Telenet Klantenprijs: toestel defect
Heb je een toestel via Telenet Klantenprijs gekocht, maar werkt het niet zoals het hoort? Probeer het probleem dan eerst zelf op te lossen met behulp van onze handige tips. Is je toestel toch defect? Dan kan je het laten herstellen. Je herstelling hangt af van wanneer je je toestel hebt gekocht en het type.
Wat kan je zelf doen?
Voor je je toestel laat herstellen, probeer eerst deze oplossingen:
- Zet het toestel 15 seconden volledig uit. Alles werkt vaak opnieuw nadat je het opstart.
- Installeer de meest recente software. Zorg eerst dat je toestel volledig is opgeladen en maak een back-up van je gegevens.
- Installeer opnieuw de fabrieksinstellingen. Maak eerst een back-up van je gegeven!
- Lees de handleiding of de website van de fabrikant. Je vindt er vaak tal van tips!
Defect binnen 14 dagen na levering of aankoop
- Toestel gekocht via de webshop? Gebruik dan je herroepingsrecht. Daarmee heb je tot 14 dagen na levering de tijd om je toestel binnen te brengen bij een PostNL-retourpunt. (niet bij een Telenet-winkel!). Nadat je het online retourformulier hebt ingevuld, sturen we via e-mail een retourlabel dat je samen met je toestel inlevert bij het retourpunt. Na ontvangst storten we je geld binnen de 14 dagen terug.
- Gekocht in een Telenet-winkel? Breng het toestel naar de winkel waar het vandaan komt. Onze medewerker controleert de voorwaarden en probeert het probleem eerst zelf op te lossen. Lukt dat niet en voldoet je toestel aan de voorwaarden? Dan ruilen we het meteen om voor jou.
Toestel ouder dan 14 dagen
Afhankelijk van het type toestel vraag je je herstelling aan via de online repairtool of contacteer je de fabrikant.
Goed om te weten
- Je hebt een wettelijke garantie van 2 jaar. Is je toestel nog in garantie? Vergeet dan zeker niet je garantiebewijs mee te nemen of een kopie ervan mee te sturen.
- Is je toestel verzekerd? Neem dan eerst contact met je verzekeraar.
- Betaal je je toestel via gespreide betaling en is herstelling niet meer mogelijk? Dan blijf je maandelijks je toestel afbetalen.
Aanvragen met de repairtool
Voor de meeste toestellen registreer je je aanvraag via onze repairpartner, die zorgt voor een snelle en vakkundige herstelling (1 - 3 weken). Vul je gsm-nummer of e-mailadres in om op de hoogte te blijven van de herstelling of bekijk de status via de online pagina.
Hulp nodig? Kom dan even langs bij één van onze Telenet-winkels. Vergeet zeker niet je garantiebewijs mee te nemen!
Via de fabrikant
Bij een aantal toestellen contacteer je zelf de fabrikant of een partner ervan:
Apple refurbished: iPhone XR/13/14 |
|
---|---|
DJI drone |
Via de DJI repairpagina of bel +31 20 654 5202. |
Dreame |
In het contactformulier kies je Dreame Repair Services. |
Hisense |
|
Hombli robotstofzuiger |
Gebruik de hulppagina. |
HONOR smartphones |
|
JBL Bar 5.0 Multibeam |
|
Lenovo |
|
LG TV/Smart Speaker |
|
Microsoft Xbox |
|
Nintendo Switch |
|
Samsung TV/Freestyle Projector |
|
Sony headphones |
|
TCL televisie |
Geen herstelling mogelijk
Sommige toestellen kunnen we helaas niet herstellen.
- Accessoires & Google Chromecast
- Google Nest-producten (Hub, Mini, Cam, Doorbell,...)
- Google Streamer
- HDMI 4K60 Audio Extractor
- Home Office-producten zoals monitor, toetsenbord,…
Vul het online retourformulier in. Als het toestel nog in voorraad is, ruilen we het toestel om. Niet meer in voorraad? Dan betalen we het toestel terug als het nog in garantie is.