Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over interactiviteit

Kies je afstandsbediening

Telenet TV-box

 

Digicorder/Digibox

Waarom is interactiviteit belangrijk?

 

Check je interactiviteit
in 1-2-3

 

Hoe interactief
maken?

Om tv te kijken via je Telenet TV-box heb je internet van Telenet nodig. Je Tv-box gebruikt namelijk voor de meeste functionaliteiten je internetverbinding. Je hebt interactiviteit nodig om:

  • de TV-gids te raadplegen
  • films en programma’s te kunnen opvragen uit de TV-theek
  • opnames te maken en te bekijken
  • je Gezinsinstellingen te beheren
  • programma's te kunnen terugkijken via Terugkijk TV
  • de stembediening te gebruiken
 
 

Hoe checken?

Druk op  >  > Info > Diagnose en kijk na of je TV-box nog verbonden is met het internet.

Verbinding

Geen verbinding

 
 

Verbind je Telenet-modem met ...

  • een netwerkkabel (meestal via een wandcontactdoos)
  • of een andere netwerk-booster, zoals een Access Point
 
 

Nog geen interactiviteit?

STAP 1 - Controleer je netwerkkabels

  • Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je Telenet TV-box en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt. 
  • Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn. 
  • Sluit indien mogelijk de TV-box rechtstreeks aan op de Telenet-modem.

STAP 2 - Herstart je toestellen

Trek de stekker van je modem, access point, switch, Powerline-adapters en Telenet TV-box dan uit het stopcontact. En steek ze opnieuw in, in de juiste volgorde

Stap 1

200

Stap 2

80
70
300

Stap 3

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijven de lampjes (wit, blauw of oranje - afhankelijk van je modem) op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit! 

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline-adapter of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart. 

Steek dan je Telenet TV-box opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

 
 

STAP 3 - Controleer je netwerk-boosters

Let op: je hebt net je boosters opnieuw van stroom voorzien. Het kan enkele minuten duren voor ze weer zijn opgestart. 

 

Gebruik je Powerlines?

Check of de 3 ledjes vooraan op de Powerline groen zijn. Is dat niet het geval? 

 

Opgelet, bij een Wifi-Powerline moeten de bovenste en de 2 onderste ledjes groen oplichten. 

 

Gebruik je een Access Point?

Kijk na of de ledbar wit is. 

STAP 4 - Neem contact met ons op

  • Nog steeds geen interactiviteit? Laat het ons dan weten.
  • Probleem met je netwerk-boosters? Ga er dan mee langs een Telenet-winkelpunt. Gebruik je Powerlines? Neem dan zeker beide Powerlines mee. 
 

Krijg je een van deze foutmeldingen? Dan betekent het dat je decoder niet verbonden is met internet. We helpen je stap voor stap om hem weer interactief te maken.

 

  • "Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je decoder en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat. Contacteer de Telenet-klantendienst als het probleem aanhoudt."
  • "Dit is een interactieve toepassing. Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je Digibox/Digicorder en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat."
 
 

Waarom is interactiviteit belangrijk?

 

Check je interactiviteit
in 1-2-3

 

Hoe interactief
maken?

Met een interactieve decoder kan je

  • de TV-gids tot 14 dagen in de toekomst raadplegen.
  • films en programma’s opvragen uit de TV-theek.
  • je opnames delen met al je interactieve decoders.
  • je entertainmentpakketten bekijken op al je interactieve decoders.
  • persoonlijke pincodes instellen. 
  • genieten van Terugkijk TV.
 
 

Hoe checken?

  • Druk op  en open de TV-gids
  • Kan je meer dan 2 dagen ver? Je decoder is interactief
  • Maar 2 dagen ver? Je decoder is niet interactief
 
 

Tip

Gebruik de dubbele pijltjestoets om snel naar een volgende dag te gaan

 
 

Verbind je Telenet-modem met ...

  • een netwerkkabel (meestal via een wandcontactdoos)
  • of een andere netwerk-booster, zoals een Access Point
 
 

Hoe interactief maken?

STAP 1 - Controleer je netwerkkabels

  • Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je Telenet TV-box en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt. 
  • Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn. 
  • Sluit indien mogelijk de TV-box rechtstreeks aan op de Telenet-modem.

STAP 2 - Herstart je toestellen

Trek de stekker van je modem, access point, switch, Powerline-adapters en Telenet TV-box dan uit het stopcontact. En steek ze opnieuw in, in de juiste volgorde

Stap 1

200

Stap 2

80
70
300

Stap 3

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijven de lampjes (wit, blauw of oranje - afhankelijk van je modem) op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit! 

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline-adapter of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart. 

Steek dan je Telenet TV-box opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

 
 

STAP 3 - Controleer je netwerk-boosters

Let op: je hebt net je boosters opnieuw van stroom voorzien. Het kan enkele minuten duren voor ze weer zijn opgestart. 

 

Gebruik je Powerlines?

Check of de 3 ledjes vooraan op de Powerline groen zijn. Is dat niet het geval? 

 

Opgelet, bij een Wifi-Powerline moeten de bovenste en de 2 onderste ledjes groen oplichten. 

 

Gebruik je een Access Point?

Kijk na of de ledbar wit is. 

STAP 4 - Neem contact met ons op

  • Nog steeds geen interactiviteit? Laat het ons dan weten.
  • Probleem met je netwerk-boosters? Ga er dan mee langs een Telenet-winkelpunt. Gebruik je Powerlines? Neem dan zeker beide Powerlines mee. 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs