Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe mobiel verbruik onder controle houden?

Via Mijn Telenet of de Telenet Mobile-app houdt u heel gemakkelijk uw mobiel verbruik onder controle. 

 

Opgelet: heeft u een WIGO Business, Kong Surf, iKing of iKong? Dan kunt u alleen een herinnering en geen limiet instellen.

Maak uw keuze:

Verbruiksherinnering

 

Verbruikslimiet

Wat is een verbruiksherinnering?

U stelt een herinnering in voor als u een bepald verbruik hebt bereikt. Wanneer u aan dat verbruik zit, krijgt u een gratis sms.

U krijgt van ons standaard een gratis verbruiksherinnering via sms…

  • als 90% van het inbegrepen verbruik van uw abonnement op is.
  • als het inbegrepen verbruik van uw abonnement op is (aparte herinneringen voor belminuten, sms'en en data).
  • bij € 50 extra verbruik.

U kunt daarnaast nog  andere herinneringenkiezen:

  • als het inbegrepen verbruik van uw abonnement bijna op is (75% bereikt).
  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.

Verbruiksherinnering aanpassen?

Aanpassen kan op 2 plaatsen:

 

In Mijn Telenet

  • Ga naar Mijn Telenet en meld u aan.
  • Kies Mijn mobiele diensten. 
  • Klik op de naam van uw abonnement.
  • Kies  Verbruik.
  • Klik naast Verbruiksherinnering op Aanpassen. 
  • Kies welke herinneringen u wil aan- of uitschakelen.

 

In de Telenet Mobile-app

  • Open de app.
  • Ga naar Verbruik beheren > Verbruiksherinnering.
  • Kies welke herinneringen u wil aan- of uitschakelen. 

Goed om te weten

  • U krijgt de sms’en van het nummer 8644, ongeveer 10 minuten nadat u het bedrag bereikt.
  • De sms’en zijn informatief. U kan dus blijven bellen, sms’en en mobiel surfen. Wil u op dat moment niets meer verbruiken tot uw volgende facturatieperiode? Stel dan een verbruikslimiet in.
  • U kan ook via e-mail of op een 2de mobiel nummer herinneringen krijgen. Zo kan u bv. op de hoogte blijven van het verbruik van uw werknemers.
  • Mobiele diensten (bv. surfen via 3G) tijdelijk blokkeren? Dat kan u makkelijk via Mijn Telenet.
  • Sinds 15 juni 2017 betaalt u geen roamingkosten meer in de EU-zoneMeer weten?
 
 

Wat is een verbruikslimiet?

Met zo'n limiet blokkeert u uw verbruik van zodra u uw inbegrepen verbruik overschrijdt met een zelfgekozen bedrag.
 
  • Kies wanneer u een blokkering wil: als u € 0, 5, 10, 20 of 50 over uw inbegrepen verbruik gaat.
  • We informeren u via sms en duiden het aan op uw factuur
  • De blokkering vervalt automatisch als een nieuwe facturatieperiode start.
  • Deze functie staat standaard uit.
 
 

Verbruikslimiet instellen of aanpassen

U kan op ieder moment een verbruikslimiet instellen, aanpassen of uitzetten. Dat kan op 2 plaatsen:

In Mijn Telenet

  • Ga naar Mijn Telenet en meld u aan.
  • Kies Mijn mobiele diensten.
  • Klik op de naam van uw abonnement.
  • Kies Verbruik.
 
In de Telenet Mobile-app
  • Open de app.
  • Ga naar Verbruik beheren.
  • Kies verbruikslimiet.
 
 

Goed om te weten

  • U krijgt de sms’en van 8644, ongeveer 10 minuten nadat u het bedrag bereikt.
  • Met een verbruikslimiet kunt u in een aantal landengeen roaming gebruiken.
  • Verbruikslimiet voor uw belminuten bereikt? Gebruik de gratis dienstbel-mij-op.
  • Hebt u een verbruikslimiet en verandert u later van abonnement? Da moet u uw verbruikslimiet opnieuw instellen. De standaard verbruiksherinnering blijven wel actief.
  • Bij Prijs Volgens Verbruik kan u uw verbruikslimliet niet op €0 zetten.
  • Mobiele diensten (bv. surfen via 3G) tijdelijk blokkeren? Dat kan u makkelijk via Mijn Telenet
  • U betaalt geen roamingkosten meer in de EU-zone. Meer weten?

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs