Telenet Klantenprijs: toestel defect?
Eerst even dit
- Kocht je je toestel in één van onze winkels en is het defect binnen de 14 dagen na aankoop? Breng het dan terug naar de winkel waar je het toestel kocht. Onze medewerker kijkt de voorwaarden na en probeert het probleem zelf op te lossen. Lukt dat niet en voldoet je toestel aan de voorwaarden? Dan ruilen we het meteen om voor jou.
- Bestelde je je toestel online en is het meteen na levering defect of beschadigd? Gebruik dan je herroepingsrecht van 14 dagen.
Snelle hulp
Werkt je smartphone of tablet niet zoals het hoort? Probeer dan eerst deze oplossingen:
- Zet het toestel 15 seconden volledig uit. Je toestel werkt vaak opnieuw zoals het hoort als je het terug aan zet.
- Zet de meest recente software op je toestel. Laat je toestel eerst volledig op en neem voor alle veiligheid een back-up van je gegevens.
- Zet je toestel opnieuw naar de fabrieksinstellingen. Let wel, doe eerst een back-up van je gegevens. Anders ben je ze kwijt.
- Kijk zeker ook in de handleiding van je toestel of op de website van de fabrikant. Je vindt er vaak tal van tips!
Je toestel laten herstellen
Kan je het probleem niet zelf oplossen?
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Er zijn verschillende mogelijkheden, afhankelijk van je toestel. Toestel nog in garantie? Vergeet dan zeker niet je garantiebewijs mee te nemen of een kopij ervan mee te sturen.
Telenet herstellingen
Je registreert je toestel via Telenet herstellingen. Je kan kiezen om het toestel op te sturen of te laten ophalen door een koerier. Onze partner zorgt daarna voor een snelle en vakkundige herstelling! De herstelling duurt 1 tot 3 weken. Je kan de status van de herstelling zien via dezelfde pagina. Wil je op de hoogte blijven? Geef dan zeker je mobiel nummer of e-mailadres. Dan houden ze je op de hoogte tijdens de herstelling.
Je kan natuurlijk ook langskomen in een Telenet-winkel.
Welke toestellen?
- Smartphones
- Tablets
- Enkele laptops
- Verschillende accessoires
- TCL televisie
- De Xiaomi e-scooter/Xiaomi Vacuum Robot (Robotstofzuiger)
- …
Bekijk de mogelijkheden via repair.telenet.be.
Is je toestel buiten garantie?
Dan krijg je sowieso een offerte voor de herstelling als de kostprijs niet hoger is dan nieuwprijs van je toestel. De offerte is een schatting van de kosten.
- Ga je akkoord? We herstellen je toestel nadat je de offerte ondertekent. Na herstelling ontvang je het toestel volgens jouw voorkeur: thuis of in de Telenet-winkel.
- Niet akkoord? Je betaalt voor de diagnose alleen als je het toestel terugwil. De herstellingdienst stuurt je dan het toestel terug naar het adres van jouw keuze.
Belangrijk
- Is je toestel verzekerd? Neem dan eerst contact met je verzekeraar.
- Krijg je bij je herstelling een extra kost aangerekend en heb je een factuur nodig, ga dan meteen naar een Telenet-winkel.
- Betaal je je toestel via gespreide betaling en kan het niet hersteld worden? Dan blijf je maandelijks je toestel afbetalen.
Telenet-winkel
Sommige toestellen kan je alleen maar via een van onze winkels laten herstellen.
- Smart Home-toestellen (slimme deurbel, Slimme slot, Ring Chime)
- Apple TV
- Als je een factuur nodig hebt van de herstelling voor je zaak.
Vergeet zeker niet om je garantiebewijs mee te nemen!
Via het merk van het toestel of een partner ervan
Bij een aantal toestellen contacteer je zelf de fabrikant of een partner ervan:
- Samsung TV via hun website.
- LG TV via 015 20 02 55 (Ma t/m vr van 08:30 -20:00 uur)
- Hisense TV via het storingsformulier
- Sony headphones via easyRepair
- LG Smart Speaker via LetMeRepair
- Nintendo Switch via de Nintendo supportpagina
- Microsoft Xbox via de Microsoft Xbox supportpagina
- JBL Bar 5.0 Multibeam via de helppagina van JBL
- Dreame L10s Plus: Via het contactformulier. Kies daar voor Dreame Repair Services.
- Huawei: via de webpagina om een herstelling te boeken.
- DJI drone: via de repairpagina of bel +31 20 654 5202.
- Hombli robotstofzuiger: via de webpagina.
Vergeet zeker niet om je garantiebewijs mee te nemen!
Geen herstelling mogelijk
Sommige toestellen kunnen we helaas niet herstellen. Vul het online retourformulier in. Na goede ontvangst betalen we het toestel normaal terug binnen de 3 tot 5 dagen.
Welke toestellen?
- Nokia 110
- Accessoires & Google Chromecast
- Home Office-producten zoals Samsung LS27R650FDUXEN, Philips 271S7QJMB/27, laptop stand, Microsoft en Logitech muizen en klavieren, TaoTronics desktop lamp, Fitbit activity tracker
Geen zorgen, je geniet standaard van 2 jaar garantie op je toestel! Alle details over de garantie vind je in de doos van je toestel. Kocht je een tweedehands toestel? Dan heb je vaak maar 1 jaar garantie!
Wanneer vervalt je garantie?
Val- en stootschade
- Zichtbare schade (displaybreuk, stukjes of deuken in de behuizing, knoppen of camera kapot, ...).
- Onzichtbare schade in het toestel.
- Opzettelijke schade.
- Spontane breuk. soms valt een smartphone of tablet, maar zie je maar een kleine barst. Bij temperatuurverschillen (bv. door opladen) of een kleine extra stoot kan er dan een grotere barst ontstaan.
Klemschade
Klemschade wordt vaak voorzaakt door je toestel in je broekzak te laten, of door er op te gaan zitten of liggen.
- Zichtbare schade: gebogen, gedeukte of geplooide behuizing, vlek in het beeld of barst in het scherm, geblokkeerd simkaartschuifje, ...
- Onzichtbare klemschade.
Vochtschade
- Oxidatie door vocht, regen, damp, blootstelling in vochtige ruimtes, blootstelling aan dauw, te hoge temperatuurswisselingen,...
Wist je dat...
- oxidatie een kortsluiting of een slecht contact kan veroorzaken? Soms kan het maanden duren voor de oxidatie belangrijke stukken van je toestel bereikt.
- na een val je toestel gevoeliger is voor vochtschade? En dat zachtere en dikkere hoesjes je toestel beter beschermen?
Software
- Defecte/corrupte apps en corrupte files.
- Toestellen waarbij de laatste software-update niet is gedaan.
- Software-updates die virussen of schade aan de software veroorzaken.
- Verkeerde instellingen.
Buiten garantie?
Dan kan je je toestel natuurlijk nog altijd tegen betaling laten herstellen. Je krijgt een offerte voor de herstelling als de kostprijs niet hoger is dan nieuwprijs van je toestel. De offerte is een schatting van de kosten.
- Ga je akkoord? We herstellen je toestel nadat je de offerte ondertekent. Na herstelling ontvang je het toestel volgens jouw voorkeur: thuis of in de Telenet-winkel.
- Niet akkoord? Je betaalt voor de diagnose alleen als je het toestel terugwil. De herstellingdienst stuurt je dan het toestel terug naar het adres van jouw keuze.
Kom langs in een Telenet-shop om je Smart-C-verzekering te activeren. Bij de aankoop van je nieuwe toestel kan je tot 14 dagen na aankoop je toestel laten verzekeren. Je betaalt een eenmalige activatiekost van €4,95.
Je maandelijkse bijdrage is afhankelijk van de aankoopwaarde van je toestel.
< € 150,00
€ 150,01 - € 300,00
€ 300,01 - € 500,00
€ 500,01 - € 900,00
€ 900,01 - € 1100,00
€ 1100,01 - € 1500,00
€ 4,00
€ 7,00
€ 9,00
€ 10,00
€ 11,00
€ 12,00
€ 5,00
€ 8,00
€ 10,00
€ 11,00
€ 1200
€ 13,00
Je toestel moet in originele staat zijn om een verzekering af te sluiten.
- Uitwendige schade door een val of hevige schok.
- Mechanische en elektronische panne.
- Toevallige oxidatie.
- Diefstal uit je auto of huis met inbraak.
- Diefstal met fystiek geweld