Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

De Telenet-app in detail

Haal alles uit uw telenet met de telenet-app

Met deze alles-in-één app haalt u het maximum uit uw Telenet. En dat helemaal gratis!

 
 

Test en verbeter uw wifi-ervaring

Uw thuisnetwerk beheren

De opstelling van uw thuisnetwerk

  • U ziet hier alle Telenet-toestellen die rechtstreeks verbonden zijn met uw thuisnetwerk.
  • Klik op een toestel om de details ervan te zien. U ziet de toestellen die verbonden zijn met dat toestel zoals bv. uw smartphone of tablet.
  • U ziet ook het IP-adres en het MAC-adres van dat toestel.
  • Veelgestelde vragen over uw thuisnetwerk in de Telenet-app.


Netwerkinstellingen aanpassen

  • U kan uw netwerknaam en wachtwoord aanpassen
  • Tip: Als u uw netwerknaam en -wachtwoord aanpast, vergeet dan niet om ook uw nieuwe wifi-wachtwoord in te stellen op uw andere toestellen of applicaties (bv. printer, mailbox,).
     

Deel je wifi

  • U kan uw wifi-paspoort delen met uw gasten.
 

Check hoe u dat eenvoudig doet

 

Uw wifi-bereik testen

Wat wordt er getest? U kan uw wifi-ervaring en -bereik in een bepaalde ruimte in uw zaak testen. De Telenet-app kijkt een aantal zaken voor u na:

 

  • of wifi aanstaat op uw toestel.
  • of u verbonden bent met uw thuisnetwerk.
  • of ‘één wifi-netwerk’ aanstaat.
  • of u een nieuwe Telenet-modem nodig hebt.
  • uw internetsnelheid.
  • de sterkte van uw wifi-signaal (wifi-bereik).
  • of u een Wifi-booster nodig hebt.

 

Na de test krijg u testresultaten te zien op uw toestel. U krijgt ook een aantal tips en suggesties om uw wifi-bereik te optimaliseren indien nodig.


Wifi-booster bestellen 

  • Is uw wifi-bereik op een bepaalde plaats niet optimaal en wit u op die plek wifi, dan raadt de Telenet-app aan om een Wifi-booster te bestellen. De app toont u de verschillende soorten Wifi-boosters. Zo kiest u diegene die het best past bij de situatie in uw zaak. 
  • De huur van uw 1ste Wifi-booster is gratis als u internet van Telenet hebt. Per extra Wifi-booster betaalt u maandelijks €2 via uw factuur.
  • Nadat u besteld heeft, krijgt u een bevestiging van uw bestelling
  • U betaalt een éénmalige leveringskost van €5.

 

Druk op dit symbool in de menu onderaan:

 

 
 
 

Ontdek wat u nog allemaal kan...

Uw mobiel verbruik beheren

  • Hebt u KLIK van Telenet? Dan kan u uw mobiele verbruik en dat van anderen bekijken.
  • Als manager ziet u de totale pot data en het mobiele dataverbruik van alle nummers.
  • Als gebruiker ziet u de totale pot data en de details van uw eigen verbruik. 
  • U kan bekijken hoeveel belminuten en sms'en u al verbruikt hebt.
  • Verbruik beheren? Verbruikslimieten of –herinneringen instellen? Dat kan via de knop Verbruik beheren.
  • Als KLIK-beheerder kan u naast herinneringen ook datalimieten instellen.
  • Druk op dit symbool in de menu onderaan:
     

Uw internetverbruik beheren

  • U kan per dag uw internetverbruik raadplegen.
  • Klik op Daluren om uw verbruik in de daluren te zien
  • Wilt u weten wanneer uw maandelijkse volumelimiet nadert of wanneer u bijna intensieve verbruiker wordt? Stel dan een herinnering in bij Meldingen.

Tip 

  • Hebt u een abonnement met vast volume en wilt u extra volume bestellen? Dat kan voorlopig nog niet via de Telenet-app.
  • Druk op dit symbool in de menu onderaan:

Uw saldo bekijken en betalen

  • U kan uw facturen bekijken en betalen via de app. U kan uw openstaand saldo nakijken, de details van uw factuur controleren en uw factuur eenvoudig betalen via de app.
  • Druk op dit symbool in de menu onderaan:

Check hoe u dat eenvoudig doet

 

Check hoe u dat eenvoudig doet

 

Check hoe u dat eenvoudig doet

 

Uw Telenet-diensten beheren

  • U kan ook uw Telenet-diensten bekijken en aanpassen.
  • Druk op de knop 'Beheer je Telenet-diensten'. U ziet nu een overzicht van uw abonnementen en opties die u zelf kan aanpassen via Mijn Telenet.
  • Druk op dit symbool in de menu onderaan:
  • Tip: Krijgt u de melding dat u opnieuw moet aanmelden? Zet dan uw private browsing uit als u Safari gebruikt.

Berichten ontvangen

  • U ontvangt voor u relevante en persoonlijke berichten in de Telenet-app (bv. over uw verbruik).
  • Als u een nieuw bericht hebt, dan ziet u dat onderaan in de menubalk bij berichten.

Support binnen handbereik

  • U krijgt een overzicht van de veelgestelde vragen per abonnement en u kan zelf iets anders opzoeken op Klantenservice.
  • Druk op dit sumbool in de menu onderaan:

Bekijk hoe dit scherm er uit ziet

 

Bekijk hoe dit scherm er uit ziet

 

Bekijk hoe dit scherm er uit ziet

 
 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs