nl

De verschillende installatietypes voor je zaak

Nieuwe Telenet Business-klant? Veranderd van abonnement? Voor de installatie van je Telenet-producten zijn er verschillende installatietypes.

Eerst even dit

Wil je fiber en heb je nog geen fiberaansluiting? Dan is Self install niet mogelijk. Een Telenet-technieker komt gratis bij je langs om het nodige te installeren.

Drie installatietypes

Afhankelijk van je situatie kan je uit deze installatietypes kiezen:

Self install

Comfort install

  • € 70,25 (exclusief btw)
  • Een technieker installeert alles voor jou.

Business install

  • € 200
  • Alleen voor FreePhone Business.

Installatie door technieker

Bij Comfort en Business install komt een technieker langs en doet die het volgende:

  • plaatsen van je modem en netwerkverdeler aan de muur
  • verbinden van de aftakkabel en coaxkabel met de netwerkverdeler
  • aansluiten van je toestellen op je modem (via UTP-kabel) en van je decoder op de coaxkabel
  • installeren en activeren van alle Telenet-diensten
  • testen van de (kwaliteit van) je Telenet-diensten

Hou er wel rekening mee dat de technieker maximaal 1 muurdoorboring doet. Daarnaast plaatst die maximaal 4 UTP-kabels waar nodig van telkens maximaal 25 meter lang. Wil je er meer? Voorzie dan zelf de extra UTP-kabels. Na de installatie krijg je een nog een kwartiertje uitleg over hoe je je diensten gebruikt.

Wat doet de technieker exact?

  • test de snelheid van je internetverbinding aan je modem.
  • stelt je toestellen in zodat je draadloos kan surfen (maximaal 4).
  • test je wifi-bereik en –snelheid in 5 woonruimtes.
  • stelt MyTelenet en Telenet Webmail in (op 1 toestel).
  • optimaliseert je draadloos internet.

Is er een wifi-pod nodig om te surfen? Of kies je voor een wifi-pod om je decoder interactief te maken? De technicus plaatst die dan en stelt die ook in. Die extra hardware betaal je dan via je Telenet-factuur.

 

  • controleert de coaxkabels, de gebruikte wandcontactdozen en vervangt de wandcontactdozen indien nodig.
  • installeert de decoders en stelt ze in.
  • maakt je decoder interactief met een UTP-kabel of Powerline-adapters en test de verbinding.
  • legt je het basisgebruik uit van Telenet TV.
  • plaatst de wandcontactdoos voor je telefoonlijn.
  • regelt de nummeroverdracht van je vaste telefoonlijn. Zo kan je je nummer behouden.
  • legt je het basisgebruik uit van vaste telefonie.

Wat doe jij voor de installatie?

  • Denk best al eens op voorhand na over waar je tv wil kijken. Zorg dan op die plek dan voor een coaxkabel en UTP-kabel.
  • Kijk je liever via wifi? Dan kan onze technieker meteen beginnen installeren.
  • Heb je eigenlijk nog een kabelaansluiting nodig in je woning of bedrijfspand? Ontdek daar meer over in de Kabelbrochure.
Installeer je zelf? Bepaal dan zeker goed de plaats van je basisopstelling (modem en netwerkverdeler) en toestellen. Tussen de modem en netwerkverdeler mag maximaal 2 meter zitten. Ze hangen best vlak bij elkaar.

Activeringskosten na installatie

Na de installatie, activeren we je diensten. De kost daarvoor hangt af van het volgende:

  • Al Telenet-klant? Je betaalt natuurlijk geen activeringskosten meer. Ook als je een extra product neemt, verandert van product of verhuist.
  • Nog geen Telenet-klant? Je betaalt eenmalig € 41,32 voor de activering op ons netwerk.

Alle prijzen zijn exclusief btw.