Digitale werkplek

Digitale werkplek

Vlotter gaat voor bellen via Teams

Vlotter gaat voor bellen via Teams
10 januari 2025 - 5 min

Hoe belangrijk telefonie is, ondervindt maakbedrijf Vlotter dagelijks. In het verleden was het bedrijf niet altijd goed bereikbaar, maar Telenet Business bracht daar verandering in met cloudtelefonie via Microsoft Teams. 

Interne en externe bereikbaarheid

Van fietsen monteren over kantoren poetsen tot streekproducten verkopen. Het zijn maar enkele van de vele activiteiten die de bijna 500 medewerkers van Vlotter op zich nemen.

 

“Van buitenaf gezien zijn we één organisatie”, legt Jan Vermeulen, algemeen directeur bij Vlotter Facilities, uit. “In realiteit bestaan we uit verschillende bedrijven, waarvan sommige al meer dan 60 jaar bestaan.” Aangezien al die afdelingen hun eigen verouderde telefoniesysteem  hebben, is hun grootste uitdaging dan ook een goede interne en externe bereikbaarheid . 

"We kozen voor Microsoft Teams als toekomstgerichte oplossing waarmee we meteen een paar niveaus hoger springen.”

- Jan Vermeulen, algemeen directeur bij Vlotter

Bellen via Teams

Vlotter wilde af van de aparte telefooncentrales, oude systemen en gedateerde technologie die niet altijd naar behoren werkten. De oplossing? Cloudtelefonie via Microsoft Teams. Die biedt de nodige flexibiliteit en de mogelijkheid om de instellingen naar wens aan te passen. Daarvoor kwamen ze al snel bij Telenet Business terecht.

 

“We kozen voor Microsoft Teams als toekomstgerichte oplossing waarmee we meteen een paar niveaus hoger springen.” 

Ontzorgd dankzij Telenet Business

Het werken met een inclusieve ICT-partner is voor Vlotter een aanzienlijke verbetering. Jan beklemtoont dat dit de ontzorging is die ze zochten. Aangezien hun medewerkers geen IT’ers zijn, was nog niet iedereen vertrouwd met de Teams-omgeving. Daarom zorgt Telenet Business voor een professionele begeleiding en voor opleidingen.

 

“We leerden Telenet Business intussen kennen als een leverancier die vlot bereikbaar is en snel problemen oplost”, zegt Maud De Winter, ICT-medewerker bij Vlotter. “Bij elke ICT-vraag maken wij een ticket aan. Vervolgens lost de helpdesk het probleem snel op. Ze nemen ons scherm over of komen indien nodig ter plaatse.”

Microsoft Teams voor jouw bedrijf?

Ontdek hoe telefonie via Microsoft Teams grote organisaties bereikbaarder maakt.