Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

KLIK: alles over je mobiele verbruik

Met KLIK beschik je elke maand over gigaveel mobiele data om samen te gebruiken. Ben je al eens te gretig met je datapot? Wees gerust, met deze tips beheer je je verbruik optimaal en kom je niet voor verrassingen te staan. Op die manier blijven jullie genieten van jullie KLIK. 

 

Wist je dat je je mobiele verbruik makkelijk raadpleegt via de Telenet-app? Download 'm snel!

Maak je keuze

Waar verbruik nakijken?

 

Hoe verbruik onder controle houden?

 

Help! Mijn mobiele data vliegen de deur uit.

Waar kijk ik mijn verbruik na?

Check je verbruik waar en wanneer je wil via Mijn Telenet en in de Telenet-app. Bovendien zie je daar hoeveel dagen je nog te gaan hebt voordat je mobiele data wordt aangevuld. Zo blijven jullie altijd en overal up-to-date.

Welk verbruik vind je daar nog terug?

Extra verbruik

Zie je ‘extra verbruik’ staan in je verbruiksoverzicht? Dat verbruik is niet inbegrepen in je KLIK en kan gaan over volgende diensten:

Verbruik International Calling

Gebruik je de optie International Calling? Dat verbruik zal ook zichtbaar zijn in je verbruiksoverzicht.

Via Mijn Telenet en de Telenet-app houd je je verbruik in het oog. Ook door een sms CONSULT te sturen naar 1921, kan je je verbruik opvragen. Maar heb je graag meer controle? Ontdek hoe je nog meer kan besparen.

Verbruiksmeldingen

 

Datalimiet of datablokkering?

 

Wifi & Wi-Free

 

Oproepblokkeringen

Om op de hoogte te blijven van jullie mobiele dataverbruik, ontvang je standaard verbruiksherinneringen. Zo komen jullie nooit voor verrassingen te staan! Ben je manager? Dan krijg je standaard een sms en een e-mail op 80%, 95% en 100% verbruik. Als gebruiker ontvang je standaard een sms op 100%.

Als manager kan je ook extra verbruiksmeldingen instellen voor het totale verbruik én het individuele verbruik van je werknemers. Je stelt ze makkelijk in via Mijn Telenet of de Telenet-app.

KLIK Unlimited

Met KLIK Unlimited surf je met z'n allen onbeperkt. Per simkaart krijgen jullie 300 GB. Ligt het gezamenlijk verbruik hoger? Dan surfen jullie met een verlaagde snelheid van 512Kbps. Dat wil zeggen dat jullie ook met een verlaagde snelheid surfen wanneer bijvoorbeeld de ene gebruiker 250 GB heeft verbruikt en de andere 50 GB bij een KLIK 1 SIM.

{{lineValue}}
  • Krijg je geen verbruiksmeldingen? Controleer even of je het juiste gsm-nummer hebt ingegeven.
  • Bij je overstap naar KLIK zetten we je verbruiksmeldingen op de standaardinstellingen. Stel ze dus opnieuw in als dat nodig is.
  • Let op met streaming. Kijk je 1,5u via de Telenet TV-app? Dan verbruik je ongeveer 1 GB aan mobiele data. Met Netflix en Spotify zijn dat respectievelijk 3GB/u en 125MB/u.

Datalimiet instellen

Verdeel je graag je pot mobiele data over je werknemers? Dankzij een datalimiet per simkaart kan één van de gebruikers geen gebruik meer maken van de pot mobiele data. Zodra de simkaart die limiet bereikt, verschijnt er namelijk een slotje op het verbruik van die simkaart. Bellen, sms’en, surfen via wifi en roaming blijven mogelijk. 

Waar limiet instellen of uitschakelen?

Dat doe je via de knop 'Datalimiet instellen' in je Telenet-app en op je persoonlijke verbruikspagina. Standaard staat er geen limiet ingesteld. 

  • Kies het maximaal aantal gigabytes dat je aan die simkaart wil toekennen.
  • Als je de datalimiet wil uitschakelen, kies je voor 'Geen'. 

Data tijdelijk blokkeren

Jaagt iemand de mobiele data er te snel door? In dat geval kan je als manager van je KLIK die gebruiker tijdelijk blokkeren. Zodra je die blokkering opheft, zal de gebruiker opnieuw kunnen surfen met de pot mobiele data. Is er een gebruiker geblokkeerd? Dan ziet hij een slotje bij zijn profielfoto. Verder kan hij wel nog bellen, sms'en en surfen via wifi. Ook roaming blijft mogelijk. 

Waar blokkeren en opheffen?

Vink 'mobiele data blokkeren' aan in de Telenet-app of op je persoonlijke verbruikspagina. Wanneer je het uitvinkt, zet je de blokkering uit. De gebruiker geniet dan na enkele minuten opnieuw van zijn mobiele data. 

 
{{lineValue}}
  • Heb je een KLIK Unlimited? In dat geval kan je geen datalimiet instellen, maar wel de data tijdelijk blokkeren. 
  • Wanneer je een wijziging doet aan je abonnement, moet je de limiet opnieuw instellen voor elke simkaart. 
  • Per ongeluk iemand geblokkeerd? Geen probleem, via je persoonlijke verbruikspagina pas je het gemakkelijk aan. 

Gebruik zoveel mogelijk je wifi-netwerk in je zaak en publieke Wi-Free netwerken. Op die manier gaat je pot mobiele data wat langer mee. 

{{lineValue}}
  • Zet je mobiele data uit op je toestel, ook wanneer je via wifi surft. Zo schakel je bij een onderbreking niet automatisch over naar het mobiele netwerk.
  • Doe updates manueel via wifi om extra verbruik te vermijden.

 

Ontdek meer tips om minder mobiel te verbruiken.

Blokkeer bepaalde inkomende of uitgaande oproepen, sms'en, mms'en en/of dataverkeer om een onverwacht hoge factuur te vermijden.

Stel oproepblokkering in

Bij je KLIK krijg je nu een pot mobiele data die je kan delen met je werknemers. Je kan niet méér mobiele data verbruiken dan inbegrepen in je KLIK.

 

Op de eerste dag van je facturatieperiode wordt je mobiele data weer aangevuld. Wanneer dat is, vind je makkelijk terug in het overzicht van je mobiel dataverbruik en in de Telenet-app.

Pas je KLIK aan

Loop je elke maand tegen je limiet aan? Dan kan je overstappen naar een KLIK met nog meer mobiele data. Bekijk alvast onze verschillende KLIK’s. Als manager pas je bovendien meteen je KLIK aan via Mijn Telenet.

Lees meer over je KLIK aanpassen

{{lineValue}}
  • Als je mobiele data bijna op is, kan je wel blijven bellen, sms’en en surfen via wifi en Wi-Free.
  • Wil je nog meer surfen? Kies voor een King/Kong Business Surf. Bovendien kan je die gebruiken als datasimkaart.
  • Niet zeker welke KLIK je hebt?

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel je vraag via WhatsApp.

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs