Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Hoe je mobiel verbruik zelf onder controle houden?

We bellen, surfen, streamen en chatten erop los. Wist je dat je je mobiele verbruik makkelijk raadpleegt via de Telenet-app? Die toont je in één oogopslag hoeveel jij en je werknemers verbruiken, waar en wanneer je wil. Download ‘m snel! 

 

Hou je je mobiele verbruik of dat van je werknemers graag onder controle? We helpen je graag op weg.

{{lineValue}}

Ben je KLIK-klant?
Lees hier
hoe je op de hoogte blijft van het mobiele dataverbruik

 
 

Welk abonnement heb je?

King of Kong Business

 

Prijs volgens verbruik

Om je verbruik onder controle te houden kan je verbruiksmeldingen instellen en/of bepaalde functies blokkeren.

Verbruiksmeldingen

Je kan gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Je krijgt een sms zodra je een bepaald volume verbruik bereikt hebt. Standaard krijg je een verbruiksmelding:

  • als 90% van je inbegrepen verbruik op is.
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is. Je krijgt een aparte herinnering voor belminuten, sms’en en mobiele data.
  • bij € 50 extra verbruik

Daarnaast kan je nog andere meldingen kiezen:

  • als 75% van je inbegrepen verbruik op is.
  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.

 

Goed om te weten:

  • De sms komt van het nummer 8644, ongeveer 10 minuten nadat je het bedrag hebt bereikt (soms iets later als een datasessie nog niet is afgerond).
    Je kan de melding ook via e-mail of op een tweede mobiel nummer ontvangen. Zo blijf je makkelijk op de hoogte van het verbruik van je werknemers.

Verbruiksmeldingen instellen via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Functies blokkeren

Via ‘oproepblokkering’ kan je bepaalde functies blokkeren om een onverwacht hoge factuur te vermijden.

Bijvoorbeeld:

  • Surfen via mobiel dataverkeer (3G/4G/5G)
  • Inkomende of uitgaande oproepen (vb.: bellen vanuit het buitenland)
  • Sms’en

Goed om te weten: Alleen de beheerder kan blokkeringen in -of uitschakelen. Gebruikers kunnen wel zien welke blokkeringen er werden ingesteld.

Functies blokkeren via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Om je verbruik onder controle te houden kan je verbruiksmeldingen en -limieten instellen en/of bepaalde functies blokkeren.

Verbruiksmeldingen

Je kan gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Je krijgt dan een sms zodra je een bepaald verbruik bereikt hebt van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100. Je kan maximum 5 meldingen instellen.

 

Goed om te weten:

  • De sms komt van het nummer 8644, ongeveer 10 minuten nadat je het bedrag hebt bereikt.
  • Je kan de melding ook via e-mail of op een tweede mobiel nummer ontvangen. Zo blijf je makkelijk op de hoogte van het verbruik van je werknemers.

Verbruiksmeldingen instellen via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Verbruikslimieten

Door een verbruikslimiet in te stellen blokkeer je je verbruik zodra je € 5, 10, 20 of 50 hebt verbruikt. Je krijgt dan automatisch ook een sms als je

  • aan de helft van je bedrag zit
  • bijna aan je limiet zit (90% van het bedrag)
  • en zodra je de limiet hebt bereikt

 

Opgelet:

  • Verbruikslimiet bereikt? Dan kan je geen betalende diensten meer gebruiken (bv. sms-tickets, roaming,...). Je kan wel altijd gratis bel-mij-op-berichten sturen.
  • Met een verbruikslmiet kan je in een paar landen niet roamen.

 

Goed om te weten:

  • De sms komt van het nummer 8644, ongeveer 10 minuten nadat je het bedrag hebt bereikt.
  • Soms zit je al (net) over je bedrag en wordt je verbruik dan pas geblokkeerd. Dat kan bv. doordat een datasessie nog niet was afgerond.
  • Verander je van abonnement? Dan moet je je verbruikslimiet opnieuw instellen.

Functies blokkeren

Via ‘oproepblokkering’ kan je bepaalde functies blokkeren om een onverwacht hoge factuur te vermijden.

Bijvoorbeeld:

  • Surfen via mobiel dataverkeer (3G/4G/5G)
  • Inkomende of uitgaande oproepen (vb.: bellen vanuit het buitenland)
  • Sms’en

Goed om te weten: Alleen de beheerder kan blokkeringen in -of uitschakelen. Gebruikers kunnen wel zien welke blokkeringen er werden ingesteld.

Functies blokkeren via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs