Telenet.be
 

Alles over interactiviteit

Krijg je een van deze foutmeldingen? Dan betekent het dat je decoder niet verbonden is met internet. We helpen je stap voor stap om hem weer interactief te maken.

  • "Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je decoder en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat. Contacteer de Telenet-klantendienst als het probleem aanhoudt."
  • "Dit is een interactieve toepassing. Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je Digibox/Digicorder en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat."
Kies je afstandsbediening

Telenet TV-box

 
 
 

Digicorder/Digibox

Waarom is interactiviteit belangrijk?

 

Check je interactiviteit
in 1-2-3

 

Hoe interactief
maken?

Om tv te kijken via je Telenet TV-box heb je internet van Telenet nodig. Je TV-box gebruikt namelijk voor de meeste functionaliteiten je internetverbinding. Je hebt interactiviteit nodig om: 

  • de TV-gids te raadplegen.
  • films en programma’s te kunnen opvragen via Streaming.
  • opnames te maken en te bekijken. 
  • je Gezinsinstellingen te beheren.
  • programma's te kunnen terugkijken via Terugkijk TV.
  • de stembediening te gebruiken. 
 
 

Hoe checken?

Druk op  >  > Systeem > Diagnose en kijk na of je TV-box nog verbonden is met het internet.

Verbinding

Geen verbinding

Verbind je Telenet-modem met...

  • een netwerkkabel (meestal via een wandcontactdoos)
  • of een andere netwerk-booster, zoals een Access Point

Heb je toch geen interactiviteit?

Heb je je Telenet TV-box met je modem verbonden, maar is hij nog steeds niet interactief? Doorloop dan de volgende stappen. Opgelet: in sommige oudere apartementen is geen interactiviteit mogelijk omdat er vaak geen modem aanwezig is. 

STAP 1 - Controleer je netwerkkabels

  • Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je Telenet TV-box en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt. 
  • Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn. 
  • Sluit indien mogelijk de TV-box rechtstreeks aan op de Telenet-modem.

STAP 2 - Herstart je toestellen

Trek de stekker van je modem, access point, switch, Powerline-adapters en Telenet TV-box dan uit het stopcontact. En steek ze opnieuw in, in de juiste volgorde

Stap 1

200

Stap 2

80
70
300

Stap 3

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijven de lampjes (wit, blauw of oranje - afhankelijk van je modem) op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit! 

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline-adapter of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart. 

Steek dan je Telenet TV-box opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

 
 

STAP 3 - Controleer je netwerk-boosters

Let op: je hebt net je boosters opnieuw van stroom voorzien. Het kan enkele minuten duren voor ze weer zijn opgestart. 

 

Gebruik je Powerlines?

Check of de 3 ledjes vooraan op de Powerline groen zijn. Is dat niet het geval? 

 

Opgelet, bij een Wifi-Powerline moeten de bovenste en de 2 onderste ledjes groen oplichten. 

 

Gebruik je een Access Point?

Kijk na of de ledbar wit is. 

STAP 4 - Neem contact met ons op

 
 
 

Waarom is interactiviteit belangrijk?

 

Check je interactiviteit
in 1-2-3

 

Hoe interactief
maken?

Je Digibox/Digicorder gebruikt voor de meeste functionaliteiten je internetverbinding. Je hebt interactiviteit nodig om: 

  • de TV-gids tot 14 dagen in de toekomst raadplegen.
  • films en programma’s opvragen uit de TV-theek.
  • je opnames delen met al je interactieve decoders in je woning.
  • je entertainmentpakketten bekijken op al je interactieve decoders
  • genieten van Terugkijk TV.

Hoe checken?

Druk op  en kies TV-gids.

  • Kan je meer dan 2 dagen ver? Je decoder is interactief. Tip: gebruik de dubbele pijltjestoets  om snel naar een volgende dag te gaan.
  • Kan je maar 2 dagen ver? Je decoder is niet interactief.

Verbind je Telenet-modem met...

  • een netwerkkabel (meestal via een wandcontactdoos)
  • of een andere netwerk-booster, zoals een Access Point

Heb je toch geen interactiviteit?

Heb je je decoder met je modem verbonden, maar is hij nog steeds niet interactief? Doorloop dan de volgende stappen. Opgelet: in sommige oudere apartementen is geen interactiviteit mogelijk omdat er vaak geen modem aanwezig is.

STAP 1 - Controleer je netwerkkabels

  • Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je decoder, Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt. 
  • Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn. 
  • Sluit indien mogelijk de Digibox of Digicorder rechtstreeks aan op de Telenet-modem.

STAP 2 - Herstart je toestellen

Trek de stekker van je modem, access point, switch, Powerline-adapters en decoder dan uit het stopcontact. En steek ze opnieuw in, in de juiste volgorde

Stap 1

200

Stap 2

80
70
300

Stap 3

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijven de blauwe lampjes op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit! 

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline-adapter of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart. 

Steek dan je decoder opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

 
 

STAP 3 - Controleer je netwerk-boosters

Let op: je hebt net je boosters opnieuw van stroom voorzien. Het kan enkele minuten duren voor ze weer zijn opgestart. 

 

Gebruik je Powerlines?

Check of de 3 ledjes vooraan op de Powerline groen zijn. Is dat niet het geval? 

 

Opgelet, bij een Wifi-Powerline moeten de bovenste en de 2 onderste ledjes groen oplichten. 

 

Gebruik je een Access Point?

Kijk na of de ledbar wit is. 

STAP 4 - Neem contact met ons op