smartcard die je in je tv-toestel steekt. Zo bespaar je ruimte, kabels en energie. Met je afstandsbediening zap je vlot door het ruime aanbod van zenders.
Je kan nog altijd entertainmentpakketten bestellen, zoals Play More en Play Sports en de TV-gids 2 dagen vooruit raadplegen.
Tip! TV met een kaartje is ideaal als je op een 2de tv-toestel Telenet TV wil kijken, zonder al de extra's.
Stap 1
Controleer of je tv-toestel geschikt is voor je CI+ module.
Stap 2
Sluit je tv-toestel met een coaxkabel aan op de tv-wandcontactdoos en zet je tv-toestel aan.
Stap 3
Druk op de Home- of Menutoets van je afstandsbediening, ga naar instellingen en geef deze opties in:
Geef de volgende netwerkparameters in:
Stap 4
Plaats je CI+ module in je tv-toestel met de gele stikker naar boven en schuif de Telenet-smartcard in de CI+ module volgens de afgebeelde richting, met de gouden chip eerst.
Stap 5
Vul jouw Netwerk-ID in voor je regio
Stap 6
Wacht de installatie af (dit kan tot 30 minuten duren).
De meeste tv-toestellen hebben een tv-gids van 2 dagen, maar dat hangt af van je type tv-toestel.
Let op: klopt de tijd in je TV-gids niet? Stel dan de tijdszone van je tv-toestel opnieuw in. Raadpleeg de handleiding van je tv-toestel.
Check in de handleiding van je tv-toestel of je kan opnemen op een externe harde schijf.
Goed om te weten:
Afhankelijk van je type tv-toestel kan je bepaalde tv-zenders of -programma's blokkeren met een kinderslot. Bekijk hiervoor de handleiding van je tv-toestel.
Ga in je tv-menu naar het onderdeel over je Telenet CI+ module.
Hoe? Kies bij Instellingen voor CI+ module > Taalinstelling. Je hebt de keuze uit Nederlands (standaard), Frans en Engels
Je kan je CI+ module tijdelijk verplaatsen als er op de plaats een actieve kabelaansluiting is.
Contacteer de Telenet Business-klantendienst op 0800 68 000 of stuur een bericht via WhatsApp. We deactiveren de CI+ module op jouw naam. Daarna moet de nieuwe eigenaar ons contacteren en activeren we de CI+ module op zijn of haar naam, als tweedehands CI+ module.
Heeft de nieuwe eigenaar nog geen actieve digitale Telenet-diensten (Telenet TV, internet of vaste telefonie)? Dan betaalt hij eenmalig voor de activering. Opgelet: dit is niet hetzelfde als een overname.
TV met ingebouwd CI+ slot
Bij de meeste tv-toestellen zit het CI+ slot aan de linkerzijde. Schuif dan de CI+ module er in.
TV met apart CI+ slot
Bevestig het CI+ slot op je tv-toestel. Schuif de CI+ module er in.
Ruis, sneeuw of schuine strepen op je tv-beeld? Dat kan je meestal zelf eenvoudig oplossen via onderstaande controles.
1. Controleer alle tv-kabels en -aansluitingen
Zorg dat de kabel tussen je tv-toestel en de wandcontactdoos niet langer is dan 10 meter. Zit je wandcontactdoos in de meterkast? Dan geldt de 10 meter vanaf hier.
2. Controleer de wandcontactdoos van je tv-aansluiting
Controleer of het contactpunt van de wandcontactdoos beschadigd is of loszit.
Opgelet: het is niet de bedoeling dat je dat zelf herstelt. Als je vermoedt dat hier het probleem zit, contacteer ons dan.
3. Check je kabels
Zorg ervoor dat de coaxkabel en de powerkabel van je tv-toestel niet verstrengeld raken.
Heb je je CI+ module nog maar pas geïnstalleerd? Dan kan het tot 30 minuten duren voor je tv kan kijken. Op een aantal tv-zenders kan ondertussen een zwart scherm verschijnen.
Geen zenders gevonden tijdens het scannen? Geen beeld na installatie? Krijg je een foutmelding 17 of is er een ander technisch probleem?
Wil je de zenders afstemmen op je tv of vind je sommige tv-zenders plots niet meer terug, of staan ze op een andere plaats? Dan moet je je toestel even (opnieuw) scannen. Daarna heb je op je tv opnieuw de standaard zendernummering. Lees er hier meer over.