Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Hoe externe e-mailaccounts toevoegen aan Telenet Webmail?

In Telenet Webmail kunt u externe e-mails (bv. van niet-Telenet e-mailadressen) laten toekomen in uw Telenet Webmail-mailbox.

Daarvoor moet u deze externe e-mailaccounts toevoegen en instellen in uw Telenet Webmail-account.

Stap 1: externe e-mailaccount toevoegen

  • Ga naar Instellingen
  • Klik op Accounts
  • Klik op de knop Externe account toevoegen
  • Een nieuw externe account wordt aan de lijst toegevoegd
 
 

Stap 2: externe e-mailaccount instellen

  • Ga naar het gedeelte Instellingen
  • Typ in het veld E-mailadres het e-mailadres van de externe e-mailaccount
  • Typ in het veld Accountnaam een naam voor uw nieuwe account
    Wanneer u een nieuwe e-mail opstelt, verschijnt deze accountnaam in het veld Van: (afhankelijk van het account dat u selecteert)
  • Vul de Accountinstellingen in
    (raadpleeg daarvoor de Instellingen, Helpfunctie, … van uw externe e-mailaccount, of zie verder voor instellingen van Gmail)
    • Accounttype: POP of IMAP
    • Gebruikersnaam van de externe account
    • E-mailserver:
      Belangrijk: Overtyp dit vooringevulde veld met de hostnaam van de e-mail-server
    • Wachtwoord: typ het wachtwoord dat u gebruikt voor het aanmelden op uw externe account
      Tip: controleer uw wachtwoord op tikfouten met het veld Wachtwoord weergeven (aangevinkt)
  • Uitgebreide instellingen:
    • Zijn de standaardinstellingen niet van toepassing? Wijzig dan de POP-poort.
    • Gebruikt u een beveiligde verbinding?
      Vink het veld Gebruik voor toegang tot deze server een gecodeerde verbinding (SSL) aan.

We geven hieronder alvast de accountinstellingen voor Gmail weer als voorbeeld.
Heeft u een andere externe e-mailaccount?
Kijk bij Instellingen, Helpfunctie… van uw externe e-mailaccount voor de juiste instellingen.
Gmail

  • Accounttype: IMAP
  • Gebruikersnaam: uw Gmailadres (…@gmail.com)
  • E-mailserver: imap.gmail.com
  • Vink de optie Wijzig POP poort aan
  • Poort: 993 (wordt in principe automatisch ingevuld)
  • Vink de optie Gebruik voor toegang tot deze server een gecodeerde verbinding (SSL) aan
 
 

Stap 3: e-mails ontvangen van uw externe e-mailaccount

  • Kies bij Download berichten naar of u de externe e-mails wil laten toekomen in uw Inbox of in een nieuwe map met de accountnaam.
    • Duid in het veld E-mails downloaden naar aan in welke map uw externe e-mails mogen toekomen.
  • Wat als uw externe e-mails niet automatisch toekomen in uw Telenet Webmail.
    • Heeft u uw Inbox ingesteld als map voor externe e-mails?
      Klik in de werkbalk op
      Uw Inbox wordt bijgewerkt met alle nieuwe e-mails, inclusief uw externe e-mails.
    • Komen uw externe e-mails toe in een aparte (standaard)map?
      Selecteer de betreffende map en klik in de werkbalk op
      De externe e-mails komen in de betreffende map toe.
  • Wil u de externe e-mails verwijderen van uw externe account nadat ze zijn toegekomen op uw Telenet Webmail?
    Activeer E-mails op de server na het downloaden verwijderen.
  • Wil u de standaardinstellingen niet gebruiken voor versturen en/of beantwoorden van e-mails? Pas dit aan in Van en/of Beantwoorden.
 
 

Stap 4: BELANGRIJK! Bewaar de externe accountinstellingen

Klik linksbovenaan op Opslaan.

 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs