Telenet Klantenprijs: garantie op je toestel
Op de toestellen die je koopt via Telenet Klantenprijs krijg je standaard 2 jaar garantie. Alle details over de garantie vind je in de doos van je toestel. Kocht je een tweedehands toestel? Dan heb je vaak maar 1 jaar garantie!
Wat doe je met je garantiebewijs?
Het is belangrijk om je garantiebewijs goed te bewaren, vooral als je toestel defect raakt. Het bewijst dat je recht hebt op herstelling, vervanging of terugbetaling binnen de garantieperiode.
- Registreer je je defecte toestel in de online repairtool? Voeg dan een kopie van je garantiebewijs toe als bijlage.
- Ga je naar een Telenet-winkel om je toestel te laten herstellen? Neem dan je garantiebewijs mee.
- Moet je zelf de fabrikant van het toestel contacteren? Vraag dan meer informatie over de garantievoorwaarden.
Wanneer vervalt je garantie?
Val- en stootschade
- Zichtbare schade (displaybreuk, stukjes of deuken in de behuizing, knoppen of camera kapot, ...).
- Onzichtbare schade in het toestel.
- Opzettelijke schade.
Software
- Defecte/corrupte apps en files.
- Toestellen waarbij de laatste software-update niet is gebeurd.
- Software-updates die virussen of schade veroorzaken.
- Verkeerde instellingen.
Klemschade
- Zichtbare schade: gebogen, gedeukte of geplooide behuizing, vlek in het beeld of barst in het scherm, geblokkeerd simkaartschuifje, ...
- Onzichtbare klemschade.
Vochtschade
Roest door vocht, regen, damp, blootstelling in vochtige ruimtes, blootstelling aan dauw, te hoge temperatuurswisselingen,...
Goed om te weten
- Klemschade wordt vaak voorzaakt door je toestel in je broekzak te laten, of door er op te gaan zitten of liggen.
- Roest kan een kortsluiting of slecht contact veroorzaken. Soms duurt het maanden voor je daar iets merkt.
- Na een val is je toestel gevoeliger voor vochtschade. Zachtere en dikkere hoesjes beschermen je toestel beter.
- Temperatuurverschillen of een kleine extra stoot kunnen een kleine barst groter maken. (spontane breuk).
Toestel buiten garantie?
Dan kan je je toestel natuurlijk nog altijd tegen betaling laten herstellen. Je krijgt een offerte voor de herstelling als de kostprijs niet hoger is dan nieuwprijs van je toestel. De offerte is een schatting van de kosten.
- Ga je akkoord? We herstellen je toestel nadat je de offerte ondertekent. Na herstelling ontvang je het toestel volgens jouw voorkeur: thuis of in de Telenet-winkel.
- Niet akkoord? Je betaalt voor de diagnose alleen als je het toestel terugwil. De herstellingdienst stuurt je dan het toestel terug naar het adres van jouw keuze.