De Wegwijzer kiest voor cloudtelefonie

In een steeds digitaler onderwijsklimaat kiest Scholengroep De Wegwijzer voor de oplossingen van Telenet Business om hun internet- en telefonie-uitdagingen het hoofd te bieden. Dankzij Schoolnet en Voice Cloud rekenen ze op krachtige connectiviteit en uniforme cloudtelefonie.

Uniforme telefonie voor alle scholen

Met bijna 300 personeelsleden verspreid over 15 vestigingen, ziet katholieke scholengroep De Wegwijzer in digitalisering dé sleutel tot vernieuwing. Dit biedt kansen, maar brengt ook uitdagingen met zich mee. Zo was de telefonie-infrastructuur van De Wegwijzer dringend aan vernieuwing toe: elke site had een apart systeem, wat het beheer ervan erg complex maakte. 


De oplossing? Voice Cloud, een cloudgebaseerd telefoniesysteem dat gebruikmaakt van internet om te bellen. Gelukkig heeft De Wegwijzer al jarenlang een stabiele internetverbinding via Schoolnet van Telenet Business, de perfecte basis om Voice Cloud goed te laten draaien. “We wilden alle scholen op hetzelfde platform brengen. Voice Cloud biedt ons precies dat: uniformiteit en gebruiksgemak”, zegt Karl, ICT-coördinator bij De Wegwijzer.

Meer efficiëntie en voorspelbare kosten

Voice Cloud is een schaalbare oplossing die op maat kan worden aangepast, wat het efficiënter én voordeliger maakt. “Voice Cloud heeft ons een besparing opgeleverd tegenover de afzonderlijke klassieke telefoonlijnen. We hebben nu een professioneler systeem, en betalen er minder voor”, aldus Karl.


Bovendien biedt het de mogelijkheid om over te stappen zonder zware infrastructuurkosten. Het systeem werkt namelijk met een maandelijkse licentie, wat het extra aantrekkelijk maakt voor organisaties met een beperkt budget. “Hadden we dit project moeten realiseren met een eenmalige zware investering, dan hadden we deze stap nooit gezet.”

Vlekkeloze installatie en configuratie

Een nieuw systeem implementeren zorgt soms voor weerstand, maar dat bleek bij De Wegwijzer niet het geval. “Dankzij de professionele begeleiding van Telenet Business verliep de implementatie van de nieuwe systemen vlekkeloos”, zegt Karl. “Onze medewerkers hebben nauwelijks iets gemerkt van de overgang, en dat was voor ons een enorme meerwaarde.”


Voor Karl blijkt de eenvoudige beheeromgeving van Voice Cloud een groot voordeel. “Of ik nu de openingsuren wil aanpassen of de vakantiekalender wil wijzigen, alles kan snel en eenvoudig via één centraal platform voor alle scholen. Zo is het voor de ouders meteen duidelijk wanneer de school telefonisch bereikbaar is.” Bovendien biedt de mogelijkheid om verschillende toestellen te koppelen aan het systeem extra flexibiliteit.

“Voice Cloud heeft ons een besparing opgeleverd tegenover de afzonderlijke klassieke telefoonlijnen.

"We hebben nu een professioneler systeem, en betalen er minder voor”

 

Karl, ICT-coördinator bij De Wegwijzer

De juiste partner voor krachtige oplossingen

De Wegwijzer is inmiddels al 10 jaar tevreden klant bij Telenet Business, dus de keuze om deze samenwerking voort te zetten was snel gemaakt. Dankzij Voice Cloud en Schoolnet rekent de scholengroep op telefonie-, internet- en 4G-back-up-oplossingen die met hen meebewegen. De constante monitoring en rapportering zijn inbegrepen.


“Het feit dat we alles zelf kunnen beheren, zonder dat het ons veel tijd kost, is een enorme troef”, aldus Karl. “En dankzij de constante ondersteuning van onze vaste accountmanagers en sales specialists bij Telenet, kunnen we ons focussen op wat echt telt: het onderwijs.”

Ook aan de slag met cloudtelefonie?