Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Wat doen bij een herinneringsbrief?

Je factuur vermeldt een vervaldatum "Te betalen voor...". Op die datum moeten we je betaling volledig ontvangen hebben. Is dat niet het geval, dan stuurt Telenet je een eerste gratis herinnering per sms en/of e-mail. Je kan je e-mailadres en mobiel nummer steeds aanpassen via Mijn Telenet

Betaal je online of via overschrijving?

Breng je betaling meteen in orde. Gebruik zeker de gestructureerde mededeling die je vindt op de eerste pagina van je factuur of herinneringsbrief. Kies je voor een factuur via e-mail en betaal je online of via overschrijving? Dan sturen we je vijf dagen voor de uiterste betaaldatum van je factuur een geheugensteuntje via e-mail. 

 

Tip: online betalen is de beste manier om je facturen te betalen. Zo ben je zeker dat we je betaling onmiddellijk ontvangen en vermijd je een herinneringskost.

 
 

Heb je een domiciliëring?

Het kan dat…

  • je domiciliëring nog niet in orde was...
    • Kijk het na op je factuur of online via 'Domiciliëring nemen'
    • Wat doen? Betaal onmiddellijk via overschrijving
  • Het saldo op je rekening niet voldoende was...
    • Betaling niet toegekomen bij opmaak van de nieuwe factuur? Je nieuwe factuur vermeldt dan het saldo van je oude én nieuwe factuur. Het totaalbedrag bieden we opnieuw aan via domiciliëring.
    • Belangrijk: als het saldo 2 keer ontoereikend is, wordt je domiciliëring stopgezet en kan je enkel nog via overschrijving betalen.
 
 

Wat als je niet op tijd betaalt?

Als we 5 werkdagen na de eerste gratis herinnering geen betaling ontvangen, sturen we je een betalende herinneringsboodschap van €10. Je ontvangt die herinnering op dezelfde manier als je factuur.

NA DE EERSTE HERINNERING

NA DE LAATSTE VERWITTIGING

  • mobiel:
    • Je kan niet meer mobiel bellen (behalve naar nooddiensten) of sms’en (behalve gratis sms’jes versturen)
    • Je kan alleen gebeld worden of sms’en ontvangen
  • digitale televisie:
    • wordt geblokkeerd
  • mobiel:
    • je kan niet meer bellen of gebeld worden
    • je kan niet meer sms'en
  • televisie:
    • Analoge en digitale televisiesignaal wordt geblokkeerd
  • vaste telefonie:
    • Je kan niet meer bellen, behalve naar gratis nummers en nooddiensten.
    • Je kan nog wel opgebeld worden
  • internet:
    • Je kan geen e-mails meer versturen of surfen

Na de ingebrekestelling zullen je diensten definitief stopgezet worden.

 
 

Betaald, maar toch een herinnering?

We rekenen pas een herinnerings- of nalatigheidskost aan wanneer we een betaling te laat ontvangen. Controleer dus zeker de vervaldatum op je factuur. Afhankelijk van je bank kan het tot 5 dagen duren voor je betaling op onze rekening staat. Rond feestdagen en bankholidays kan het zelfs tot een week duren. 

 

Check volgende zaken...

  • bedrag volledig betaald?
  • al elke maand betaald? 
  • juiste rekeningnummer: BE11 4050 5046 1148?
  • juiste gestructureerde mededeling?

 

Lijkt alles te kloppen, maar kreeg je toch een herinnering? Contacteer onze klantendienst en we bekijken het voor jou.

 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs