nl

Blijf altijd online met Internet Back-up

We werken meer en meer online. De internetverbinding is van vitaal belang voor de productiviteit van bedrijven. Als je geen internetverbinding meer hebt, heeft dat impact op de inkomsten van je bedrijf. Want geen internet betekent ook vaak geen business. Internet Back-up biedt de oplossing.

Maak je keuze

Wat is het en hoe werkt het?
Bestellen en installeren
Hulp nodig?
Wat is het en hoe werkt het?
Bestellen en installeren
Hulp nodig?

Momenteel hebben we twee verschillende versies van Internet Back-up: de ene maakt gebruik van een dongle in je modem. De nieuwste oplossing maakt gebruik van een 4G-modem die je aansluit op je modem. Contacteer onze klantendienst om na te kijken of je al kan genieten van deze nieuwste oplossing. 

Internet Back-up is een optie voor je internet. Wanneer de coaxverbinding wegvalt, schakelt de verbinding automatisch over naar het mobiele netwerk dankzij een handige dongle of 4G-modem aangesloten op je modem. Je blijft gewoon verder surfen, maar met een iets tragere snelheid. Is het probleem met de coax opgelost? Dan schakelt de verbinding automatisch opnieuw over op coax.

Goed om te weten
  • Internet Back-up biedt alleen een oplossing voor je vast internet en dus niet voor bellen met vaste lijn of tv-kijken (via coax). Je kan wel makkelijk je inkomende oproepen doorschakelen
  • Internet Back-up neemt alleen over als je coaxverbinding volledig uitvalt. Niet als ze minder goed werkt. 
  • De dongle en de 4G-modem zijn verbonden met de antennemast in de buurt: gebruik ze dus niet op een ander adres.
Hoe bestellen?
  • Heb je Business Fibernet of KLIK (Buro) ? Dan kan je meteen bestellen bij onze klantendienst. Bestel je een nieuwe Business Fibernet of KLIK (Buro)? Goed nieuws! Dan zit Internet Back-up standaard inbegrepen in je bestelling.
  • Heb je een ander abonnement? (Business Fibernet S, KLIK Buro S), een vast IP-adres of Wifi Business? Dan kan je er voorlopig nog niet van genieten. 
Hoe verloopt de installatie?

De installatie gebeurt altijd door een technicus. Hij moet ter plaatse immers eerst de mobiele dekking nakijken. Alleen als die voldoende is, kan hij je Internet Back-up installeren. Na de installatie van Internet Back-up wordt er eenmalig een activeringskost van €50 aangerekend.

Opgelet!
  • De 4G-modem werkt alleen met de CV8560E-modem en moet rechtstreeks via een netwerkkabel verbonden zijn. Er mogen geen wifi-pods of powerlines tussen zitten.
  • De 4G-modem moet aangesloten worden aan de blauwe WAN-poort op die modem. Je zet ‘m best ergens waar het mobiele netwerk sterk genoeg is (bv. aan een raam).

 

Heb je helemaal geen internet? Controleer dan eerst welk ledje er brandt.

Rood

Er loopt achterliggend iets mis. Contacteer ons zodat we het voor je kunnen oplossen. 

Knipperend blauw

Je maakt momenteel gebruik van de Internet Back-up. Herstart je modem even. 

Knipperend blauw

Internet Back-up is beschikbaar, maar je surft nu nog via de coaxverbinding. Herstart je modem. 

Geen kleur

De dongle werkt niet, contacteer ons zodat we het voor je kunnen oplossen.

Je 4G-modem heeft 3 ledjes: signal, wifi en power. Die ledjes kunnen verschillende betekenissen hebben. 

Signal

(Knipperend) rood

Je hebt momenteel geen verbinding. Er loopt achterliggend iets mis. Contacteer ons zodat we het verder kunnen nakijken.

Blauw

Alles in orde! Je maakt momenteel gebruik van het mobiele netwerk via 4G.

Knipperend blauw

De 4G-verbinding staat momenteel in stand-bymodus. 

Wifi

Groen

Het wifi-signaal is geactiveerd.

Geen

Het wifi-signaal is uitgeschakeld. Dat wordt standaard zo ingesteld.

Power

Rood

Je 4G-modem is aan het opstarten of ervaart problemen om op te starten. Herstart je modem. Helpt dat niet? Contacteer ons en we kijken het na.

Wit

Alles in orde! Je toestel werkt zoals het hoort.

Niet opgelost na een herstart van je modem? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag.

Zoek je iets anders?