Je domiciliëring geweigerd
Op je factuur zie je wanneer een opdracht tot betaling wordt gegeven. Dat is altijd een aantal dagen na ontvangst van je factuur.
Wat gebeurt er bij een weigering?
Staat er onvoldoende geld op je rekening op het moment dat Telenet het bedrag van je factuur opvraagt bij de bank? Of heb je zelf aan de bank gevraagd een betaling tegen te houden? Dan wordt je domiciliëring geweigerd.
Eerste weigering
We laten je met een gratis herinnering weten dat je betaling geweigerd werd en vragen je om het openstaand saldo te betalen via overschrijving. Dat doe je best meteen om herinneringskosten te vermijden.
Ontvangen we je betaling niet vóór opmaak van je volgende factuur?
Dan vragen wij dat bedrag opnieuw op bij je volgende factuur. Je betaalt dan je vorige en nieuwe factuur samen.
Je domiciliëringsmandaat blijft actief.
Tweede weigering
Bij een tweede weigering zetten we je domiciliëring meteen stop. Je betaalt vanaf dat moment via overschrijving.
Wil je hetzelfde domiciliëringsmandaat opnieuw activeren? Neem contact met ons op
Andere redenen van weigering
Heb je aan de bank gevraagd om je domiciliëring te blokkeren? Of is het rekeningnummer waarmee je betaalt stopgezet of geblokkeerd? Dan doen we geen tweede opvraging maar zetten je mandaat meteen stop. Je betaalt vanaf dan per overschrijving.
Wil je daarna opnieuw automatisch betalen? Vraag een nieuwe domiciliëring aan