Microsoft 365 (M365) combineert de vertrouwde desktoptoepassingen van Microsoft Office (PowerPoint, Word, Excel,…) met cloudgebaseerde bedrijfse-mail, gedeelde kalenders, chat, videovergaderingen en het delen van bestanden. Hiermee heb je alles in huis voor een moderne werkplek! Kortom: M365 helpt jou en je medewerkers om efficiënter (samen) te werken.
M365 in een notendop:
*Indien je koos voor de Exchange Online-licentie zijn OneDrive en Teams niet inbegrepen. De grootte van de opslagruimte van de mailbox hangt dan ook af van de gekozen licentie (2GB, 50GB of 100GB).
Ongeacht welk pakket je koos, zorgen wij ervoor dat de juiste licenties gekoppeld zijn aan jouw abonnement. Via het MyCloud-platform activeer en beheer je nadien makkelijk zelf je contactgegevens en je producten en diensten.
Afhankelijk van welke onboardingsformule je koos, helpen wij je op weg met de installatie van je M365-pakket zoals de migratie van je mailbox(en) en het instellen van je domeinnaam. Kies je ervoor om je pakket (gedeeltelijk) zelf in te stellen? Dan helpen we je in dit artikel alvast op weg.
Je installeert je M365-abonnement helemaal zelf via de Microsoft Online Portal.
Wij helpen je met:
(gratis)
Wij helpen je met:
(kost per gebruiker afhankelijk van het soort mailboxmigratie)
Een persoonlijke aanpak op maat van jouw bedrijf.
(offerte op maat)
Via het MyCloud-platform activeer en beheer je nadien makkelijk zelf je contactgegevens en je producten en diensten. Aanmelden doe je met je MyCloud-gebruikersnaam en wachtwoord.
Via ‘Shared Hosting’ doorloop je snel en makkelijk alle stappen die nodig zijn om je M365-pakket volledig in te stellen.
De Microsoft Online Portal is het kloppende hart van je M365-abonnement. Je vindt hier alle functionaliteiten, applicaties en informatie over je account. Als admin wijs je hier je actieve M365-licenties toe aan gebruikers.
In de bevestigingsmail van je M365-bestelling, ontving je een tijdelijke admin gebruikersnaam en wachtwoord. Je hebt 72 uur de tijd om dit wachtwoord te wijzigen. Meld je nadien aan in de online portal met je gebruikersnaam en je nieuwe wachtwoord.
Aangemeld in de Microsoft Online Portal? Ga dan via het startmenu links naar ‘Beheer’ om instellingen te bekijken en enkele basistaken uit te voeren zoals gebruikers toevoegen of bedrijfsgegevens aanpassen.
Als admin beheer je het M365-pakket voor jouw bedrijf. Vooraleer jij en je medewerkers M365 kunnen gebruiken, moet je eerst gebruikers toevoegen en hen de nodige licenties toekennen.
Voeg eerst jezelf toe als gebruiker. Nadien voeg je op dezelfde manier andere gebruikers toe. Bekijk de video of volg de stappen onderaan. 5 minuten later kunnen gebruikers zich aanmelden in de Microsoft Online Portal.
Zodra je jezelf als gebruiker hebt aangemaakt, kan je met dit profiel opnieuw inloggen in de Microsoft Online Portal en de M365-applicaties gebruiken.
Eenmaal je aangemeld bent met je gebruikersprofiel, kan je de M365-apps online gebruiken (tenzij je koos voor de Exchange Online licentie). Open het startmenu links bovenaan om alle beschikbare apps te zien: Outlook, Word, Excel, PowerPoint, Publisher, Access, Teams, OneDrive en SharePoint. Lees hier meer over de mogelijkheden van de verschillende apps.
Klik op een foto om ze te vergroten.
Het is belangrijk je Microsoft 365-pakket goed te beveiligen. Je werknemers nemen immers niet alleen hun laptop, maar ook heel wat belangrijke bedrijfsinformatie mee naar huis! Met ons tips & tricks kan je je Microsoft 365-pakket beter wapenen tegen cybercriminelen.
Koos je ervoor om samen met je M365-pakket een nieuwe domeinnaam te registreren via Telenet Business? Dan wordt dit domein automatisch aan je pakket gekoppeld. Je kan meteen aan de slag en je gebruikers toevoegen.
Wil je een extra hostheader (alias) toevoegen aan je mailpakket? Dat doe je via het MyCloud-platform, of bel ons op 09 326 90 94. Onze medewerkers helpen je graag op weg met de DNS-instellingen.
De video hieronder toont je hoe je een hostheader toevoegt. Of volg de stappen uitgeschreven naast de video.
Je kan verschillende e-mailaccounts toevoegen aan Outlook. Niet alleen een M365-account dus, maar evenzeer een account van Hotmail, Gmail, Yahoo, iCloud of Exchange.
Volg onderstaande stappen om een eerste of extra e-mailaccount toe te voegen aan Outlook.
Opgelet: deze stappen zorgen er alleen voor dat je je e-mails van bv. Gmail of Hotmail kan lezen in Outlook. Je agenda en contacten worden niet mee overgenomen. Als je ook je agenda en contacten wil overnemen, moet je je mailbox volledig overzetten naar Outlook.
Outlook instellen op Windows
Outlook instellen op Mac
De meeste e-mailaccounts, waaronder M365-, Exchange Server-, Outlook.com-, Hotmail.com-, Live.com- en Google-accounts, kan je eenvoudig instellen via onderstaande stappen.
Problemen met het instellen van e e-mail? Contacteer ons via cloudsupport@telenetgroup.be.
Is je oude mailbox een mailbox bij Telenet? Dan regelen wij dit voor jou. Bel ons op 0800 66 066.
Staat je mailbox bij een externe provider (Gmail, Hotmail,…)? Dan hangt de manier waarop je je mailbox kan overzetten af van welk type mailbox dit is.
Koos je voor onze Standard onboardingsformule? Contacteer ons dan en wij brengen dit voor jou in orde.
Wil je naast je e-mail ook je agenda en je contacten uit je oude mailbox overnemen? Dan moet je je oude mailbox volledig overzetten naar je nieuwe Outlook-mailbox.
Al je medewerkers kunnen de Outlook-app ook op hun smartphone en/of tablet installeren.
Outlook instellen voor Android
Outlook instellen voor iOS
Je kan je mailbox op meerdere manieren extra beveiligen. Zeker nu we allemaal veel meer van thuis uit werken is het belangrijk om hier extra aandacht aan te besteden. Lees hier hoe je je M365-pakket kan beveiligen.
Via het MyCloud-platform activeer en beheer je makkelijk zelf je contactgegevens en je producten en diensten.
Als admin van je M365-account heb je zelf de controle over je M365-licenties. Via de Microsoft Online Portal kan je makkelijk en snel licenties toekennen aan gebruikers. Volg hiervoor onderstaande stappen.
Met OneDrive for Business kan je bestanden veilig bewaren en delen met collega’s zodat je er samen op kan werken. OneDrive zorgt ervoor dat je bestanden altijd gesynchroniseerd zijn, of je ze nu raadpleegt van op je laptop, smartphone of tablet.
Goed om te weten: OneDrive is automatisch geïnstalleerd wanneer je Windows 10 gebruikt. Gebruik je een vorige versie van Windows, dan moet je OneDrive eerst downloaden.
Om OneDrive for Business te synchroniseren, meld je je aan in de Microsoft Online Portal.
Lukt het niet? Probeer dan onderstaande.
Met M365 kan je je domeinnaam gebruiken voor je e-mailadressen (zoals naam@jouwdomeinnaam.be) en andere diensten. Als je geen domeinnaam toevoegt, zullen e medewerkers het onmicrosoft.com-domein gebruiken tot je dat wel doet.
Opgelet! Het is belangrijk om je domein toe te voegen vooraleer je gebruikers toevoegt, zodat je dit niet twee keer moet instellen.
Je domeinnaam staat al bij Telenet? Dan brengen wij dit voor jou in orde wanneer we je M365-pakket activeren.
Je domeinnaam staat bij een andere provider geregistreerd? Dan moet je zelf je DNS-instellingen in orde brengen. Opgelet! Maak eerst je mailboxen aan in M365 en pas daarna pas de records aan. Zodra je het MX-record aanpast, werkt je oude mailbox immers niet meer.
Ga daarna als volgt te werk:
TXT record | Recordtype: TXT (Text) Host: @ TXT-waarde: v=spf1 include: http://spf.protection.outlook.com TTL: 3600 (of de standaardwaarde van uw provider) ! Meld u als admin aan in de Microsoft Online Portal en bevestig dit record onder |
MX record | Recordtype: MX Prioriteit: instellen op de hoogst beschikbare waarde, meestal 0. Hostnaam: @ Verwijst naar adres: uwdomeinnaam.mail.protection.outlook.com. TTL: 3600 (of de standaardwaarde van uw provider) |
CNAME record | Recordtype: CNAME (Alias) Host: Autodiscover.uwdomeinnaam Verwijst naar adres: autodiscover.outlook.com. TTL: 3600 (of de standaardwaarde van uw provider) |
Onze medewerkers staan voor je klaar.
Bel ons via 09 326 90 94 of stuur een mailtje naar cloudsupport@telenetgroup.be.
Graag hulp of meer uitleg?
Al klant? Stel je vraag via 09 326 90 94.
Klant worden? Bel 0800 66 066.