Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe mobiel verbruik onder controle houden?

Via Mijn Telenet of de Telenet Mobile-app houdt u heel gemakkelijk uw mobiel verbruik onder controle. 

Opgelet: heeft u een WIGO Business? Dan kunt u alleen een herinnering en geen limiet instellen.

Maak uw keuze:

Verbruiksherinnering

 

Verbruikslimiet

Wat is een verbruiksherinnering?

U stelt een verbruiksherinnering in. En u krijgt een gratis sms zodra u die limiet bereikt.

U krijgt van ons standaard een gratis verbruiksherinnering via sms…

  • als 90% van het inbegrepen verbruik van uw abonnement op is.
  • als het inbegrepen verbruik van uw abonnement op is (aparte herinneringen voor belminuten, sms'en en data).
  • bij € 50 extra verbruik.

U kunt daarnaast nog  andere herinneringenkiezen:

  • als het inbegrepen verbruik van uw abonnement bijna op is (75% bereikt).
  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.
  • als het inbegrepen verbruik van uw optie op is.

Wat bij WIGO Business?

Gratis verbruiksherinneringen
  • Gebruiker en beheerder krijgen gratis verbruiksherinneringen voor data (want sms'en en belminuten zijn onbeperkt). Zo kan de beheerder op tijd GB’s toevoegen aan een mobiele nummer en kan iedereen in de firma mobiel blijven surfen.

Is uw pot mobiele data op?

  • Dan betaalt u tot het einde van uw facturatieperiode het standaardtarief per MB.

Zijn de toegewezen GB’s op en wilt u niet extra betalen?

  • Blokkeer mobiel surfen via Mijn Telenet > WIGO > Oproepblokkering > Sms/mms/data > Mobiel internet (2G/3G/4G)
  • Vergeet niet de blokkering weer uit te schakelen zodra u volgende facturatieperiode start en uw pot data weer vol is. 
 
 

Verbruiksherinnering aanpassen

Aanpassen kan op 2 plaatsen:

MIJN TELENET

TELENET MOBILE-APP

  • Ga naar Mijn Telenet en meld aan.
  • Kies Mijn mobiele diensten en klik op de naam van uw abonnement
  • Kies Verbruik.
  • Klik naast Verbruiksherinnering op Aanpassen.
  • Kies welke herinneringen u wilt aan of uitschakelen.
  • Open de app.
  • Ga naar Verbruik beheren > Verbruiksherinnering.
  • Kies welke herinneringen u wilt aan of uitschakelen. 
 
 

Goed om te weten

  • U krijgt de sms’en van het nummer 8644, ongeveer 10 minuten nadat u het bedrag bereikt.
  • Deze sms’en zijn informatief. U kunt dus blijven bellen, sms’en en mobiel surfen. Wilt u op dat moment stoppen met uw mobiel verbruik tot uw volgende factuurperiode start? Stel dan een verbruikslimiet in.
  • Heeft u de optie SMS 5? U gebruikt eerst het inbegrepen verbruik van uw optie, daarna dat van uw abonnement.
  • U kunt ook via e-mail of op een 2e mobiel nummer herinneringen ontvangen.
 
 

Wat is een verbruikslimiet?

  • Blokkeer uw verbruik zodra u uw inbegrepen gebruik overschrijdt met een zelfgekozen bedrag.
  • Kies wanneer u een blokkering wilt: als u € 0, 5, 10, 20 of 50 over uw inbegrepen verbruik gaat.
  • We informeren u via sms en duiden het aan op uw factuur
  • De blokkering vervalt automatisch als een nieuwe facturatieperiode start.
  • Deze functie staat standaard uit.

Opgelet: alleen mogelijk bij King Business, Kong Business en Prijs Volgens Verbruik. Niet mogelijk WIGO Business, iKing en iKong.

 
 

Verbruikslimiet aanpassen

U kunt op ieder moment een verbruikslimiet instellen, aanpassen of uitzetten

Aanpassen kan op 2 plaatsen:

MIJN TELENET

TELENET MOBILE-APP

  • Ga naar Mijn Telenet en meld aan.
  • Kies Mijn mobiele diensten en klik op de naam van uw abonnement.
  • Kies Verbruik.
  • Open de app.
  • Ga naar Verbruik beheren
  • Kies verbruikslimiet.

Wat bij WIGO Business?

Zijn de toegewezen GB’s op en wilt u niet extra betalen? U kan geen limiet instellen maar wel het volgende doen:

  • Blokkeer mobiel surfen via Mijn Telenet > WIGO > Oproepblokkering > Sms/mms/data > Mobiel internet (2G/3G/4G)
  • Vergeet niet de blokkering weer uit te schakelen zodra uw nieuwe facturatieperiode start en uw pot data weer vol is.
 
 

Goed om te weten

  • U krijgt de sms’en van 8644, ongeveer 10 minuten nadat u het bedrag bereikt.
  • Met een verbruikslimiet kunt u in een aantal landengeen roaming gebruiken.
  • Verbruikslimiet voor uw belminuten bereikt? Gebruik de gratis dienstbel-mij-op.
  • SMS 5? U gebruikt eerst het inbegrepen verbruik van uw optie, daarna dat van uw abonnement.
  • Heeft u een verbruikslimiet en verandert u later van abonnement (vb. van King Business naar Kong Business)? Dan wordt uw verbruikslimiet automatisch gedeactiveerd. U kunt die uiteraard opnieuw instellen. De standaard verbruiksherinneringen blijven wel actief.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs